Gå til innhold

HTC lanserte supertelefon i Japan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen ser svært bra ut og har råe spesifikasjoner, men er det dette vi trenger?

 

Jeg har i dag S3 med Jelly Bean, så lenge ikke operativsytemet eller applikasjonene blir tyngre er det mer enn nok ressurser, alt går glatt og raskt, surfing føles raskere enn på laptopen. Den eneste oppgraderingen som angår ytelse jeg ser behov for er at også S3 versjonen som selges her burde ha hatt 2GB RAM slik som US modellen og internasjonal LTE utgave.

 

Når det gjelder skjermoppløsning er 1280x720 mer enn nok for mine øyne uansett hvor tett opp mot øynene jeg holder telefonen. Økt skjermoppløsning betyr mer pixler å jobbe med for grafikkprosessor, noe som igjen betyr økt strømforbruk.

 

Det jeg ønsker meg av min neste telefon er doblet eller tredoblet batterilevetid, samt størst mulig skjerm uten å øke telefonens fysiske mål. Ytelsen er god nok, etter hva jeg har forstått vil neste Androidversjon, 4.2, bidra til forbedret ytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med en blanding av alvor og humor vil jeg trekke frem en frase som ble ofte gjentatt her på forumet for rundt 5 år siden:

 

"Man bør ha minst 40" skjerm for å få noe særlig glede og nytte av full HD oppløsning".

 

(Riktignok med en helt annen betraktningsavstand)

 

Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette må være den peneste HTC-mobilen jeg har sett, gir meg lyst til å bytte fra min Sensation

Meget fint design :)

Hysj, ikke si sånt, det blir rettsak før dere aner det, jeg tror Apple har patent på "fint", "pent" og "stilig".

Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.

Vanskelige greier det der. Jeg vil ha stoor skjerm (bruk) og samtidig ikke mer enn 4 tommer (transport). Blir veldig frista når en fingrer på en stor telefon, mens fornuften samtidig skriker "nei!".

 

Noen ganger skulle jeg ønske vi menn også brukte stor håndveske...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ser ut som en veldig bra tlf, som kunne blitt en storsuksess, de burde gjerne hatt et stort event, verdenslansering, og at den kom i butikkene kort etter med stor markedsføring.

 

Alikevel ville batteriproblemene nok skremt de fleste vekk fra den. Note 2 har 1280X720 5,5" og en svakere (ikke såå veldig mye da, men ganske sikker på at S4 pro er den kraftigste på markedet) prossesor, litt bedre enn den i S3.

 

Alikevel, 2200 mAh mot 3100.... Er jo andre faktorer som speening osv. som utgjør hvor mye kraft batteriet har, men likevel pleier mAh å gi et ganske godt bilde. Så denne vil nok ha litt problemer med batteri, eller blir jeg (positivt) overrasket. Kommer denne til Europa, med vanlig batteritid er den nok klart den beste tlf på markedet.

Lenke til kommentar

Med en blanding av alvor og humor vil jeg trekke frem en frase som ble ofte gjentatt her på forumet for rundt 5 år siden:

 

"Man bør ha minst 40" skjerm for å få noe særlig glede og nytte av full HD oppløsning".

 

(Riktignok med en helt annen betraktningsavstand)

 

Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.

 

Vennligst være med på å stoppe trolling :)

Lenke til kommentar

Med en blanding av alvor og humor vil jeg trekke frem en frase som ble ofte gjentatt her på forumet for rundt 5 år siden:"Man bør ha minst 40" skjerm for å få noe særlig glede og nytte av full HD oppløsning".(Riktignok med en helt annen betraktningsavstand)Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.

 

Det er en annen betrakningsavstand, men på kontoret har jeg fire 24" med 1920*1200. Dette er en tilstrekkelig oppløsning for de fleste formål.

 

Dro fram tomstokken, og øynene mine er ganske nøyaktig 50cm fra skjermen. Samme test på mobilen viser at denne er ca 30cm unna. Holder jeg mobilen opp foran skjermen er den relative skjermstørrelsen 9 ganger større på PC skjermen.

