Gå til innhold

Overrasket med å lansere to nye iPad-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva jeg skal si om iPad Mini. Apple som er så på med Retina her og Retina der så gir de en 7.9" tablet med så elendig oppløsning. Hyklere hele gjengen borte hos apple, der de skryter på seg at det de allerede har er perfekt, osv. Ingen kan påstå at det er noe bra med iPad Mini.

 

Kanskje greit å vente med å klage på et produkt til det har kommet i butikkene?

1024×768 er kanskje ikke så heftig en oppløsning, men så er det også snakk om en skjerm som er 1,8 tommer mindre enn iPad 2 sin.

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

Og Nexus 7 med en skjerm på 7 tommer har en oppløsning på 1280x720. Ergo, shitty oppløsning.

 

Det Refsa egentlig sier her er at alle bør kjøpe en 9,7" iPad med 2048x1536 pixler Retina display...alt annet har jo "shitty oppløsning", og det er tydeligvis alt som teller... ;)

 

Igjen. Crappy argumentering. Ro seg unna og unngå det jeg mener. Jeg sammenligner oppløsning på skjerm. Mobilskjermer på 4 tommer har høyere oppløsning enn iPad Mini...

Lenke til kommentar

Riktig. Så du klarer ikke å være konstruktiv og argumentere tilbake. Derfor er jeg en apple hater? Prøv å kom med noe konstruktivt til diskusjonen om du ikke vil bli sett på som en idiot. Samme om du er apple fan eller android fan.

Jeg er enig i mye du sier, apple er ikke alltid best, dere har bare så mye lidenskap for å rakke ned på alt ifra en chip i maskinen til ditt & datt med en skjerm..

 

Ipad mini samt hva apple tenker om den passer meg perfekt, så hvorfor skal noe bjeffe om en skjerm vi vet ikke er verdens beste men ganske god, den holder for mange av oss..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Riktig. Så du klarer ikke å være konstruktiv og argumentere tilbake. Derfor er jeg en apple hater? Prøv å kom med noe konstruktivt til diskusjonen om du ikke vil bli sett på som en idiot. Samme om du er apple fan eller android fan.
Jeg er enig i mye du sier, apple er ikke alltid best, dere har bare så mye lidenskap for å rakke ned på alt ifra en chip i maskinen til ditt & datt med en skjerm..Ipad mini samt hva apple tenker om den passer meg perfekt, så hvorfor skal noe bjeffe om en skjerm vi vet ikke er verdens beste men ganske god, den holder for mange av oss..

 

Fordeler med iPad mini over ASUS Google Nexus 7;

 

Kamera: Det diskuteres veldig på om ett bakre kamera på et nettbrett har nytteverdig i det hele tatt. Frontkamera er det du trenger på et nettbrett. Men det er nå et kamera der uansett så kan man se.

 

Metall: "Kroppen" til iPad mini er laget i aliminium, dette gir definitivt et godt intrykk når du holder produktet. Det skal uansett sies at Google Nexus 7 ikke mangler noe når det gjelder kvalitetsfølelse.

 

Fordeler med Google Nexus 7 over iPAd mini;

 

Skjerm: Google Nexus 7 har en høyere skjermoppløsning (1280*800p) enn iPad mini (1024*768p) på en mindre skjerm. Etter min mening passer et 4:3 forhold bedre på et nettbrett enn et 16:9/16:10 forhold, skjermoppløsningen er uansett bedre.

 

Prosessor: 4+1 nVidia Tegra 3 Quad Core 1.3 GHz prosessor med en 12 kjernes ULP GeForce GPU. Prosessor og GPU har nesten like mye å si i Android og iOS verdenen. Mens i Windows Phone 8 er det nesten bare GPU som teller.

 

Pris: Det at Nexus 7 er så mye billigere enn iPad mini gjør at man rett og slett ikke kan forvente bakrekamera og/eller aliminiumskropp å den.

 

Et annet pluss er Android. Om du liker Android eller iOS er opp til deg men Android legger fram et mer åpent UI og du får Widgets også. Respons er ikke lenger et argument Apple brukerne har, dette får du pleti av i Jelly Bean.

 

 

Lenke til kommentar
Riktig. Så du klarer ikke å være konstruktiv og argumentere tilbake. Derfor er jeg en apple hater? Prøv å kom med noe konstruktivt til diskusjonen om du ikke vil bli sett på som en idiot. Samme om du er apple fan eller android fan.
Jeg er enig i mye du sier, apple er ikke alltid best, dere har bare så mye lidenskap for å rakke ned på alt ifra en chip i maskinen til ditt & datt med en skjerm..Ipad mini samt hva apple tenker om den passer meg perfekt, så hvorfor skal noe bjeffe om en skjerm vi vet ikke er verdens beste men ganske god, den holder for mange av oss..

 

Fordeler med iPad mini over ASUS Google Nexus 7;

 

Kamera: Det diskuteres veldig på om ett bakre kamera på et nettbrett har nytteverdig i det hele tatt. Frontkamera er det du trenger på et nettbrett. Men det er nå et kamera der uansett så kan man se.

 

Metall: "Kroppen" til iPad mini er laget i aliminium, dette gir definitivt et godt intrykk når du holder produktet. Det skal uansett sies at Google Nexus 7 ikke mangler noe når det gjelder kvalitetsfølelse.

