Gå til innhold

Neste år snakker vi om "supermobiler"


Anbefalte innlegg

Hvorfor ofre batterikapasitet og ytelse når et trent øye ikke kan se pikselmønsteret etter 350 PPI?

 

Imponerende er det, for all del. Tar man en iPhone helt opp i trynet (326 PPI) kan det hende man får øye på mønsteret, men ved 350 PPI så vil jeg si at høyere oppløsning er completely pointless.

 

Ved 440 PPI synes jeg rett og slett det er trist at de ofrer batterikapasiteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ofre batterikapasitet og ytelse når et trent øye ikke kan se pikselmønsteret etter 350 PPI?

 

Imponerende er det, for all del. Tar man en iPhone helt opp i trynet (326 PPI) kan det hende man får øye på mønsteret, men ved 350 PPI så vil jeg si at høyere oppløsning er completely pointless.

 

Ved 440 PPI synes jeg rett og slett det er trist at de ofrer batterikapasiteten.

 

På grunn av alle som ukritisk tenker at større er bedre. Det verste er at det er en drøss av dem. At ikke ALLE forlanger god batteritid er som du sier trist, for da hadde ikke det vært så mange nesten perfekte mobiler med kun èn avgjørende feil..

Endret av Evim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bra skjerm = supermobil?
Macbook Pro med bra skjerm er jo en super-PC, selvom min laptop har bedre specs enn en MBP til 19k når min kostet nærmere 11k. Jeg foretrekker 1600x900 og noe kraft under pansere.MBP er blitt som å kjøpe en Ferrari med 150hk. Ser kult ut, thats it.

 

Og hva slags PC har du? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke mobiler med 1080p slår an, men jeg kan jo ta feil. Enn om de bare hadde satset på å få opp batteritiden med ett døgn eller to. En slik telefon hadde slått an hos meg,

 

samsung note 2 ? Razr Maxx ? Iphone 5 skulle også ha grei batteri..

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Hvorfor ofre batterikapasitet og ytelse når et trent øye ikke kan se pikselmønsteret etter 350 PPI?

 

Imponerende er det, for all del. Tar man en iPhone helt opp i trynet (326 PPI) kan det hende man får øye på mønsteret, men ved 350 PPI så vil jeg si at høyere oppløsning er completely pointless.

 

Ved 440 PPI synes jeg rett og slett det er trist at de ofrer batterikapasiteten.

 

Og da vet du selvsagt hvordan det er med batterikapasiteten på alle fullHD mobiler som har kommet og vil komme? Vis oss gjerne din dokumentasjon, eller slutt å være så bastant. Verden går fremover, det heter utvikling.

Lenke til kommentar

samsung note 2 ? Razr Maxx ? Iphone 5 skulle også ha grei batteri..

Det kan hende, men kunne det ikke vært enda bedre? Når en komponent utvikles forbi det vi klarer å utnytte, så må(?) det gå på bekostning av andre egenskaper til produktet. Jeg har litt problemer med å se (no pun intended) nytten av å ha en skjerm som har høyere oppløsning enn hva jeg klarer å se..

Lenke til kommentar
Hvorfor ofre batterikapasitet og ytelse når et trent øye ikke kan se pikselmønsteret etter 350 PPI?Imponerende er det, for all del. Tar man en iPhone helt opp i trynet (326 PPI) kan det hende man får øye på mønsteret, men ved 350 PPI så vil jeg si at høyere oppløsning er completely pointless.Ved 440 PPI synes jeg rett og slett det er trist at de ofrer batterikapasiteten.
Og da vet du selvsagt hvordan det er med batterikapasiteten på alle fullHD mobiler som har kommet og vil komme? Vis oss gjerne din dokumentasjon, eller slutt å være så bastant. Verden går fremover, det heter utvikling.

 

Ta det rolig. Tror ikke Amobil sitt forum krever dokumentasjon om man vil dele sin mening :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
samsung note 2 ? Razr Maxx ? Iphone 5 skulle også ha grei batteri..
Det kan hende, men kunne det ikke vært enda bedre? Når en komponent utvikles forbi det vi klarer å utnytte, så må(?) det gå på bekostning av andre egenskaper til produktet. Jeg har litt problemer med å se (no pun intended) nytten av å ha en skjerm som har høyere oppløsning enn hva jeg klarer å se..

 

Vi må vel snart oppdatere øynene våre også, for å få med oss alt...

Lenke til kommentar
Bra skjerm = supermobil?
Macbook Pro med bra skjerm er jo en super-PC, selvom min laptop har bedre specs enn en MBP til 19k når min kostet nærmere 11k. Jeg foretrekker 1600x900 og noe kraft under pansere.MBP er blitt som å kjøpe en Ferrari med 150hk. Ser kult ut, thats it.

 

Og hva slags PC har du? :p

http://www.klikk.no/teknologi/data/article700910.ece

 

19.600 kroner for tilsvarende MacBook Pro

Myten om at Apples Mac-er er dyrere enn PC-er med tilsvarende konfigurasjon blir ettertrykkelig bekreftet når vi sammenligner Samsung Series 7 med en MacBook Pro 15 med en tilsvarende konfigurasjon.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke har testet MacBook Pro 15 (2011 modellen), så dette er ingen sammenlignende test basert på våre objektive testkriterier. Vi har kun sett på hva man må betale hos Apple for en Mac med tilsvarende spesifikasjoner som Samsung Seieres 7 PC-en vi har testet her.

Vi gjør også oppmerksom på at det ikke er eksakt samme prosessor som sitter i de to maskinene. I Samsung Series 7 sitter en Intel Core i7 2675QM, mens det i MacBook Pro 15 sitter en Intel Core i7 2720QM. Basert på prosessorenes spesifikasjoner ser vi ikke at det skal være noen store ytelsesforskjeller på disse to prosessorene.

Vi gjør også oppmerksom på at skjermen på Samsung Series 7 15,6 tommer er større enn skjermen på Apples MacBook Pro som er 15 tommer. Skjermen på Samsung har også en høyere oppløsning (1600 x 900 punkter vs. 1440 x 900 punkter).

Mens du må ut med 19.630 kroner for en MacBook Pro, holder det med 10.000 kroner for Samsung Series 7.

Lenke til kommentar
Hvorfor ofre batterikapasitet og ytelse når et trent øye ikke kan se pikselmønsteret etter 350 PPI?Imponerende er det, for all del. Tar man en iPhone helt opp i trynet (326 PPI) kan det hende man får øye på mønsteret, men ved 350 PPI så vil jeg si at høyere oppløsning er completely pointless.Ved 440 PPI synes jeg rett og slett det er trist at de ofrer batterikapasiteten.
Og da vet du selvsagt hvordan det er med batterikapasiteten på alle fullHD mobiler som har kommet og vil komme? Vis oss gjerne din dokumentasjon, eller slutt å være så bastant. Verden går fremover, det heter utvikling.

 

Ta det rolig. Tror ikke Amobil sitt forum krever dokumentasjon om man vil dele sin mening :)

Da burde du ikke komme med bastante påstander :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...