Gå til innhold

Bytting av grafikkort på w370e


Hocki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ha ventet med pc kjøp i så fall da.

 

Skjermkort for laptop er både vanskelig å få tak i og ikke så enkelt å vite hvor mye varme maskinen tåler før det påvirker garanti og stabilitet, du kan jo høre med multicom hva de mener men tror de også ville anbefalt stasjonær eller ventet til neste generasjon.

 

Drivere er det mist problemet her. Godt mulig du kan kjøre spillet på laveste grafikkinstillinger med 1440x900 eller kanskje 1680x1050 oppløsning ellers tror jeg det blir vanskelig å sette det høyere uten at ytelsen blir i miste laget. Ville ha anbefalt GTX 670M eller HD7970m

 

F.eks http://www.multicom.no/PartDetailInfo.aspx?q=p:10616267 hør med multicom hva den koster og om den passer uten kjøleproblemer.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 660M vil helt sikkert kunne kjøre Battlefield 4 hvis det kommer. Men lite sannsynlig at du kan kjøre det på max av innstillinger og 1920x1080 oppløsning. Det kan man vel neppe med det kortet og dagens BF 3 heller. Var det det du mente?

Jeg har et grafikkort som var det beste som var å få tak i til bærbare datamaskiner for 3 år siden (Nvidia GTX 280M). Det kortet kan fremdeles kjøre etthvert spill på markedet helt greit, og selv mange av de aller nyeste spillene kan kjøres med helt greie grafikkinnstillinger og oppløsning. Men selvfølgelig ikke på max.

Dagens GTX 660M er kraftigere enn mitt kort, og mer moderne (Dx11 osv), så jeg synes ikke du trenger å bekymre deg så mye. Men hvis du vil ha best mulig fremtidssikring, så bør du kjøpe det beste som er å få i dag, uansett. Jeg tviler på at du kan sette inn et GTX 680M uten videre i W370M, og i hvert fall lite sannsynlig at du kan sette inn neste generasjon kort som kommer på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg planlegger og kjøpe Multioms Xishan w370e, men har en bekymring.

 

Når Battlefield 4 kommer om et år lurer jeg på om datamaskinens grafikk kort (GTX660m) klarer å kjøre det.

Derfor lurer jeg på om det er mulig og skifte til et kraftigere et når den tid kommer. Er dette mulig? Vil jeg støte på problemer med drivere og strømforsyningen?

Takk for svar.

GTX 660M sliter bra med BF3 på 1366x768 på laveste innstillinger (60 fps kan du bare glemme,) og du lurer på om det vil takle BF4?

W370E har ikke utskiftbar grafikk, da må du over på P170E.

 

Om du ser etter en gaming-laptop som skal fungere som desktop-erstatter vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe en basert på et 660M, GK107-kjernen til Nvidia egner seg ikke særlig til annet enn gaming i 1280x720 med lettdrevne spill.

Lenke til kommentar

Jeg planlegger og kjøpe Multioms Xishan w370e, men har en bekymring.

 

Når Battlefield 4 kommer om et år lurer jeg på om datamaskinens grafikk kort (GTX660m) klarer å kjøre det.

Derfor lurer jeg på om det er mulig og skifte til et kraftigere et når den tid kommer. Er dette mulig? Vil jeg støte på problemer med drivere og strømforsyningen?

Takk for svar.

GTX 660M sliter bra med BF3 på 1366x768 på laveste innstillinger (60 fps kan du bare glemme,) og du lurer på om det vil takle BF4?

W370E har ikke utskiftbar grafikk, da må du over på P170E.

 

Om du ser etter en gaming-laptop som skal fungere som desktop-erstatter vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe en basert på et 660M, GK107-kjernen til Nvidia egner seg ikke særlig til annet enn gaming i 1280x720 med lettdrevne spill.

Dette har jeg vanskelig for å tro. En klassekamerat har et lignende skjermkort med bortimot samme ytelse, han kjører i 1080p på medium på rundt 50fps.

Edit:Skrivefeil

Endret av Hocki
Lenke til kommentar

Jeg planlegger og kjøpe Multioms Xishan w370e, men har en bekymring.

 

Når Battlefield 4 kommer om et år lurer jeg på om datamaskinens grafikk kort (GTX660m) klarer å kjøre det.

Derfor lurer jeg på om det er mulig og skifte til et kraftigere et når den tid kommer. Er dette mulig? Vil jeg støte på problemer med drivere og strømforsyningen?

Takk for svar.

GTX 660M sliter bra med BF3 på 1366x768 på laveste innstillinger (60 fps kan du bare glemme,) og du lurer på om det vil takle BF4?

W370E har ikke utskiftbar grafikk, da må du over på P170E.

 

Om du ser etter en gaming-laptop som skal fungere som desktop-erstatter vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe en basert på et 660M, GK107-kjernen til Nvidia egner seg ikke særlig til annet enn gaming i 1280x720 med lettdrevne spill.

Dette har jeg vanskelig for å tro. En klassekamerat har et lignende skjermkort med bortimot samme ytelse, han kjører i 1080p på medium på rundt 50fps.

Edit:Skrivefeil

Vel, min M14x med et 650M (745MHz stock, GDDR5) kjørende på 850MHz (samme som 660M stock ytelsesmessig) leverer 30-65 fps (for det meste rundt 45 fps) på low med 1280x720 oppløsning i BF3 Multiplayer (opplevelsen er rimelig elendig.) Jeg mistenker at det kommer av Frostbite 2 sin horrible optimalisering, men det hjelper selvfølgelig ikke at GK107 er en relativt svak chip.

Som jeg har sagt tidligere: selv ikke Mass Effect-serien kjører bra i 1600x900, det er ganske latterlig.

 

Kjøper man en laptop med GTX 660M eller svakere bør man ikke sikte på å spille BF3, Witcher 2 eller lignende nye og tunge spill, man bør sikte mot spill som LoL, SC2, Civ5, Killing Floor, CS:GO og andre lettere kjørte spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

GTX 660M sliter bra med BF3 på 1366x768 på laveste innstillinger (60 fps kan du bare glemme,) og du lurer på om det vil takle BF4?

W370E har ikke utskiftbar grafikk, da må du over på P170E.

 

Om du ser etter en gaming-laptop som skal fungere som desktop-erstatter vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe en basert på et 660M, GK107-kjernen til Nvidia egner seg ikke særlig til annet enn gaming i 1280x720 med lettdrevne spill.

Jeg har mer eller mindre samme PC'n, W350E og det sier om GTX 660m, BF3 og 60 fps er bare tull! GTX 660m veldig mye bedre på spill enn GT 650m.

 

Men jeg vil ta opp igjen denne diskusjonen litt, tror noen at det er mulig å sette inn GTX 670m eller GTX 680m i W350E/W370E?

Lenke til kommentar

GTX 670M mulig, kanskje. GTX 680M nei. W350/370 har helt sikkert ikke kjøling/strømforsyning god nok. Men jeg ser ikke helt fornuften i dette. GTX 670M er en eldre generasjon enn GTX 660M, trekker mer strøm og utvikler mer varme for en ytelsesøkning som er ytterst moderat og knapt merkbar. Dyrt blir det også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...