Gå til innhold

Frp vil la homofile gifte seg og adoptere barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og takket være åpenheten rundt homofili, så har det blitt mindre mobbing av homofile og evt. homofile foreldre. Jeg merker i alle fall at ordet "homo" blir slengt rundt mindre nå, enn før (gjelder både barn og voksne) . Samfunnet generelt (de oppegående i alle fall) har ikke noe imot homofili, og de som da bruker slike kallenavn blir sett ned på, enten som usikre eller "bønder" som henger etter (ingenting imot bonder, hinter til at små tettsamfunn kan henge etter sosialt).

 

Sånn for å være on-topic, så er det bra at selv FrP åpner for dette, selv om jeg ikke har noen planer om å stemme på de. Nå mangler det bare at gamlingene dør ut, slik at (enkelte) fordommer forsvinner og KrF blir avleggs. Et religiøst parti har ingenting i en sivilisert verden å gjøre.

Lenke til kommentar

Og jeg tror at det beste for et barn er en familie som gir det kjærlighet og omsorg, uavhengig av hva slags kjønn foreldrene har (uavhengig av en rekke andre ting også, men det er ikke trådens tema).

 

Jeg synes nå at dette var en positiv vending hos FrP, og om de bare kvitter seg med andre ting jeg er uenig i også vil jeg stemme på dem til slutt :)

 

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om unga blir mobba fordi forelderene er homofile, så hadde ungen blitt mobba uansett, bare på et annet grunnlag. Det å tro at ungene mobber noen fordi [årsak] blir feil. Unger mobber, hva de mobber for er urelevant de finner altid noe å ta deg på =)

Det er ofte en grunn til at barn mobber. Enten er det fordi de er lette å angripe fysisk eller psykisk.

Kan se for meg alle ungene ler hver gang de ser to fedre kommer for å plukke opp ungen, fra skolen/SFO.

Hva som avgjør at et barn blir mobbet er ikke alltid kun en faktor, men noen ganger mange.

 

Foreldre roper det sjelden, men de sier det ved middagsbordet. Barn er ikke født med noen oppfatning om saken, de må ha det et sted fra. De roper "Emo" og "fregnefjes" også, og det er heller ikke medfødt.

 

 

"Emo" er nok et for avansert utrykk for barn å komme opp med, men "Fregnefjes" er noe barn kommer opp med. Brunmaling, sjokolademann var selvlærte gloser som gikk rundt tidlig i barneskolen.

 

Bare fordi barn ikke født med den oppfatningen, betyr det ikke at de ikke lærer det av seg selv. Du er ikke så naiv at du tror at barn som ikke lærer negative holdninger fra andre, ikke får negative holdninger?

 

Ja, det handler kun om at barnet skal ha det bra. Og det kravet mener du en hund evner å forholde seg til, rent mentalt? At barn har godt av å ha et kjæledyr er ikke noe argument for at dyr fungerer som foreldre.

 

Geir :)

Hvis en enslig person greier å få et barn til å ha det bra, så gjør det jo i teorien ikke noe om denne personen gifter seg med en hund.

ÆSJ

Lenke til kommentar

Hvis en enslig person greier å få et barn til å ha det bra, så gjør det jo i teorien ikke noe om denne personen gifter seg med en hund.

Du må gjerne ha dine synspunkter på om det gjør noe, teoretisk eller praktisk, men det vedkommer ikke spørsmålet om homofile skal få adoptere.

 

Hva du synes er "æsj" får være ditt problem. Over en milliard muslimer mener svinekjøtt er "æsj", jeg nyter min bacon med glede allikevel. På samme måte er det ting jeg synes er ekkelt eller støtende, uten at jeg vil forby andre det av den grunn. Hva andre voksne liker er ikke min sak, så lenge det ikke skader andre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del kan de gjerne gifte seg, men de har ingen rettighet til å få unger. Foreldre er til for barna, ikke omvendt. Flere og flere gutter dropper ut av skolen, har få eller ingen venner og klarer ikke å få seg kjæreste. Psykologen Philip Zimbardo tror at en av grunnene er at mange gutter vokser opp uten en tilstedeværende far. Fedre er gutters naturlige forbilde. Babyer som tilbringer de første leveårene med mor tar ofte høyere utdanning, har mindre sjanse for å droppe ut av videregående, er mer stabilt og sliter mindre med stress ( http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2010/November/A-vare-hjemme-med-mor-som-baby-gir-skolevinnere/ ). Og hva med morsinstinktet?

 

Jeg ser ingen grunn til å begynne å rote med den naturlige familiestrukturen. Barn som kommer fra ødelagte familier blir ofte ødelagt selv.

Lenke til kommentar

Stakkars unger.

Hvorfor det?

 

Geir :)

Fordi at barna må vokse opp med mennesker som har psykiske problemer samt at dem kommer til å bli mobbet hvilket ironisk nok er noe statsapparatet ønsker å bekjempe.

 

For min del kan de gjerne gifte seg, men de har ingen rettighet til å få unger. Foreldre er til for barna, ikke omvendt. Flere og flere gutter dropper ut av skolen, har få eller ingen venner og klarer ikke å få seg kjæreste. Psykologen Philip Zimbardo tror at en av grunnene er at mange gutter vokser opp uten en tilstedeværende far. Fedre er gutters naturlige forbilde. Babyer som tilbringer de første leveårene med mor tar ofte høyere utdanning, har mindre sjanse for å droppe ut av videregående, er mer stabilt og sliter mindre med stress ( http://www.barnehage...r-skolevinnere/ ). Og hva med morsinstinktet?