 

Ergo finner jeg det merkelig at folk anser dette som en god nok oppløsning på en skjerm de jobber/spiller etc. på hver dag, samtidig som de klager over at diverse mobiltelefoner har for lav oppløsning. Forholdsmessig burde da ca 640x400 være god nok oppløsning på en mobil med ca 4" skjerm om den skulle matche 24" vi er så fornøyd med.

 

Andre veien, en 24" skjerm skulle da ha 3840x2280 for å tilfredsstille minimumskravene til oppløsning vi har på mobil i dag.

 

Dobler vi diagonalen til 48" TV er va da ikke fornøyd før denne kommer med 7680x4560.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Med en blanding av alvor og humor vil jeg trekke frem en frase som ble ofte gjentatt her på forumet for rundt 5 år siden:

 

"Man bør ha minst 40" skjerm for å få noe særlig glede og nytte av full HD oppløsning".

 

(Riktignok med en helt annen betraktningsavstand)

 

Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.

 

Vennligst være med på å stoppe trolling :)

Regner med at en moderator klarer å holde seg unna å trolle.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Med en blanding av alvor og humor vil jeg trekke frem en frase som ble ofte gjentatt her på forumet for rundt 5 år siden:"Man bør ha minst 40" skjerm for å få noe særlig glede og nytte av full HD oppløsning".(Riktignok med en helt annen betraktningsavstand)Personlig kan jeg ikke tenke meg en så lommefiendtlig telefon. Jeg synes 3,5-4 tommer er passe litt avhengig av rammetykkelse og mikrofon/høyttaler-felt.
Vennligst være med på å stoppe trolling :)
Regner med at en moderator klarer å holde seg unna å trolle.

 

Simen1 troller? Du kan umulig ha vært på diskusjon.no lenge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vanskelige greier det der. Jeg vil ha stoor skjerm (bruk) og samtidig ikke mer enn 4 tommer (transport). Blir veldig frista når en fingrer på en stor telefon, mens fornuften samtidig skriker "nei!".

 

Noen ganger skulle jeg ønske vi menn også brukte stor håndveske...

Når jeg ser damer som drasser rundt på en 3-4 kg tung veske med to formål: være kredittkortholder og telefonholder*, så puster jeg lettet ut over at vi menn ikke har innført noe så tåpelig.

 

* Pluss alt det andre som til sammen utgjør 3-4 kg, men i praksis ikke brukes.

 

Forholdsmessig burde da ca 640x400 være god nok oppløsning på en mobil med ca 4" skjerm om den skulle matche 24" vi er så fornøyd med.

Jeg synes telefonen min med 800x480 på 3,7" er mer enn skarp nok selv om jeg klistrer den så nært som 20 cm fra ansiktet. Jeg tror ikke jeg hadde lidd noen nød akkurat med en 4" på 640x400. Bare synd at det som regel betyr at resten av telefonen er i det lavere sjiktet.

 

At Samsung nå kaller telefoner med 4" skjerm for mini, når skjermen på min fullstørrelse Samsung-telefon med 3,7" ble omtalt som stor for to år siden synes jeg er lettere komisk.

Lenke til kommentar

Telefonen ser svært bra ut og har råe spesifikasjoner, men er det dette vi trenger?Jeg har i dag S3 med Jelly Bean, så lenge ikke operativsytemet eller applikasjonene blir tyngre er det mer enn nok ressurser, alt går glatt og raskt, surfing føles raskere enn på laptopen. Den eneste oppgraderingen som angår ytelse jeg ser behov for er at også S3 versjonen som selges her burde ha hatt 2GB RAM slik som US modellen og internasjonal LTE utgave.Når det gjelder skjermoppløsning er 1280x720 mer enn nok for mine øyne uansett hvor tett opp mot øynene jeg holder telefonen. Økt skjermoppløsning betyr mer pixler å jobbe med for grafikkprosessor, noe som igjen betyr økt strømforbruk.Det jeg ønsker meg av min neste telefon er doblet eller tredoblet batterilevetid, samt størst mulig skjerm uten å øke telefonens fysiske mål. Ytelsen er god nok, etter hva jeg har forstått vil neste Androidversjon, 4.2, bidra til forbedret ytelse.

 

Hvordan fikk du jelly beam på din s3 ?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...