Gå til innhold

HTC lanserte supertelefon i Japan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen ser svært bra ut og har råe spesifikasjoner, men er det dette vi trenger?Jeg har i dag S3 med Jelly Bean, så lenge ikke operativsytemet eller applikasjonene blir tyngre er det mer enn nok ressurser, alt går glatt og raskt, surfing føles raskere enn på laptopen. Den eneste oppgraderingen som angår ytelse jeg ser behov for er at også S3 versjonen som selges her burde ha hatt 2GB RAM slik som US modellen og internasjonal LTE utgave.Når det gjelder skjermoppløsning er 1280x720 mer enn nok for mine øyne uansett hvor tett opp mot øynene jeg holder telefonen. Økt skjermoppløsning betyr mer pixler å jobbe med for grafikkprosessor, noe som igjen betyr økt strømforbruk.Det jeg ønsker meg av min neste telefon er doblet eller tredoblet batterilevetid, samt størst mulig skjerm uten å øke telefonens fysiske mål. Ytelsen er god nok, etter hva jeg har forstått vil neste Androidversjon, 4.2, bidra til forbedret ytelse.

 

Hvordan fikk du jelly beam på din s3 ?

Det er ute nå! :)
Lenke til kommentar
At Samsung nå kaller telefoner med 4" skjerm for mini, når skjermen på min fullstørrelse Samsung-telefon med 3,7" ble omtalt som stor for to år siden synes jeg er lettere komisk.
Ja, at vi har super biler som går opp i mot 440 km/t i dag er jo lettere komisk med at vi hadde biler som gikk opp til ca 150 km/t på tidlig 1900 tallet :roll: .

 

Eller for å si det på en annen måte. Folk på tidlig 1900 tallet syntes at 150 km/t var ekstremt kjappt, mens i dag så må vi opp i 300-400 km /t før mange av oss synes at det er kjappt.

 

Verden går fremover, heldigvis.

 

EDIT: Siden denne mobiltelefonen er mulig å bruke i hele verdenen, er det da ikke mulig å importere denne mobilen til Norge f.eks?

Jeg synes du tenker alt for ensporet. På 90-tallet og frem til ca 2003 var det om å gjøre å krympe telefonene. De beste på miniatyrisering (og dyreste) telefonene var omtrent 1/3 av størrelsen på Galaxy SIII og betydelig mindre enn Sony Experia Mini. Så hvorfor snudde trenden? Joda, vi vet nok begge svaret, men dette viser bare at trender snur. Når snur den neste gang? Eller tror du seriøst at telefonene bare vil vokse i det uendelige? Hvor digre flatskjermer mener du oldebarna våre skal drasse rundt på om 100 år?

Lenke til kommentar

Jeg liker meget godt tanken på en 1080p skjerm, og jeg tror jeg kan leve med størrelsen på denne. Til sammenlikning er den ca. 0.5cm lengre, 0.5mm bredere og 0.5mm tykkere enn en SIII. Veler jo S3en stor i seg selv, men det virker som om de fleste klarer seg fint med den. Hvis ryktene om en nexus mobil med samme skjerm stemmer virker det jo veldig lovende.

 

Det eneste som bekymrer meg er batteritiden. Batteriet er omtrent like stort som i de fleste av toppmodellene på markedet nå, og skjermen er ikke så veldig mye større, men problemet er at etter hva jeg har forstått var SoCen som sitter i den opprinnelig ment for tablets, så det er meget mulig den bruker mer strøm enn konkurrentenes brikker , og enda værre er det den ikke har innebygd "baseband", så den må ha en egen brikke for det.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor alle er så skeptisk til batterisluket av skjermen på denne modellen. Faktum er at den bare er 0.2" større enn Galaxy S3 og har så og si samme batteri. 80mAh mindre (3.8% i prosent). I tillegg er dette en helt ny teknologi som jeg tipper bruker mindre batteri enn forgjengeren, er vel tross alt slik teknologien utvikler seg ettersom batteri er på stedet hvil inntil videre.

 

Et annet faktum for denne telefonen er at den faktisk har mindre dimensjoner (bxh) enn S3 også..

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor alle er så skeptisk til batterisluket av skjermen på denne modellen. Faktum er at den bare er 0.2" større enn Galaxy S3 og har så og si samme batteri. 80mAh mindre (3.8% i prosent). I tillegg er dette en helt ny teknologi som jeg tipper bruker mindre batteri enn forgjengeren, er vel tross alt slik teknologien utvikler seg ettersom batteri er på stedet hvil inntil videre.

 

Et annet faktum for denne telefonen er at den faktisk har mindre dimensjoner (bxh) enn S3 også..

