Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

I bunn og grunn så tror jeg det er ett fett om du kjøper to batterier eller en slik battery backpack, som ikke er annet enn et batteri man fester bakpå. Du slipper og bytte batteri og det er vel den eneste fordelen tror jeg.

 

Så hvis ikke det betyr noe for deg å bytte batteri, så kjøp det som er billigst, noe som utvilsomt må være et vanlig batteri.

 

Kameraet blir også en del tykkere med battery backpack på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ekstra batterier varer over dobbelt så lenge som en battery backpack siden den bruker litt strøm selv. Eneste fordelen med backpack er at man kan filme kontinuerlig hele batterilevetiden og at man slipper å bytte.

Jeg forsto han slik at han mente ett ekstra batteri i tillegg til det som fulgte med kontra 1stk. battery Backpack

?

 

En battery Backpack er vel egentlig ikke noe annet enn et vanlig GoPro batteri som er festet til baksiden på GoPro'en?

 

Men som du sier, eneste fordel er at man kan filme kontinuerlig uten å bytte.

 

Det aller beste (hvis man har mulighet) er jo å bruke en ekstern batteribank til 3-400,- Da får man 10-timer+++ med sammenhengende video. Dog krever dette at man kobler denne batteribanken til Gopro kameraet.

Lenke til kommentar

Hve mener du med uorginale batterier?

 

mener du batteribanken jeg snakker om?

Hvis ja, så er jo egentlig ikke det noe annet enn en ladekilde. Man kobler til batteribanken og den lader det interne batteriet i Gopro mens du filmer. Når batteriet er fult så avbryter den ladingen automatisk og begynner på igjen når det interne batteriet begynner å miste strøm.

 

Det vil si at først blir batteribanken tom og deretter brukes jo kun det interne batteriet i Gopro og det er vel tomt på rundt en time eller to.

 

Jeg har testet dette ved å la kameraet stå på med en batteribank tilkoblet og den batteribanken til rundt 500,- på Clas'ern med 6.000mAh holder liv i Goproen i nøyaktig 10-timer og 4-minutter. jeg bestilte en batteribank fra ebay med 20.000mAh og denne har jeg ikke testet med Goproen enda, men de fleste som kan legge sammen og forete en kjapp hoderegning finner ut at man i teorien da vil få ca. 32-timer med sammenhengende video.

 

Så den store bekymringen her blir jo da forbruk av minnekort...

Lenke til kommentar

Hovedtingen du bør være obs på, er at 3+ ikke har spesielt lang dybdefokus, noe som vi som driver å flyr ønsker.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2011658

 

Ellers får du litt ekstra batterikapasitet på 3+, men 1-2 batteri + vegglader koster veldig lite på ebay.

Ok.

Takker for svar.

Tenkte på filmkvalitet etc jeg. Ca samme eller er det (store) forandringer/forbedringer fra 3 til 3+?

Lenke til kommentar

Hovedtingen du bør være obs på, er at 3+ ikke har spesielt lang dybdefokus, noe som vi som driver å flyr ønsker.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2011658

 

Ellers får du litt ekstra batterikapasitet på 3+, men 1-2 batteri + vegglader koster veldig lite på ebay.

 

Siden jeg har tenkt å kjøpe meg et 3+, leste fra linken din pluss litt fra gopro forumene.

Det som for meg virker klart er at bildene ( still image ) er noe forskjellige. Når det gjelder film så er

3+ bedre enn den gamle. Så for dere som flyr virker 3+ som et bedre valg. :)

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på hd black og hd black+?

 

Forskjellen er ikke stor, men Black+ er mye mer kompakt og knappene på huset er langt mer behagelig å betjene. Black har i tillegg bedre batterikapasitet (ikke mye dog) og spør du meg så vill jeg lagt 400,- ekstra på bordet for en Black+. Skulle du bestemme deg for å selge den en gang så vil en + være langt lettere å selge, og 400,- er jo ikke akkurat noen svimlende sum heller.

 

Videokvaliteten sies å være bedre, og spesielt i low light, men selv har jeg ikke fått testet dette.

Lenke til kommentar

 

Siden jeg har tenkt å kjøpe meg et 3+, leste fra linken din pluss litt fra gopro forumene.

Det som for meg virker klart er at bildene ( still image ) er noe forskjellige. Når det gjelder film så er

3+ bedre enn den gamle. Så for dere som flyr virker 3+ som et bedre valg. :)

 

Siden man eventuelt må justere fokus selv, er ikke 3+ noe alternativ for de som ønsker store åpne landskap filmer.

