Gå til innhold

Overrasket med å lansere to nye iPad-er


Anbefalte innlegg

... snip ...

Vi er enige ihvertfall på noen punkter

 

Og ja, Google har vært langt flinkere enn Apple å forbedre OSet sitt hvert år. iOS6 var en kjedelig oppgradering. Men med jelly bean, er android blitt mye mer herlig, og det er nå helt smooth. Så her er Apple en jobb å gjøre

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

Vi er enige ihvertfall på noen punkterOg ja, Google har vært langt flinkere enn Apple å forbedre OSet sitt hvert år. iOS6 var en kjedelig oppgradering. Men med jelly bean, er android blitt mye mer herlig, og det er nå helt smooth. Så her er Apple en jobb å gjøre

 

Ja, Apple kommer kanskje til å få samme skjebne som RIM (BlackBerry)

http://www.youtube.com/watch?v=_02K6efDLI0&feature=plcp

Endret av Slettet+981734
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Vi er enige ihvertfall på noen punkter

 

Og ja, Google har vært langt flinkere enn Apple å forbedre OSet sitt hvert år. iOS6 var en kjedelig oppgradering. Men med jelly bean, er android blitt mye mer herlig, og det er nå helt smooth. Så her er Apple en jobb å gjøre

det er kanskje litt lettere å forbedre noe som er dårlig, og selv om google har kommet med jelly bean så er det fortsatt en veldig liten minoritet som bruker det :p jeg er enig i at ios har forandret seg lite, men et er fordi det allerede var bra, det er nesten for lite å forbedre, det meste er så bra at det ikke er noe mer å gjøre med det. Eneste jeg gjerne skulle hatt er widgets Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er noe jeg og veldig mange andre ikke er enig i. Blackberry (RIM) var også bra i sin tid og hadde jo lite forandringer fordi det fungerte bra for det disse telefonene var beregnet for. Men se hva som har skjedd det siste året da. RIM har gått på en skikkelig smell. Og det samme kommer til å skje med iOS også om ikke iOS holder følge med de andre OS'ene i markedet. iOS trenger ufattelig mye mere enn bare widgets før OS'et vil bli noe interessant for veldig mange.

 

Dette er noe jeg og veldig mange andre ikke er enig i. iOs funker helt nydelig for min bruk, jeg savner virkelig ikke widgets. Det er først med versjon 4.1 Android begynner å ta innpå iOs i brukervennlighet, så Apple er på ingen måte akterutseilt. Widgets er ikke vanskelig å få til, så at Apple ikke har gjort det er nok basert på en analyse av hva folk vil ha og hva som funker.

 

Denne ideen om at man må fornye grensesnitt hele tiden er et feilspor, det er ingenting galt med stabile brukerflater.

 

(Når det er sagt tipper jeg iOs kommer med en eller annen form for dynamisk startskjerm i løpet av de neste versjonene. Dynamiske ikoner er et hett tips).

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(Når det er sagt tipper jeg iOs kommer med en eller annen form for dynamisk startskjerm i løpet av de neste versjonene. Dynamiske ikoner er et hett tips).

 

Hva er egentlig forskjellen på dynamiske ikoner og widgets? Rent bortsett fra at widgets ved første tanke kan tilby mer (forutsatt at jeg har forstått hva dynamiske ikoner går ut på)?

 

 

Dere gjør tråden uleselig for resten av oss når dere holder på sånn som dere gjør.

Hadde satt pris på om folk tok litt mer hensyn og ikke bare gikk etter letteste løsning når man skal svare noen :)

 

Er i alle fall ikke vits i å "quote" brukeren rett over deg ;)

 

Quoting er fint, for da får man et varsel om at noen har svart meg direkte. Men det går an å klippe litt hva som quotes. Sjelden det er nødvendig med mer enn et par setninger.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på dynamiske ikoner og widgets? Rent bortsett fra at widgets ved første tanke kan tilby mer (forutsatt at jeg har forstått hva dynamiske ikoner går ut på)?

 

Fint lite bortsett fra at rutemønsteret forblir intakt med ikoner, samt at widgets som du sier kan tilby mer (f.eks interaktivitet). Men Apple er ikke nødvendigvis tilhengere av at alt som er teknisk mulig skal være tilgjengelig, så "kan mer" er ikke et argument for at de skal gå for widgets.

 

Som sagt, de har hatt noen år på seg til å implmementere det nå, og det er åpenbart at grunnen til at det ikke finnes widgets på iOs er resultat av et bevisst valg, ikke av tekniske begrensninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på dynamiske ikoner og widgets? Rent bortsett fra at widgets ved første tanke kan tilby mer (forutsatt at jeg har forstått hva dynamiske ikoner går ut på)?

 

Fint lite bortsett fra at rutemønsteret forblir intakt med ikoner, samt at widgets som du sier kan tilby mer (f.eks interaktivitet). Men Apple er ikke nødvendigvis tilhengere av at alt som er teknisk mulig skal være tilgjengelig, så "kan mer" er ikke et argument for at de skal gå for widgets.

 

Som sagt, de har hatt noen år på seg til å implmementere det nå, og det er åpenbart at grunnen til at det ikke finnes widgets på iOs er resultat av et bevisst valg, ikke av tekniske begrensninger.

 

Ingen har vel noensinne trodd det er tekniske begrensinger som står bak? RIM har jo også gjort bevisste designvalg. Det er ingen garanti for å slippe framtidig nedgang.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på dynamiske ikoner og widgets? Rent bortsett fra at widgets ved første tanke kan tilby mer (forutsatt at jeg har forstått hva dynamiske ikoner går ut på)?

