Gå til innhold

Test: Nye Playstation 3 Slim


Anbefalte innlegg

Bra at hardware (tek) utvider med flere tester av duppe-dingser!

Nå skal det sies at jeg har vært svært skuffet over Sony og hvordan de gradvis har ødelagt mer og mer sin Ps3 :

 

*Fjernet Linux støtte.

*Fjernet usb og kortleseren.

*Fjernet støtten for PS2 spill.

 

I tillegg så føler jeg at PS3 har kunnet vært så mye bedre om man hadde brukt deler som har latt seg oppgradere i nyere utgaver av spillkonsollen (og dermed har utviklerne kunnet lage spill som har sett bedre ut men samtidlig vært kompatible med eldre ps3'er) , et eksempel på dette er feks systemminnet og videominnet (bonus om man har kunnet oppgradert dette med en add on på nåværende maskiner).

 

Jeg føler at Sony henger etter når det gjelder designet på sin spillkonsoll og ikke minst nytenking , men de er faktisk ikke de eneste som faktisk sliter litt for tiden da både Nintendo og Microsoft ikke akkurat er de selskapene som gjør det best for tiden.

 

Så får vi se om Sony er fornuftig nok til å tenke både fremtidsrettet og litt modulært , samtidig som de er forbrukervennlige og sørger for å få fornøyde kunder. De bør definitivt lære av alle problemene som PS3 har hatt og lage et produkt som er langt bedre neste gang (blant annet chat når man spiller).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nå som den har blitt enda mindre, kanskje jeg skal bytte denne ut med BD-spilleren min.

Har en nesten ubrukt Samsung 3D-BD spiller som funker dårlig. Den fryser midt i en film.

Vurderer derfor å bytte samsungen med PS3, siden PS3en er faktisk billigere enn BD spilleren min. Men det jeg lurer på om, er BD spilleren på PS3 bra? Støtter den 3D TV?

Lenke til kommentar

har den noe ytelses forbedringer ved bytte til ssd disk...

 

det som plager meg mest med Playstation 3 er laste tidene.

 

Har SSD selv i min gamle 60GB original utgave.

 

SDD hjelper ingenting på lastetidene når den må laste fra Disk. Når den laster fra harddisk så hjelper SSDen del. Kjempe mye er det ikke, men noen sekunder var det på banelastingene på GT5.

Lenke til kommentar

I motsetning til hva mange virker å tro, har ikke Sony laget den nye modellen for å selge nye PS3er til eksisterende eiere, men derimot friste nye kunder samtidig som de vil redusere sine egne kostnader som går til bygging, transport, råstoff osv... Alt dette reduseres gjennom en mindre modell som kanskje i tillegg lages med billigere råvarer. Altså tjener Sony mer penger pr solgte PS3, noe som er alfa omega i denne bransjen nå som spillsalget er nokså elendig.

Lenke til kommentar

Det dåkke har glømt er at det finnes en 12 GB versjon med flash minne som gjer at den gjeng mykje fortare enn andre versjonar og loading i spill gjeng kjempefort !!

 

Sony prøver vel bare å få solgt ut resten av lageret sitt med utdatert maskinvare. Putt gammelt dritt i ny innpakning å folk kjøper det som varmt hvetebrød.
Ja det er sleipt, men det verste er at folk kjøper dette, de tror vel de har vært skikkelig smarte, de.
Korrekt, men igjen så vil dette være mitt i blinken for mange. Mange mente at den første var en overpriset shiny boks og den andre, liten og stygg. Nytt design vil tiltrekke nye kjøpere og til en ok pris og med Uncharted 3 i butikkhyllene....hvorfor ikke?

 

no må dokke gi dåkke, dei he no gjort maksinvaren mindre og enda litt meir effektivt, slik som den første slimen gjorde :D

Kan hende, men det er IKKE sikkert. Det finner du ikke ut før noen åpner dem.

