Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke tatt noen seriøse videoer med Drift'en ennå da det er mørkt både før og etter jobb og i helgene er det ofte andre ting som skjer. Det er heller ikke lenge siden jeg kjøpte det, så har ikke hatt veldig mye tid til å teste det ut.

 

GoPro er muligens bedre på videokvalitet, men det vil ikke si at Drift Ghost HD er dårlig. Slike sammenligningstester blir tatt helt ut av dimensjoner til tider.

 

Dog mener jeg Drift HD slår GoPro på alle andre punkter. Bedre batterikapasitet, vanntett rett ut av boksen, innebygget LCD skjerm, dreibar linse (noe som gjør tillpassing til feks. hjelm til en lek) uttak for mikrofon, etc. Rent ergonomisk er den også langt bedre egnet med tanke på feste på hjelm enn det Gopro er.

 

PS! Søk på google. Tror det ligger drøssevis av sammenligningsvideoer der. Men ikke ta alle for god fisk. Gopro er et hakk vassere enn Drift på videokvalitet ja, men det er ikke så stor forskjell som mange skal ha det til i praksis.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Contour Roar f.eks tåler regn uten ekstra hus. Skal du dykke mer enn tilsvarende 1meter, vil det trenge hus.

Jeg har den første Contour HD1080 liggende, brukt det i ymse settings, som paintball, RC og gokart.

Godt kamera for prisen, men det er ikke helt tilsvarende et hero3be kamera.

Lenke til kommentar

Skal ikke gå veldig off topic her ettersom det er gopro tråd, men jeg ser etter et actioncam som jeg sikkert ikke kommer til å bruke mer enn 2-8 ganger pr år (ski/evt dykking/etc). Så veeeldig hobbybasis/moro. (Har lest en del i denne og lignende tråder på nettet de siste dagene) Er en sony hdr as-15 bra nok? Det koster jo bare rundt en lapp, og etter hva jeg har sett på youtube andre steder så har det helt ok kvalitet.

 

edit: evt er det noen som har erfaring med den og om det er bra festemuligheter til hjelm/ski/surfebrett etc?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Nei, minnekort følger normalt ikke med. Fulgte vertfall ikke med de to GoPro'ene jeg har kjøpt.

 

PS! Husk at GoPro er kresen på minnekort. Kjøper du feil vil kameraet med stor sannsynlighet fryse seg ofte etc. På GoPro sine sider finner du en liste over minnekort som dem har testet og som virker 100% med kameraet.

 

Det finnes ingen standard når det kommer til måling av hastighet på minnekort, så her er det mange som smører tykt på for å lure deg til å få tak i tidenes raskeste kort til bare 99,-..

 

Dette kortet kjøpte jeg og det fungerer utmerket:

http://www.komplett.no/lexar-microsd-uhs-1-high-speed-64gb/805582

 

Før dette hadde jeg en del Sandisk kort i alle farger og utførelser. Alt fra "Pro" til "Extreme" etc. men Gopro frøs ofte med disse kortene i.

 

Kjøper du minnekort på Jula til et par hundrelapper så er du fucked, bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Hei
Ser det kommer noen Kameraer på romjulstilbud hos de forskjellige forhandlerene (Elkjøp, Lefdal og Expert).
Expert kommer med GoPro Hero3 White, so det er egentlig uaktuelt..

Mer interessant er Elkjøp og Lefdal sine tilbud. Lefdal har GoPro Hero3 Black til 1995 og Elkjøp har GoPro Hero 3+ Silver til 2222,-. Lurer mest på hvilke av desse som er best til mitt bruk?

Kommer hovedsaklig til å bruke dem når jeg er på skiturer, litt om sommeren til sykling og litt leking/tull.

Synest Hero 3+ virker bedre med tanke på at den er mindre, bedre batteri, ny linse (?) og at lyden er bedre.
Har ingen behov for å filme i høyere enn 1080p

 

Vil alt tilleggsutstyr passe på både Hero 3+ og Hero3? broren min har Hero3, og hadde vært greit å byttelåne på utstyr :)

Lenke til kommentar

Hei

Ser det kommer noen Kameraer på romjulstilbud hos de forskjellige forhandlerene (Elkjøp, Lefdal og Expert).

Expert kommer med GoPro Hero3 White, so det er egentlig uaktuelt..

 

Mer interessant er Elkjøp og Lefdal sine tilbud. Lefdal har GoPro Hero3 Black til 1995 og Elkjøp har GoPro Hero 3+ Silver til 2222,-. Lurer mest på hvilke av desse som er best til mitt bruk?

Kommer hovedsaklig til å bruke dem når jeg er på skiturer, litt om sommeren til sykling og litt leking/tull.

 

Synest Hero 3+ virker bedre med tanke på at den er mindre, bedre batteri, ny linse (?) og at lyden er bedre.

Har ingen behov for å filme i høyere enn 1080p

 

Vil alt tilleggsutstyr passe på både Hero 3+ og Hero3? broren min har Hero3, og hadde vært greit å byttelåne på utstyr :)

 

Hvis du ikke skal bruke det i mer en 1080p ville jeg nok heller ha gått for Hero3+, fordi det er nyere og er forbedret på noen måter.

 

Alt tileggsutstyr som fungerer på Hero 3 vil uten problem fungere på Hero 3 +. Det meste av fester funker jo på alle GoPro kamera, da de bruker samme på alle :)

Lenke til kommentar

Ved dykking blir det fort dårlig lys og da vil Black være bedre. Ved ski med mye bevegelse så vil 60 bilder i sekundet være betydelig bedre hvis du skal se filmen på en PC eller TV og da trenger du også Black.

 

I godt lys og relativt kraftig youtube-komprimering så er ikke forskjellen veldig stor.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Men GoPro 3+ Silver har jo også 1080p i 60fps, samme som 3 Black.

Har sett på endel sammenligningsvideoer, og da virker det ut som om 3+ Silver er bedre i normalt dagslys, men om det blir mørkere blir Hero 3 litt bedre, selv om hvithetsbalansen i kameraet går veldig opp og ned, meden 3+ Silver holder den samme hvithetsbalansen hele tiden

 

Tror jeg skal gå for Hero3+ Silver, siden denne har mye bedre batterilevetid, bedre i dagslys og litt bedre lyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...