 

Fint lite bortsett fra at rutemønsteret forblir intakt med ikoner, samt at widgets som du sier kan tilby mer (f.eks interaktivitet). Men Apple er ikke nødvendigvis tilhengere av at alt som er teknisk mulig skal være tilgjengelig, så "kan mer" er ikke et argument for at de skal gå for widgets.

 

Som sagt, de har hatt noen år på seg til å implmementere det nå, og det er åpenbart at grunnen til at det ikke finnes widgets på iOs er resultat av et bevisst valg, ikke av tekniske begrensninger.

Okidoki. Da var det omtrent som jeg tenkte.

 

Jeg tror Apple kunne endret det meste på iOS om de ville. Med tanke på hvor stort fokus Apple har hatt på "revolusjonerende" produkter, virker det jo noe rart at de ikke tilbyr noe for mengden brukere som ender opp med å jailbreake sin iPhone? Eller er det bare brukere som kanskje har kjøpt feil mobil? ;)

 

Utseendemessing har ikke iOS endret seg nevneverdig på lang tid. Kanskje trenger de det heller ikke, men det er liten tvil om at mange ønsker å kunne tilpasse mer.

Lenke til kommentar
Ingen har vel noensinne trodd det er tekniske begrensinger som står bak? RIM har jo også gjort bevisste designvalg. Det er ingen garanti for å slippe framtidig nedgang. AtW

 

Jeg har inntrykk av at mange tror grunnen til at Apple ikke er cutting edge til enhver tid er fordi de ikke kan, både på soft- og hardware. Poenget er (som du sier) at de gjør et bevisst valg og tar risikoen ved dette. Om kundene hadde straffet dem for valget hadde de nok endret holdning ganske fort!

 

Okidoki. Da var det omtrent som jeg tenkte. Jeg tror Apple kunne endret det meste på iOS om de ville. Med tanke på hvor stort fokus Apple har hatt på "revolusjonerende" produkter, virker det jo noe rart at de ikke tilbyr noe for mengden brukere som ender opp med å jailbreake sin iPhone? Eller er det bare brukere som kanskje har kjøpt feil mobil? ;) Utseendemessing har ikke iOS endret seg nevneverdig på lang tid. Kanskje trenger de det heller ikke, men det er liten tvil om at mange ønsker å kunne tilpasse mer.

 

Andelen jailbreakere er relativt liten. Jeg har sett tallene variere fra noen få til 15%, har inntrykk av at andelen er stadig synkende. De aller fleste bruker iPhone/iPad på den måten Apple har tenkt. Nerder har en tendens til å overvurdere egen innflytelse på gadgetmarkedet :) iPhone er et massemarkedsprodukt og designes deretter. Så ja, om man kjøper en iPhone og vil endre den mye uten å jailbreake har man kjøpt feil mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nerders innflytelse strekker seg gjerne lengre enn kun som kjøpere. De blir ofte rådspurt av familiemedlemmer.

 

Helt sant, men da gir iallfall jeg råd utfra hva jeg tror de vil bli fornøyd med, ikke hva jeg tror jeg ville likt å bruke selv.

 

Selvfølgelig, men det betyr ikke at ryktet hos nerder ikke spiller inn. Om ikke annet fordi man har mindre erfaring med produktet. Selv nerder har ikke inngående objektiv kjennskap til alle produkter og alle dets parametre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Nerders innflytelse strekker seg gjerne lengre enn kun som kjøpere. De blir ofte rådspurt av familiemedlemmer.
Helt sant, men da gir iallfall jeg råd utfra hva jeg tror de vil bli fornøyd med, ikke hva jeg tror jeg ville likt å bruke selv.
Selvfølgelig, men det betyr ikke at ryktet hos nerder ikke spiller inn. Om ikke annet fordi man har mindre erfaring med produktet. Selv nerder har ikke inngående objektiv kjennskap til alle produkter og alle dets parametre.AtW

 

Jeg gir svar utifra personen liker personen det enkelt, anbefaler jeg en Windows Phone telefon etter en aktuell pris. Vil personen gjøre så å si hva h*n vil, så anbefaler jeg en av de beste android telefonene. iOS produkter begynner å bli utdaterte med mangel for NFC og høy pris. Om kvalitet.er et spørsmål så se litt på Nokia Lumia 920, LG Optimus G og ASUS Transformer Pad Infity

Lenke til kommentar

Synes Tim Cook forklarer filosofien bak Apples utelatelse av funksjonalitet på en god måte:

 

“I think one of the toughest things you do with each product is to make hard tradeoffs, and decide what a product should be,” Cook added. “And we’ve really done that with the iPad. And so the user experience is absolutely incredible.”

“I suppose you could design a car that flies and floats, but I don’t think it would do all those things very well. I think people, when they look at the iPad versus competitive offerings, are going to conclude they really want an iPad. And I think people have done that to date. And I think they will continue to do that.”

 

Man kan være enig eller uenig i hva de utelater (f.eks widgets), men at det er er en tanke bak er det ingen tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det var litt slemt å fjerne mitt innlegg også, men skal man fjerne store doser "spam" risikerer man å få uskyldige kommentarer med i samme slengen :p

 

 

@Keisern : he he, sant nok.

Sett reklamevideo forresten?

De trekker den ut av lommen når de er ute å tusler i naturen? Ser ikke for meg det er noe som er en relevant problemstilling for folk flest å dra med seg en 7,9" tablet for å ta bilder av dama :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...