Gå til innhold

Overrasket med å lansere to nye iPad-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981734

...snip...

 

Skjønner det med prosessor teknologi mente ikke å fornerme noen, det har mye å si om en telefon har fire eller to kjerner om den kommer med samme prosessor teknologi. I disse testene er det forskjellen. HTC One X(NO) har en firkjernes cortex A9 basert prosessor med 45nm kjerner. Samsung Galaxy S3(NO) har cortex A9 basert firekjerne prosessor med 28nm kjerner som yter en anelse bedre og trenger mindre strøm pr. Ghz. LG Optimus G har en firkjernes krait prosessor som har mye tilfelles med cortex A15 kjerneteknologien. Denne prosessoren roper ytelse. Selv tokjerneversjonen yter mitt mellom Tegra 3 1.5 GHz og Exynos 4 1.4 GHz. Så kommer iPhone fem med en tokjerner 1.3 GHz cortex A15 basert prosessor som ikke yter så veldig dårlig akkurat.

 

Programvare er også en faktor. Mens Android definitivt er brukervennlig men også har begynt å bli både rask og stabil, altså i likhet med iOS, så kommer Android med mulighet for å bruke widgets, og levende bakgrunner. Du kan altså gjøre telefonen din til din egen også inne i programvaren ikke bare på utsiden av telefonen i forhold til farge og deksler. Du kan velge mellom forskjellige skjermstørrelser i android verdenen og du kan velge telefoner fra de produsentene du liker best.

 

Et eksempel på at prosessor nesten ikke har noe å si for yelsen i det hele tatt, er om du ser på f.eks. Nokia Lumia 800. En telefon med gode spesifikasjoner på alle områder utenom prosessoren. 1.4 GHz enkjernesprosessor basert på 45nm cortex A9 teknologien. Denne telefonen kan enkelt være like rask som top android telefoner og også iPhone 5. Derfor gleder jeg meg til å se telefoner med Windows Phone 8 og Qualcomm Snapdragon S4 dualcore prosessorer på 1.5 GHz.

 

Uansett. På samme måte som jeg (og andre) ikke må henge oss opp i kjerner og GHz så må man ikke stole blindt på benchmark tester. Telefonprodusentene kan nemlig jukse slik at telefoner blir extremt raske på de mest populære testene (se HTC One X+ testen).

Endret av Slettet+981734
Sitatpyramide
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Overrasker meg hvor mange Apple hatere som bruker tid på å følge med på lanseringer av Apple produkter.Greit at de er interessert i teknologi, men hvordan kan de være så interessert i så dårlige produkter som Apple sine?

Vi følger med fordi at selv om apple ikke lanserer noe revolusjonerende så gjør i allefall konkurransen det en stund etterpå. Så det er grett å se at det kom en iPad mini og en ny "ny" iPad, da kommer det snart enda bedre og enda mer fantastiske 7-8" nettbrett fra f.eks. Samsung eller Asus. Det kommer nokk nye og forbedrede 10" nettbrett snart også som f.eks. Samsung Galaxy Nexus 10.1 som liksom skal lanseres nå neste mandag av Google sammen med en 32GB Asus Google Nexus 7 og LG Nexus 4. Det er også morsomt åhøre alle viktighetene apple lederne kommer med; "Vi har lansert den beste telefonen og det beste nettbrettet i år". Tja apple er artig de Endret av Slettet+981734
Lenke til kommentar

Vel, for hvert gode argument mot Apple så har vi også et dårlig argument mot Apple. De som skal argumentere mot har lettere for å velge det som er dårlig og bashe ned på det for å være Apple hater.

 

Kan gjerne komme med mitt argument igjen. Hvorfor skal Apple slippe unna med en ræv dårlig skjerm på iPad Mini? Svært få har klagd på skjermen. Apple slipper unna med mye rart og her vil de igjen komme unna med å være halvslappe. Det kommer ikke an på penger her da Apple har mye rom å gå på. Bare fordi de er grådige er ikke en grunn til at de ikke kunne stappe inn en "superduper" retina skjerm her. Kom gjerne med et godt argument på hvorfor Apple burde slippe unna med elendig skjerm på iPad Mini. (I dårlig skjerm så les at den ikke er i samme liga som Apples egne produkter eller konkurrentene sine produkter)