 

Kanskje de planla dette trikset sitt allerede da de lagde den første slim-modellen? Slik at kabinettet var enormt mye bredere enn nødvendig? For slik å kunne dra ned bredden noen hakk for å bli kvitt resten av hovedkortene sine ?? My 2 cents.

 

vitsen med denne konsollen ? de kunne jo f.eks byttet ut det ubrukelige G trådløse kortet og slengt inn et Wireless N kort. sånn som det er nå så er det jo kun kabel som funker til hd streaming.

Hvorfor ikke gå for hastigheten "ac" når de først beveger seg ut på tynn is.

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på at det er flere forskjellige utgaver med forskjellig intern design. Jeg måtte også bruke litt makt for å få kjøleren av hovedkortet og en smørkniv for å få av heatsprederne, men det funket som sagt etterpå... :)

Forsiktig så du ikke knuser prosessor-kjerner her !

Endret av G
Lenke til kommentar
Ja det er sleipt, men det verste er at folk kjøper dette, de tror vel de har vært skikkelig smarte, de.

 

Hvis man først skal ha seg en bluray spiller er da dette et glimrende kjøp

 

Tja, kanskje, men tenkte i hovedsak på de som allerede hadde en PS3, og som trodde at denne var så mye bedre at de trodde det var verdt å oppgradere.

 

Prisen er enda litt stiv, tror faktisk jeg har sett PS3 Slim (gamle-slim) gå for 1.300-1.400 med 120/320GB HDD.

Lenke til kommentar
Ja det er sleipt, men det verste er at folk kjøper dette, de tror vel de har vært skikkelig smarte, de.

 

Hvis man først skal ha seg en bluray spiller er da dette et glimrende kjøp

 

Tja, kanskje, men tenkte i hovedsak på de som allerede hadde en PS3, og som trodde at denne var så mye bedre at de trodde det var verdt å oppgradere.

 

Prisen er enda litt stiv, tror faktisk jeg har sett PS3 Slim (gamle-slim) gå for 1.300-1.400 med 120/320GB HDD.

nå må du huske at det der er ganske mye mindre lagringsplass https://prisguiden.no/produkt/sony-playstation-3-slim-160-gb-150555
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med å lage billigere versjoner av eldre maskiner.

 

Etter 5+ år så har maskinvaren blitt billigere og bedre. Nå som de har muligheten til å produsere disse billigere og mindre, så er det kun en fordel for forbrukerne.

 

Sony og MS selger fortsatt PS3 Slim og Xbox 360 remaken. Det er fortsatt et marked for disse konsollene (og det kommer det sikkert til å være en liten stund etter den nye generasjonen har kommet på markedet også), og Sony prøver sikkert strategisk å komme ut med dette nå tett mot juletider og lanseringen av WiiU.

 

Det virker som om mange her antar at denne versjonen er beregnet til de som allerede har PS3, det er nok langt fra hele tilfellet.

Endret av olavalo
Lenke til kommentar

Er lit skuffet over denne. de har hverken krympet CELL som fremdeles er 45nm og gpu som er 40nm. Det som hadde vært bra er hvis men hadde fått 22nm cell og 28nm gpu.

 

-snip-

Det vil være umulig med tanke på at alle Playstation-systemer skal ha samme ytelse. Hvis de krymper Cell eller GPUen ytterligere vil de nok ikke kunne få plass til samme minnebusbredde.

(Får sikkert uansett bedre yields på 40&45nm slik at det blir totalt billigere enn å flytte og få dårligere yields, selv om det tar mer silisium.)

Lenke til kommentar

Fra ingressen:

Konsollen er ikke lenger bare til spilling, men byr på et hav av løsninger for multimediabruk. Dette sjekket vi nærmere.

Hva skjedde, HW? Jeg ser jo ikke spor av at dere sjekket dette nærmere, og fra det lille dere sier er det jo absolutt ingen forskjell overhode fra forrige versjon??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...