 

Jeg ser ingen grunn til å begynne å rote med den naturlige familiestrukturen. Barn som kommer fra ødelagte familier blir ofte ødelagt selv.

 

63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average. (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes --14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average. (Rainbows for All God’s Children)

70% of youths in state-operated institutions come from fatherless homes – 9 times the average. (U.S. Dept. of Justice, Sept. 1988)

85% of all youths in prison come from fatherless homes – 20 times the average. (Fulton Co. Georgia, Texas Dept. of Correction)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi de kan tilby ungen et godt hjem fylt med kjærlighet.

 

Rly?

 

Det kan hetro også.

 

 

Ja...? Det er vel ingen her som har sagt noe i mot det.

At heterofile par kan gi barn en god oppvekst er da alldeles ikke et argument mot at homofile par skal ha samme mulighet.

 

 

-Deluze

 

Ergo er "kjærlighetsargumentet" ugyldig, siden kjærlighet ikke er avhengig av seksuell legning.

Lenke til kommentar

Aldri sett logikken i at homofile skal få adoptere barn. Mamma, Ja, ja? Hvor er pappa?

ehhh. Eller Pappa? Ja, ja? Hvor er mamma? Ehhh..

 

I skolegården: Der kommer gutten med homse foreldrene, HÆÆR kommer homsegutten!

- Pappan min kan banke opp begge pappaene dine, nei vent mammaen min kan!

 

Kortsagt, barna med homofile "foreldre" går er hælvette i møte.

Hva blir det neste, en alene mor/far og en bikkje som er gift som adoptere barn?

 

Håper dette er valgflesk(bevist løgn) så det holder.

da er det jo barna som ''mobber'' som har et menneskesyn fra bronsealderen. det er som om barn med skilte foreldre skal bli mobbet for det. tenk deg en gutt med skilte foreldre som går i skolegården og alle barna roper: der går jo gutten med foreldre som ikke er sammen! skal vi gjøre skilsmisse ulovlig da eller? ta deg sammen! spis en frukt! du må forstå at det er ''mobberenne'' det er noe galt med, og at vi må jobbe med barns holdninger. og bikkjer har ikke de samme rettighetene som mennesker. de kan jo ikke signere en bindende kontrakt. og hva med barn som bor alene med sin far? skal vi gjøre det slik at barn med en forelder må på barnehjem til far har funnet seg en dame? du oppfører deg akkurat slik som de gjorde under raseskillet i USA. der de hvite og svarte ikke kunne bli gift! tenk deg om ett barn med en svart far og en hvit mor fikk barn! tenk deg hvilke kommentarer han ville fått i skolegården (ironi)!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stakkars unger.

Hvorfor det?

 

Geir :)

Fordi at barna må vokse opp med mennesker som har psykiske problemer samt at dem kommer til å bli mobbet hvilket ironisk nok er noe statsapparatet ønsker å bekjempe.

 

For min del kan de gjerne gifte seg, men de har ingen rettighet til å få unger. Foreldre er til for barna, ikke omvendt. Flere og flere gutter dropper ut av skolen, har få eller ingen venner og klarer ikke å få seg kjæreste. Psykologen Philip Zimbardo tror at en av grunnene er at mange gutter vokser opp uten en tilstedeværende far. Fedre er gutters naturlige forbilde. Babyer som tilbringer de første leveårene med mor tar ofte høyere utdanning, har mindre sjanse for å droppe ut av videregående, er mer stabilt og sliter mindre med stress ( http://www.barnehage...r-skolevinnere/ ). Og hva med morsinstinktet?

 

Jeg ser ingen grunn til å begynne å rote med den naturlige familiestrukturen. Barn som kommer fra ødelagte familier blir ofte ødelagt selv.

 

63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average. (Center for Disease Control)

80% of rapists with anger problems come from fatherless homes --14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average. (Rainbows for All God’s Children)

70% of youths in state-operated institutions come from fatherless homes – 9 times the average. (U.S. Dept. of Justice, Sept. 1988)

85% of all youths in prison come from fatherless homes – 20 times the average. (Fulton Co. Georgia, Texas Dept. of Correction)

63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

 

90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.80% of rapists with anger problems come from fatherless homes --14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average. (Rainbows for All God’s Children)

70% of youths in state-operated institutions come from fatherless homes – 9 times the average. (U.S. Dept. of Justice, Sept. 1988)

85% of all youths in prison come from fatherless homes – 20 times the average. (Fulton Co. Georgia, Texas Dept. of Correction)

 

så det du mener er at vi skal gjøre skilsmisse ulovlig så alle skal ha en mor å en far? og hvis en forelder dør så kan den som lever bli tangstildelt en!

Lenke til kommentar

*tidligere siteringer fjernet*

 

Ergo er "kjærlighetsargumentet" ugyldig, siden kjærlighet ikke er avhengig av seksuell legning.

 

Hvorfor er et argument som sier at både heterofile og homofile par kan gi unger kjærlighet ugyldig i en diskusjon om hvorvidt homofile par bør kunne adoptere?

 

For det er ikke snakk om at homofile par bør få lov til å adoptere fordi hetereofile par ikke kan gi unger kjærlighet. Noe som er eneste grunn til en eventuell ugyldigjørelse av argumentet slik jeg ser det.

 

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...