Lenke til kommentar

Apple sine produkter er nok i flere tilfeller overpriset. Men hvorfor i all verden skal Apple senke prisene så lenge produktene selger som de gjør? Se på ei dongeri bukse feks? G-star koster fort 1499 kr. Dolce Gabbana kan fort koste 3000 kr mens man får ei fra J&J for 599 kr. Kvaliteten på buksene er det ikke så stor forskjell på. Men de selger på merkenavnet sitt. De har klart å etablere god omtale blant forbrukerne. Riktig markedsføring er det viktigste veien til suksess for et firma. Apple har klart det. Og tro det eller ei....overdreven hets som mange driver med her på forumet er faktisk god PR. Det gjør folk ekstra nysgjerrig på produktet.

Endret av Hårek
Unødig sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overrasker meg hvor mange Apple hatere som bruker tid på å følge med på lanseringer av Apple produkter.Greit at de er interessert i teknologi, men hvordan kan de være så interessert i så dårlige produkter som Apple sine?

Så det er grett å se at det kom en iPad mini og en ny "ny" iPad, da kommer det snart enda bedre og enda mer fantastiske 7-8" nettbrett fra f.eks. Samsung eller Asus.

 

Det du også sier her er at andre leverandører følger Apple´s suksess. Det kalles ofte kopiering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple sine produkter er nok i flere tilfeller overpriset. Men hvorfor i all verden skal Apple senke prisene så lenge produktene selger som de gjør? Se på ei dongeri bukse feks? G-star koster fort 1499 kr. Dolce Gabbana kan fort koste 3000 kr mens man får ei fra J&J for 599 kr. Kvaliteten på buksene er det ikke så stor forskjell på. Men de selger på merkenavnet sitt. De har klart å etablere god omtale blant forbrukerne. Riktig markedsføring er det viktigste veien til suksess for et firma. Apple har klart det. Og tro det eller ei....overdreven hets som mange driver med her på forumet er faktisk god PR. Det gjør folk ekstra nysgjerrig på produktet.

 

Så du unngår rett og slett hele poenget med argumentet mitt. Her har vi enda et godt eksempel på hvordan man sluntrer unna det faktiske spørsmålet. Jeg driter i hva prisen er eller hva den ville blitt om de hadde puttet i en bedre skjerm, fakta er at de lett hadde hatt muligheten til bedre skjerm og mer minne uten problemer. Så du kan gjerne prøve igjen.

Endret av Hårek
Mye sitering
Lenke til kommentar

Så du unngår rett og slett hele poenget med argumentet mitt. Her har vi enda et godt eksempel på hvordan man sluntrer unna det faktiske spørsmålet. Jeg driter i hva prisen er eller hva den ville blitt om de hadde puttet i en bedre skjerm, fakta er at de lett hadde hatt muligheten til bedre skjerm og mer minne uten problemer. Så du kan gjerne prøve igjen.

 

To grunner:

 

Teknisk:

 

Er ikke sikker på om du har rett. En retinaskjerm krever masse strøm fordi større pikseltetthet fører til en tettere LCD-skjerm, som igjen trenger mye kraftigere baklys for å fungere. Kraftigere baklys betyr mer strøm, altså større batteri. Jeg gjetter på at dette + den kraftigere GPUen man måtte hatt ville gjort iPad mini tyngre og tykkere eller senket batterilevetiden.

 

Ikke-teknisk:

 

