Gå til innhold

W8 installasjon og clean install..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tatt clean install 2 gang nå, er ferdig aktivert når du logger inn.

 

Er sikkert annerledes hos deg myhken, pga du bruker virtuell maskin for test.

 

Er jo litt rart, virtuelle pcer skal jo oppføre seg som fysiske pcer. Men må være noe, siden ikke en av mine installasjoner var ferdig aktivert, og heller ikke har latt seg aktivere uten registerendringen.

Lenke til kommentar

skal fint være mulig å installere fra en clean disk med w8 oppgraderinga som kan lastes ned.

 

Har selv tatt å formatert og partisjonert hdd under w8 installasjon via usb boot.

 

Har oppgradert 2 maskiner selv fra norsk xp 32bit OEM. Dette b le W8 norsk 32 bit

og fra engelsk Windows 7 Ultimate retail 64 bit. Dette ble engelsk w8 64bit.

Begge via usb boot, clean install uten noe regedit tull

Lenke til kommentar

Skulle slette windows.old mappen og slet litt med hvordan jeg skulle gjøre det. Fant ut:

Fra start siden, skriv "cleanup", du vil få 3 treff på "settings". Velg "Free up diskspace...."

Velg din stasjon, og så nederst til høyre, trykk knappen "Clean up system files". Velg stasjonen din igjen, og denne gangen kan du velge windows.old mappen og temporary installation files. for min del, fersk windows 7 ->win 8 på en mac førte til 20GB fri diskplass.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

jeg skal nå gjøre det samme, da jeg har kjøpt W8 Pro upgrade. Kjøpte ny SSD, og vil helst slippe å installere Windows Xp på nytt.

 

Hvor skaffer jeg windows 8 iso? Har ikke tilgang til MS egne sider.

 

Edit.

Så ikke valget i det man installerte "Windows 8 setup wizard" før nå.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

skal fint være mulig å installere fra en clean disk med w8 oppgraderinga som kan lastes ned.

 

Har selv tatt å formatert og partisjonert hdd under w8 installasjon via usb boot.

 

Har oppgradert 2 maskiner selv fra norsk xp 32bit OEM. Dette b le W8 norsk 32 bit

og fra engelsk Windows 7 Ultimate retail 64 bit. Dette ble engelsk w8 64bit.

Begge via usb boot, clean install uten noe regedit tull

 

Samme her. Win8 64 bit Engelsk Retail ISO på en splitter ny SSD. Plugget inn serienummeret jeg fikk på mail, og windows var aktivert når den var innstallert ferdig. 119,- for win8 pro lar seg høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...