Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Det var litt av en selvmotsigelse. En smart person velger å heie på det beste laget?

 

Bekrefter mitt syn på man u supportere.. Ikke noe hjerte, bare en gjeng medgangssupportere.

 

Tanken var jo at vi heiter på det beste laget, det betyr jo ikkje at andre lag ikkje har flaksen med seg. Eg heier på man. u uansett om dei vinner eller ikkje.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det bør finnes "lovlig" streik, og mener at arbeidsgivere skal ha full rett til å avskjedige ved streik. Trives man ikke i jobben kan man heller bare si opp og finne en annen jobb. Ellers kan man finne seg i det.

 

Streikende må heller ikke få lønn fra LO (Som får støtte fra staten).

 

Jeg er enig, så lenge vi prater om en jobb der hvor arbeidstakeren og arbeidsgiveren står likt.

Lenke til kommentar

Eller gjennom effektiviseringer i jordbruker bygger Kina opp en stor styrke med arbeidere, som blir tvunget til å dra inn til byene fordi det er der jobbene er.

 

Jeg stanset omtrent å lese der, av en grunn: Land og by er segregert i Kina, du må mer eller mindre søke om flytting vis du skal migere fra det ene til det andre, om dog det er letter å migere til landet.

Lenke til kommentar

arbeidere i Kina blir presset til å jobbe med umenneskelige arbeidstider for luselønn, bare fordi du vil ha billig en TV.

 

Ja, som sosialist foretrekker jeg heller at de kinesiske arbeiderne står uten jobb og dør av sult.

 

jo, det er kapitalistene sin skyld! Det er jo de som utnytter lavtlønnede arbeidere! Det er vi her i vesten som opprettholder forbrukersamfunnet.... Vi kan ikke legge skylden på Kinesiske myndigheter att vi er storforbrukere og nekter å slutte med overforbruket.

 

Jeg regner med at du ikke kjøper varer som er produsert utenfor nord-Europa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller gjennom effektiviseringer i jordbruker bygger Kina opp en stor styrke med arbeidere, som blir tvunget til å dra inn til byene fordi det er der jobbene er. Det er også bra for vestlige selskap som da kan outsource sin produksjon i vestlige land, og får heller kinesere eller andre asiatere til å arbeide for en lønn som er ubetydelig i forhold til hva de organiserte vestlige arbeiderne fikk. Etterhvert finner arbeiderne ut at forholdene er elendige, mens profitten er gigantisk, og de klarer etterhvert å forbedre sine forhold. Da legger selskapene fabrikkene ned og flytter videre til neste lavkostland hvor befolkningen ikke er så kravstor.

 

Jeg vil gjerne legge til at dette er nesten identisk med hva som skjedde i England under den industrielle revolusjon.

Lenke til kommentar

Du kan mene det du vil, jeg bare sier at det er tåpelig å klage over noe som man lett kan forandre på, men velge å ikke gjøre det. Asylsøkere som klager på Norge, men fortsatt yter NAV-støtte, eller nettdebattanter som ikke liker Norge, men samtidig ikke vil forlate det.

 

Når jeg er missfornøyd med noe prøver jeg å gjøre noe med det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan mene det du vil, jeg bare sier at det er tåpelig å klage over noe som man lett kan forandre på, men velge å ikke gjøre det. Asylsøkere som klager på Norge, men fortsatt yter NAV-støtte, eller nettdebattanter som ikke liker Norge, men samtidig ikke vil forlate det.

 

Når jeg er missfornøyd med noe prøver jeg å gjøre noe med det :)

 

Mm, kjempelett å flytte fra alt man kjenner...

 

Egentlig er det ganske tåpelig at det bor noen i Norge i det hele tatt. Det er jo ingen i Norge som liker alt ved Norge.

 

For alt du vet er Norge det beste alternativet til tross for at det er et dårlig alternativ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For alt du vet er Norge det beste alternativet til tross for at det er et dårlig alternativ?

Det er et godt poeng, men han skrev at han misslikte det sterkt, og da antar jeg at hans problemer med Norge, er større enn fordelene. Jeg synes heller ikke Norge er perfekt, men som du sier, det er det beste alternativet.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...