Apple er gode på å separere produktene sine. De vil ikke at iPad mini skal konkurrere med iPad retina, så de differansierer. Ingen vits å fyre av alt kruttet på en gang, mye bedre å spare litt til konkurrentene begynner å puste dem i nakken (noe som ikke skjer helt ennå, ref ytelsestester).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Vel, for hvert gode argument mot Apple så har vi også et dårlig argument mot Apple. De som skal argumentere mot har lettere for å velge det som er dårlig og bashe ned på det for å være Apple hater.Kan gjerne komme med mitt argument igjen. Hvorfor skal Apple slippe unna med en ræv dårlig skjerm på iPad Mini? Svært få har klagd på skjermen. Apple slipper unna med mye rart og her vil de igjen komme unna med å være halvslappe. Det kommer ikke an på penger her da Apple har mye rom å gå på. Bare fordi de er grådige er ikke en grunn til at de ikke kunne stappe inn en "superduper" retina skjerm her. Kom gjerne med et godt argument på hvorfor Apple burde slippe unna med elendig skjerm på iPad Mini. (I dårlig skjerm så les at den ikke er i samme liga som Apples egne produkter eller konkurrentene sine produkter)
Apple sine produkter er nok i flere tilfeller overpriset. Men hvorfor i all verden skal Apple senke prisene så lenge produktene selger som de gjør? Se på ei dongeri bukse feks? G-star koster fort 1499 kr. Dolce Gabbana kan fort koste 3000 kr mens man får ei fra J&J for 599 kr. Kvaliteten på buksene er det ikke så stor forskjell på. Men de selger på merkenavnet sitt. De har klart å etablere god omtale blant forbrukerne. Riktig markedsføring er det viktigste veien til suksess for et firma. Apple har klart det. Og tro det eller ei....overdreven hets som mange driver med her på forumet er faktisk god PR. Det gjør folk ekstra nysgjerrig på produktet.

 

Men i apples tilfelle er "Dolce Gabbana" ofte laget litt dårligere enn "J&J" og den koster fremdeles mer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Overrasker meg hvor mange Apple hatere som bruker tid på å følge med på lanseringer av Apple produkter.Greit at de er interessert i teknologi, men hvordan kan de være så interessert i så dårlige produkter som Apple sine?
Så det er grett å se at det kom en iPad mini og en ny "ny" iPad, da kommer det snart enda bedre og enda mer fantastiske 7-8" nettbrett fra f.eks. Samsung eller Asus.
Det du også sier her er at andre leverandører følger Apple´s suksess. Det kalles ofte kopiering.

 

Før når apple lanserte et produkt så måtte konkurentene henge seg etter. Nå er det apple som må henge seg etter konkurentene. Apple produktene mangler fremdeles NFC og støtte for trådløs ladning. Prisen er også høy

Lenke til kommentar

Vel, for hvert gode argument mot Apple så har vi også et dårlig argument mot Apple. De som skal argumentere mot har lettere for å velge det som er dårlig og bashe ned på det for å være Apple hater.

Kan gjerne komme med mitt argument igjen. Hvorfor skal Apple slippe unna med en ræv dårlig skjerm på iPad Mini? Svært få har klagd på skjermen. Apple slipper unna med mye rart og her vil de igjen komme unna med å være halvslappe. Det kommer ikke an på penger her da Apple har mye rom å gå på. Bare fordi de er grådige er ikke en grunn til at de ikke kunne stappe inn en "superduper" retina skjerm her. Kom gjerne med et godt argument på hvorfor Apple burde slippe unna med elendig skjerm på iPad Mini. (I dårlig skjerm så les at den ikke er i samme liga som Apples egne produkter eller konkurrentene sine produkter)

Jeg svarte deg jo på dette i post #16.

 

Apple har mye mer å vinne(les: tjene) på å kjøre lavere oppløsning nå, for så å fræse på om en generasjon eller to. Kynisk, men sant.

Endret av Keiser'n
Lenke til kommentar

Jeg sammenlikner ASUS Transformer Pad Infinity med iPad 4th gen. og ASUS Google Nexus 7 med iPad mini. Transformer Pad Infinity er definitivt bedre, raskere og like stabil som iPad. ASUS Google Nexus 7 er det beste du kan få for den prisen, en tablet på 7.7" som har en pris likende den iPad mini har er Samsung Galaxy Tab 7.7 den kan man ikke klage på. Exynos 3 dual på 1.4 Ghz og en Mali 400 GPU er raskere enn en A5 chip. Jeg så Apples keynote via Cnet.com, der påpekte de veldig mye interresangt om apple f.eks. at det er Apples ansatte som sitter framst å jubler egentlig ingen andre

ok, jeg tenkte ikke over parentesene rundt mini.

At asusen er bedre, raskere og mer stabil er jeg uenig i. Da sist jeg prøvde den så spilte jeg "Where´s my water" og for eksempel hver gang jeg måtte trykke restert så tok det opp imot 10 sekunder før jeg fikk prøvd igjen. Det som var litt kjipt var jo at kompisen min med ipaden kunne gjøre det samme, og da startet man på nytt nesten momentant. Prosessorkraften kan vell være så mye raskere som du vill, men som sagt så er det opplevd ytelse jeg bryr meg om. Når det gjelder at android er like stabilt så er vell det fair enough, mange mener hva de vill hver vei.

