Gå til innhold

De fem beste sportspillene akkurat nå (PC, PS3, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSX er et sportsspill..? blir litt som å ha Tony Hawk's Pro Skater 2 og 3 på ei liste over beste sportsspill, syns nå jeg.

 

Ja, hva er i veien med det? De spillene er jo sportsspill. Med den logikken kan du jo ikke ha COD med på listen over beste skytespill, for det er jo ikke akkurat realistisk.

 

Uansett, holder en knapp på Euro 2000 som det sportsspillet som er ute nå. Klassiker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort stort annet enn å spille FIFA 13 nå den siste måneden, dag ut og dag inn. Allikevel, eller kanskje derfor, må jeg på det sterkeste tale imot innlemmelsen av spillet her. Kanskje med unntak av Fallout New Vegas så har jeg aldri, aldri opplevd et spill må så mange irregulære bugs som FIFA 13. Det fryser, disconnecter etc opptil flere ganger i timen (Xbox 360). Og ikke minst; den kunstige intelligensen er, når man går den i sømmene, fordømt oppskrytt.

Den generiske, formelbaserte spillbarheten skinner igjennom selv på øverste vanskelighetsgrad i SP.

Og imens har FIFA 13 bidratt til skyte misantropien min i været minst 13 steg etter å brukt timesvis online. Eksempelvis i Pro Club Seasons er det nært umulig å spille "fotball", da 90% av alle FIFA 13-spillere lager seg spisser som er 1,42 høye med maks fart og ballkontroll, og utfører de samme, generiske løp-fra egen-sekstenmeter-og-opp-mot-kant-for-så-å-slippe-en-slapp-ball-inn-i-boks, for deretter å gjenta denne prosedyren i det uendelige. Det føles som regel ut som om jeg spiller en 11-11 utgave av Super Mario eller CoD. Folk lærer seg en simpel gameplay-oppskrift og mønstre, nettopp fordi spillbarhet og f'd up KI tillater så, og gjentar så dette til de er blå i trynet og siklet drypper fra munnviken i god narsissist-ånd.

Jepp, jeg bitcher.

Men til å være en "fotball-simulator" som har mottatt så massive mengder ros, så er det besnærende lite "fotball" å spore i FIFA 13 utenom kolossale mengder stats og spiller-likheter. Noe som tiltalte meg som bare pokker først også, men som mer og mer begynner å minne meg om samme dybdeverdi som du finner i "Hollywood-fruer" etter noen timer i samme selskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort stort annet enn å spille FIFA 13 nå den siste måneden, dag ut og dag inn. Allikevel, eller kanskje derfor, må jeg på det sterkeste tale imot innlemmelsen av spillet her. Kanskje med unntak av Fallout New Vegas så har jeg aldri, aldri opplevd et spill må så mange irregulære bugs som FIFA 13. Det fryser, disconnecter etc opptil flere ganger i timen (Xbox 360). Og ikke minst; den kunstige intelligensen er, når man går den i sømmene, fordømt oppskrytt.Den generiske, formelbaserte spillbarheten skinner igjennom selv på øverste vanskelighetsgrad i SP.Og imens har FIFA 13 bidratt til skyte misantropien min i været minst 13 steg etter å brukt timesvis online. Eksempelvis i Pro Club Seasons er det nært umulig å spille "fotball", da 90% av alle FIFA 13-spillere lager seg spisser som er 1,42 høye med maks fart og ballkontroll, og utfører de samme, generiske løp-fra egen-sekstenmeter-og-opp-mot-kant-for-så-å-slippe-en-slapp-ball-inn-i-boks, for deretter å gjenta denne prosedyren i det uendelige. Det føles som regel ut som om jeg spiller en 11-11 utgave av Super Mario eller CoD. Folk lærer seg en simpel gameplay-oppskrift og mønstre, nettopp fordi spillbarhet og f'd up KI tillater så, og gjentar så dette til de er blå i trynet og siklet drypper fra munnviken i god narsissist-ånd.Jepp, jeg bitcher. Men til å være en "fotball-simulator" som har mottatt så massive mengder ros, så er det besnærende lite "fotball" å spore i FIFA 13 utenom kolossale mengder stats og spiller-likheter. Noe som tiltalte meg som bare pokker først også, men som mer og mer begynner å minne meg om samme dybdeverdi som du finner i "Hollywood-fruer" etter noen timer i samme selskap.

 

Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive nøøøyaktig det samme om NHL13, men jeg tillater meg å stjele dine tanker og skrive under på at NHL13 har gått i eksakt samme fella. Offline er det kjedelig, og online er det så pakka med neandertalere som misbruker hver minste lille feil i spillet at det strengt tatt skaper mer frustrasjon enn glede. Og da er det jo ikke noe vits i å bruke tid på det.

 

Det morsomme (les: utrolig triste) er at spillet ut av boksen egentlig var ganske ok. Det er først og fremst tunere gitt ut i senere tid som fullstendig har ødelagt online-opplevelsen i spillet. KI'en har vært ødelagt siden dag én, men sånn har det strengt tatt vært i alle år. Sånn vil det til en viss grad alltid være i sportsspill.

 

Edit: Quoten ble ganske maltraktert, men poenget står. Er det tilfeldig at FIFA13 og NHL13 gis ut av samme studio?

Endret av JoeDohn
Lenke til kommentar

SSX var en gedigen skuffelse for min del. Magien fra de tidligere spillene manglet fullstendig, tilpasning og utvikling av karakterer er ikke i nærheten av hva det var (kun farger på jakkene og mindre forskjeller på brett), de fleste baner må pugges for å kjøre greit siden de er fulle av hull og funksjonen for å spole tilbake fungerer dårlig i race ettersom man taper altfor mye tid. Legg til manglende multiplayer og tungvinte menyer for å finne frem... :nei2:

 

Mye av tiden i spillet brukes på enten å falle ned i bunnløse hull eller kjøre baklengs opp vegger (aka rewind). Kort og godt var dette et spill jeg gikk veldig fort lei. I motsetning til SSX Tricky og SSX 3 som jeg ikke vil vite hvor mange timer jeg har sittet med. Det er mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...