 

 

Stikkordet her er 1920x1080 full RGB piksler på denne skjermen, det er ikke noe Pentile eller annen lureri som Samsung kjører på med, samtidig som antallet piksler er høyere enn andre 5.0"+ telefoner på markedet og batteriet er ikke akkurat stort alt tatt i betraktning. Så her kan vi neppe snakke mer enn toppen en hel dag med lett bruk, det store spørsmålet er om den i det hele tatt klarer det.

 

 

Dette spiller uansett ingen rolle, dette er vell en Japan eksklusive mobiltelefon som leveres kun til en operatør i Japan? Den vil vell ikke fungere i Norge om du så tok å importerte en så da spiller det ikke så fryktelig stor rolle for oss hvordan denne telefonen blir i praksis.

Lenke til kommentar

Telefonen ser svært bra ut og har råe spesifikasjoner, men er det dette vi trenger?

 

Jeg har i dag S3 med Jelly Bean, så lenge ikke operativsytemet eller applikasjonene blir tyngre er det mer enn nok ressurser, alt går glatt og raskt, surfing føles raskere enn på laptopen. Den eneste oppgraderingen som angår ytelse jeg ser behov for er at også S3 versjonen som selges her burde ha hatt 2GB RAM slik som US modellen og internasjonal LTE utgave.

 

Når det gjelder skjermoppløsning er 1280x720 mer enn nok for mine øyne uansett hvor tett opp mot øynene jeg holder telefonen. Økt skjermoppløsning betyr mer pixler å jobbe med for grafikkprosessor, noe som igjen betyr økt strømforbruk.

 

Det jeg ønsker meg av min neste telefon er doblet eller tredoblet batterilevetid, samt størst mulig skjerm uten å øke telefonens fysiske mål. Ytelsen er god nok, etter hva jeg har forstått vil neste Androidversjon, 4.2, bidra til forbedret ytelse.

da heter vel din neste telefon Razer max HD ??

 

 

Lenke til kommentar

Har ventet lenge på at skjermoppløsningen skulle komme opp i disse tallene! Det som i hovedsak gjenstår å forbedres på dagens mobiler er prossesoren (mer ytelse og mindre strømforbruk) og kanskje batteriets kapasitet (W/enhet).

 

Men tror at bedre designede prossesorer i framtiden vil bidra til lengre batterilevetid.

 

 

Noen tenker sikkert at 1920*1080 oppløsning på en mobilskjerm er noe i drøyt. Det med å finne igjen pikslene på mobilen er ikke det eneste dere skal tenke på når det blir sluppet ut en mobil med høyere oppløsning/piksel-tetthet enn andre mobiler. Det er jo alltids noen av dere som kjøper mobiler bare for å vise at dere har penger i lomma (eller foreldrene gidder å skjemme dere bort...).

 

Høyere oppløsning gir mulighet for å ha flere elementer på "skrivebordet" enn man hadde hatt muligheten til, ved en lavere oppløsning. Blir litt som å sammenligne et 16 gb minnekort med et 32gb minnekort. Minnekortene har samme størrelse, men du har mer rom til elementer i det ene minnekortet. Noen klarer kanskje ikke å bruke opp 16gb, mens andre kanskje syns det er kjekt med mer plass.

 

 

Det at NOEN strekker seg for noe bedre er også veldig bra! Mange vil kanskje ikke mer forskjellen mellom 1280*720 og 1920*1080. Hvordan ser for eksempel det ut for dagens tableter? Etter min mening så føler jeg at dagens tableter har for liten oppløsning (Apple nærmer seg faktisk noe). Det at en mobil har høyere oppløsning enn Galaxy Note 10.1 gjør at andre selskap må skjerpe seg.

 

Bedre top-end mobiler betyr også billigere mid-class mobiler med greie specs. Vi burde ikke klage over at mobilene blir for bra. Bedre ting gjør at andre må forbedre seg, i tillegg åpner dette for fremtidige positive løsninger.

 

Kan ikke skrive om alle positive ting som skjer når noe går framover. Så avslutter her.

Lenke til kommentar

Så mange pixelgenier. Jeg har fulgt med lenge på disse diskusjonene og det undrer meg at alt folket er interessert i er hvor mange kjerner og hvor mange pixler det finnes på skjermen sine. Spiller det ingen rolle hvordan brukergrensesnittet er? Spiller det ingen rolle at man faktisk kan ha stor glede av sin telefon eller nettbrett om det ikke har retina-oppløsning?

Jeg har alle disse maskinene i huset og det kan like gjerne hende at jeg ser en serie på Viaplay på min lavoppløslige Htc Titan som på min Samsung Note 2 eller om jeg har flaks å få låne konas Ipad. Jeg er interessert i innholdet og gidder så sannelig ikke å finne lupa mi for å se på piksler. Så fort produsentene plager inn mere pixler forsvinner effekten av 3 og fire kjerner. og batteritid.

 

Jeg kommer fortsatt til å følge utviklingen nøye og sørge for at jeg ikke faller helt av lasset men lupa mi bruker jeg kun på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...