Så kommer vi til ipad mini og de andre ca. 7" brettene. Her kunne jeg ramsa opp det de gjorde på keynoten, men det har du allerede sett, så jeg gidder ikke. Den der exynosen din er sikkert fin, men jeg gjenntar "opplevd ytelse". Og så kan jeg også legge til at ipad mini (og alle de andre) gir deg en god del mer kvalitet, og eksklusivitet, enn de andre. Det finnes jo selvfølgelig den halvparten av befolkningen som liker at ting er av plastikk, men det er også sånne som meg som liker at følelsen av ekskusivitet og kvalitet i hånden. Og legg merke til at det er det vi LIKER. Jeg sier ikke at det er fasit men vi LIKER at det er av aluminium eller glass. og hvis du mener at plastikk "tåler mer... kremt http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY "

og hvis du har sett den videoen hvor de 2 puttes i blendere så vill jeg si at en drop-test simulerer ett litt mer realistisk senario.

 

 

Gidder ikke å lese over så si ifra om noe ble feil skrevet :)

Endret av Hårek
Mye sitering
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X+ og LG Optimus G er alle (mye) kraftigere/raskere enn iPhone 5. iPhone 5 har til gjengjeld et krftig grafikkort som fremdeles ikke slår halvparten av grafikkortene til mobilene over

 

Ehhmmm, Nei! NEI!! Ikke en av telefonene du refererer til som er i nærheten av iPhone 5 sin ytelse. Bare å ta en titt over på Anandtech så fremgår det at iPhone 5 knuser alle telefonene du refererer til ned i støvlene. Det finnes selvfølgelig flere andre lignende resultater der ute, men det er mulig at disse ikke kan vises på Android telefoner?

Lenke til kommentar

Jeg svarte deg jo på dette i post #16.

 

Apple har mye mer å vinne(les: tjene) på å kjøre lavere oppløsning nå, for så å fræse på om en generasjon eller to. Kynisk, men sant.

 

Og derfor er det greit at de ikke gir ut iPad Mini med mer oppløsning enn det den har? Nei, det burde ikke være greit, selv om markedsstrategien til Apple er slik. De har fult mulighet for å presse det inn og derfor burde dette sees på som et enormt negativt punkt med iPad Mini.

Endret av Hårek
Mye sitering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Mi favorittelefon er Nokia Lumia 920. Andre plass; LG Optimus G og på tredje plass er HTC One X+. Ytelesen er like god på android nå som den er på iOS. Det google gjør feil i er at android er Open Source. De skulle gjort avtaler og satt minimumskrav slik som Microsoft gjør med Windows Phone telefoner. Kvalitet kremt kremt;

http://www.youtube.com/watch?v=a24txcFBWyE&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=_xvzgGOpUFA

Endret av Slettet+981734
Mye sitering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X+ og LG Optimus G er alle (mye) kraftigere/raskere enn iPhone 5. iPhone 5 har til gjengjeld et krftig grafikkort som fremdeles ikke slår halvparten av grafikkortene til mobilene over
Ehhmmm, Nei! NEI!! Ikke en av telefonene du refererer til som er i nærheten av iPhone 5 sin ytelse. Bare å ta en titt over på Anandtech så fremgår det at iPhone 5 knuser alle telefonene du refererer til ned i støvlene. Det finnes selvfølgelig flere andre lignende resultater der ute, men det er mulig at disse ikke kan vises på Android telefoner?

 

Ja, du da, hehehe. Alle telefonene over slår iPhone 5 i CPU ytelse. Jeg må rette meg selv i GPUens verden. Her slår foreløpig bare Adreno 320 iPhone 5. Adreno 320 sitter i LG Optimus G. Ytelse i hverdagen er like god/bedre enn iPhone 5 pluss at du får ting slik som NFC. Om man skal henge seg opp i at CPU og GPU liksom ikke har så mye å si så kan jo apple folka med sine argumenter se litt på Nokia Lumia 920 som også kommer med innebygd Wireless Charging

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...