Men om man driver med sykling, skating, eller andre ting som ikke trenger lang dybdefokus, er 3+ uten tvil bedre enn vanlig 3.

Gopro har selv bekreftet at med 3+, prioriterer de fokus på de første 2-3 meterne, da folk flest filmer enten dem selv, eller ting som skjer i dette området.

 

Still bildene i tråden jeg linket til, er single frames tatt ut ifra video opptak.

Men denne youtube linken viser fint hva som er issue, starten og slutten spesielt.

http://www.youtube.com/watch?v=3U-7y7bFkbE#t=0

 

Men det er riktig at 3+ har litt mer fargemetning per default, noe som kan justeres i post uansett.

 

Jeg skrev "ukjent", fordi jeg aldri har hørt om den butikken jajamensen, og det var ingen erfaringer lagt inn på den på prisjakt.

Om folk anbefaler den butikken, vil det gi en prisforskjell på 1000,- kroner, noe jeg personlig ikke føler 3+ er verdt.

 

Jeg sier ikke at hero3+ er et dårlig kamera, langt ifra, bare vær obs på at det kan ha fokusproblemer på lengre avstander.

Og det er et fåtall som vil gå på å justere fokus selv, eller sende kameraet inn til gopro i usa for justering, pga kost.

Lenke til kommentar

Om det er bildene i første post du mener "lain", så sier han klart og tydelig at han tok 40 bilder for å sammenligne

GP3 og GP3+.

Han har tydelig en ugave med "fokus issue".

 

Det som jeg kan lese meg til er at de som får kamera uten "fokus issue", film (bilder) som i alle fall ikke er dårligere enn GP3

 

At man må justere fokus selv er feil, de kameraene skal leveres tilbake. For de som ikke gidder å vente og tar risken på at en ikke ødelegger plastringene, så finnes de en mulighet for selvhjelp. :)

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Det er fortsatt bekreftet ifra gopro, at 3+ har fokus nærmere enn hva vanlig 3 har.

Det er endel stillbilder, men også endel frames ifra video i den tråden.

Skjønner utifra den tråden, og det jeg har lest her (og andre steder på nettet) at 3+ har bedre nærfokus. Er det slik at 3 (vanlig) er dårlig på nære bilder/video, eller "bare" dårligere. Mitt bruk vil muligens mest være actioncam (twintip/dykking evt til sommeren/sykling/surfing etc) er det da best/smartest med 3 eller 3+?

Lenke til kommentar

3+ er skarpere på 0.5-2meter. Så ja, om du skal bruke det primært som actioncam i forhold til "nær" action, er 3+ bedre.

Det sagt, så er ikke vanlig hero3be dårlig på nærfokus heller, det ligger flust av videoer på nett som viser at det klarer dette helt fint.

 

Jeg har nevnt det et par ganger, og står for det fortsatt, at typiske vidvinkelvideo av åpent landskap og store avstander, er 3BE veien å gå.

Skal du drive med ting som hovedfokus på videoen ligger 1-2 meter ifra kamera, er 3+ veien å gå.

 

For å klargjøre, det finnes både hero3 og hero3+ med fokus problemer. Typisk at sensor er skjev, så bare halve bildet er i fokus.

Det jeg primært snakker om, er ikke sett på som et problem ifra gopro sin side, da det er et bevist valg å få skarpere bilde nærmere kamera.

Lenke til kommentar

Hve mener du med uorginale batterier?

 

 

Tenker på batterier som det ikke står GoPro på, slik som disse.

 

Jeg har den battery backpacken, men syns kameraet blir noe tungt når jeg har det på hjelmen min. Har dessuten en plan om å kjøre naked frame eller hva den heter til sommern, da er det vel lite gunstig å ha den store klumpen på.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Jeg synes GoPro er håpløs til bruk på hjelm jeg da. Er nettopp derfor jeg kjøpte meg Drift Ghost HD til 1.800,- med 3 timers batterikapasitet og 3.5mm minijack inngang til mikrofon, samt en fjernkontroll som knuser GoPro sin.

 

Som brystmontert kamera i sele er GoPro det beste valget. Jeg plugger bare GoPro til den interne batteribanken jeg har på innelommen og kjører av gårde. Dahar jeg mer enn nok strøm til ca. et døgn sammenhengende kjøring :)

 

Mener jeg så en sammenligningstest på Youtube hvor dem orginalebatteriene kom best ut. Disse koster heller ikke all verden, så jeg hadde nok ikke gamblet akkurat med slikt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...