 

Fordeler med Google Nexus 7 over iPAd mini;

 

Skjerm: Google Nexus 7 har en høyere skjermoppløsning (1280*800p) enn iPad mini (1024*768p) på en mindre skjerm. Etter min mening passer et 4:3 forhold bedre på et nettbrett enn et 16:9/16:10 forhold, skjermoppløsningen er uansett bedre.

 

Prosessor: 4+1 nVidia Tegra 3 Quad Core 1.3 GHz prosessor med en 12 kjernes ULP GeForce GPU. Prosessor og GPU har nesten like mye å si i Android og iOS verdenen. Mens i Windows Phone 8 er det nesten bare GPU som teller.

 

Pris: Det at Nexus 7 er så mye billigere enn iPad mini gjør at man rett og slett ikke kan forvente bakrekamera og/eller aliminiumskropp å den.

 

Et annet pluss er Android. Om du liker Android eller iOS er opp til deg men Android legger fram et mer åpent UI og du får Widgets også. Respons er ikke lenger et argument Apple brukerne har, dette får du pleti av i Jelly Bean.

jeg vil ikke ha noe nexus eller android, jeg vil ha os til apple samt designen de har,i tillegg funker alt i utmerket hastighet til mitt bruk og skjermen er helt kurant..

 

bra du liker nexus, håper du trives med den..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, just wow. Hvordan kan du kalle folk apple haters og rakke ned i hytt å vær for så og komme med et slikt svar? "Jeg bare liker det slik det er, derfor er det best" er ikke noe objektivt argument og derfor er du like ille som alle android fansen som kaster fra seg møkk. Like lite relevant til tema.

 

Om du har lyst på iOS så go for it. Jeg bryr meg ikke om hva du kjøper, så lenge du ikke kommer med påstander som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Wow, just wow. Hvordan kan du kalle folk apple haters og rakke ned i hytt å vær for så og komme med et slikt svar? "Jeg bare liker det slik det er, derfor er det best" er ikke noe objektivt argument og derfor er du like ille som alle android fansen som kaster fra seg møkk. Like lite relevant til tema.

 

Om du har lyst på iOS så go for it. Jeg bryr meg ikke om hva du kjøper, så lenge du ikke kommer med påstander som ikke stemmer.

litt for ivrig på tastene ?

hvilke påstander ?

Lenke til kommentar

litt for ivrig på tastene ?

hvilke påstander ?

Sant nok, "credit where credit is due". Du skriver altfor personlig, angripende og provoserende, så du trenger ikke å komme med så mange påstander. Men likevel er det et par.

 

Den mest feilaktige påstanden er i sitatet under, og det verste er understreket. ;)

 

apple hatere, dere skal ha for lidenskapen vi andre lever videre med stor glede over våre herlige apple produkter.

Lenke til kommentar

litt for ivrig på tastene ?

hvilke påstander ?

Sant nok, "credit where credit is due". Du skriver altfor personlig, angripende og provoserende, så du trenger ikke å komme med så mange påstander. Men likevel er det et par.

 

Den mest feilaktige påstanden er i sitatet under, og det verste er understreket. ;)

 

apple hatere, dere skal ha for lidenskapen vi andre lever videre med stor glede over våre herlige apple produkter.

de er jo herlige for oss som bruker det, så what..Hvorfor bry seg ? jeg skjønner godt at andre liker android men du finner ikke meg i diskusjons delen på en tablet derifra der jeg snakker om dårlig ghz, skjermen er "so last week" etc etc..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de er jo herlige for oss som bruker det, så what..Hvorfor bry seg ? jeg skjønner godt at andre liker android men du finner ikke meg i diskusjons delen på en tablet derifra der jeg snakker om dårlig ghz, skjermen er "so last week" etc etc..

Nei, du bruker istedenfor flere kjente hersketeknikker. Ikke akkurat en bedre måte å argumentere på, heller verre... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Litt av kommunikasjonsutfordringen til Apple må jo ligge i det at dersom retina er så viktig for å få en opplevelse av skarphet, hvorfor går de da vekk fra det konseptet når de lanserer et nettbrett som sannsynligvis skal brukes hovedsaklig til lesing?

Lenke til kommentar

Nå ligger det ingen føringer fra Apple om at iPad mini skal brukes til det ene eller det andre, og det er ingen ting som antyder at bruken skal begrenses til å være et "lesebrett", tvert imot markedsføres den som en fullverdig iPad.

Jeg antar at hovedgrunnene til at iPad mini ikke har Retina display ligger i pris, vekt, størrelse og strømforbruk/batterikapasitet - vi ser jo at iPad (3 og 4) med Retina display er både større (tykkere) og tyngre enn iPad 2, bl.a pga. større batteri, og en Retina-skjerm er åpenbart en god del dyrere å lage.

Jeg ser ikke større utfordringer i å kommunisere at ulike iPad-utgaver leveres med forskjellig pixeltetthet og skjermstørrelse, enn at det samme er tilfelle for ulike Mac-utgaver.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

de er jo herlige for oss som bruker det, så what..Hvorfor bry seg ? jeg skjønner godt at andre liker android men du finner ikke meg i diskusjons delen på en tablet derifra der jeg snakker om dårlig ghz, skjermen er "so last week" etc etc..

Nei, du bruker istedenfor flere kjente hersketeknikker. Ikke akkurat en bedre måte å argumentere på, heller verre... ;)

da gjør jeg det helt ubevist er heldigvis ikke noe ekspert på nett diskusjoner eller føre sosiale diskusjoner over nett :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...