Gå til innhold

Tips til design?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har IT1 på vg2. Vi har et prosjekt hvor vi skal lage en nettside til faget. Skal være en teoriside hvor vi fyller på det vi har lært som en slags mappevurdering. Vi bruker forresten Dreamviewer. Trenger litt hjelp, siden skal deles i tre deler en for hver hoveddel i boken. Har kommet så langt nå (Bildet)

post-122992-0-99977000-1350375762_thumb.jpg

 

Det jeg tenkte er at jeg skulle ha sånn at hvis jeg feks trykker på Del 1, så kommer det opp flere undersider under med de ulike teamene, f.eks. komprimering, filtyper, osv. Og når jeg trykker på en av disse, skal jeg komme til siden med tekst. En Hvordan lager jeg en sånn meny? Vi har ikke lært det enda.

Lurer også litt på banner, prøver å designe ett nå, men hva med knapper? Skal jeg bare lage egne knapper i f.eks photoshop, og sette dem inn?

 

Setter pris på alle tips, har akkurat begynt med Dreamweaver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bruker forresten Dreamviewer.

...

Setter pris på alle tips, har akkurat begynt med Dreamweaver.

...

Fant noen tutorials på youtube om hvordan jeg gjør det i Dreamweaver

 

Bet meg litt fast i alle gangene du henviser til Dreamweaver her så lurer litt på om dette er fordi du kanskje bruker Dreamweavers WYSIWYG-del (tror det i Dreamweaver kalles "Design view")? Altså at du manipulerer siden nærmest som at du bruker et tekstbehandlingsprogram i stedet for å kode.

Du kan naturligvis arbeide direkte med kildekoden/håndkode i Dreamweaver også så det var kanskje bare det du mente, men hvis det har seg slik at du holder deg til WYSIWYG-delen i Dreamweaver uten å forstå hva som foregår bak sceneteppet så vil jeg virkelig anbefale deg denne nybegynnervennlige videoserien slik at du kan lære deg HTML og CSS fra start av! Det er mange som med første øyekast synes håndkoding virker litt gresk og tidkrevende, men bare gjett om hvor skuffet du vil bli når du oppdager at all den tid som har gått med på å lære skitten autokoding burde vært brukt på å lære ting skikkelig! Ihvertfall om dette er noe du tenker deg å drive med senere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...