Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så godt som null peiling på hva som er bedre enn de specsene der, da jeg har lite peiling på hardware. Så hvis noen som har litt mer peiling enn meg titter her under, tror dere at jeg kan kjøre spillet?

 

Var visst late 2011 jeg hadde, ikke early 2012.

skjermbilde20130120kl22.png

 

Rammen har jeg planer om å doble, til 8gb, siden jeg driver en del med foto. Men ellers?

 

Såvidt jeg vet skal det der kunne gå helt smertefritt.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Har du en kilde på dette? Jeg har lest at de skal komme samtidig.

 

Har vært nevnt av minst en uvikler på de offisiele forumene. I tillegg til twitterkontoen til Ocean Quigley, som er sjef for hele simcity-prosjektet hos Maxis.

 

Jeg er ganske irritert over dette selv, den siste offisielle uttalelsen på området var at det kom sammen med pc versjonen.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Sist jeg sjekket var denne tråden død :p

 

Dersom noen skulle ha en ekstra nøkkel og har lyst å gi vekk til en dedikert fan blir jeg veldig glad. Evt om dere vet om noen som skal dele ut nøkler :)

 

Du kan fremdeles registere deg på den offisielle nettsiden frem til 6PM Pacific, jeg tror det er snakk om et par timer til!

 

I følge den offisielle simcity siden så kan du opprette private regioner hvor kun du spiller eller venner som du har invitert dit:) Kanskje vi kunne fått i gang en gamer.no region når spillet kommer :)

 

Kongeidé. Hovedproblemet blir at vi kan skvise inn maksimalt 16 folk. Så kanskje vi må ha flere regioner etterhvert.

 

Det visste jeg ikke! Good news!

 

Savegame ligger i cloud så du kan spille på flere maskiner som nevnt over. Burde vel teoretisk funke å spille både på PC og OSX også ved å laste ned den aktuelle klienten.

 

Jeg har så godt som null peiling på hva som er bedre enn de specsene der, da jeg har lite peiling på hardware. Så hvis noen som har litt mer peiling enn meg titter her under, tror dere at jeg kan kjøre spillet?

 

Tror ikke spillet krever all verdens hardware. En del av kalkulasjonene og simuleringen skal foregå server side. Dessuten er byene veldig små. Skulle ønske de lagde større regioner med større byer for folk med kraftigere PC'er :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge den offisielle simcity siden så kan du opprette private regioner hvor kun du spiller eller venner som du har invitert dit:) Kanskje vi kunne fått i gang en gamer.no region når spillet kommer :)

 

Stemmer. Jeg har lest manualen som ble lekket via SimCity forumet. Man kan velge å lage en lukket region, eller helt åpen for hvem som helst.

 

Lager man en lukket region kan ingen andre bli med i den uten å ha fått invitasjon via vennelisten i Origin. Hvem som helst kan se/besøke regionen og byene.

 

Velger man å spille sandbox modus, får man tilgang til alle muligheter uten begrensninger og mål, og dette vil heller ikke påvirkes av globale endringer i forskjellige markeder som olje og kull. Det kan heller ikke deles med andre spillere, venner eller ei. Alle byene i denne regionen er sandbox.

 

 

Man kan delta i totalt 10 regioner samtidig. Dine egne, venners eller fremmedes åpne regioner. Dersom en by er forlatt av en annen spiller, kan man ta over byen, og sansynligvis starte på nytt.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Velger man å spille sandbox modus, får man tilgang til alle muligheter uten begrensninger og mål, og dette vil heller ikke påvirkes av globale endringer i forskjellige markeder som olje og kull. Det kan heller ikke deles med andre spillere, venner eller ei. Alle byene i denne regionen er sandbox.

 

 

 

Vil det si at prisene på f.eks olje bestemmes ut i fra prisen per fat i det virkelige liv? I isåfall så er dette utrolig morro :dremel: simulert samfunnsøkonomi :w00t:

Lenke til kommentar

Nei, de bestemmes ut fra hvor masse som produseres på globalt nivå - i SimCity. :)

Så prisene og tilgjengeligheten gjenspeiler ikke vår virkelige verden, men Simmenes verden.

 

Det stemmer, men det er vel også uttalt at det ikke er 100% flytende priser.

 

Du kan fremdeles registere deg på den offisielle nettsiden frem til 6PM Pacific, jeg tror det er snakk om et par timer til!

 

Jeg registrerte meg i august en gang :)

Virker ikke som om at de har begynt å sende ut invitasjonene enda, de fleste som har fått invitasjon har fått det fra type pressfire.no og lignende steder...

Lenke til kommentar

Finner det litt merkelig at Pressfire og tilsvarende pøser ut med nøkler på dagen. Jeg forhåndsbestilte og registrerte meg også for beta i august eller der omkring.

 

Jeg har i alle fall en nøkkel fra Pressfire. Får jeg en til, gir jeg den til dama :D

 

Skulle du snuble over noen steder som gir ut blir jeg evig takknemlig for tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pressfire har nå delt ut de 700 de hadde. Og registreringen på den offisielle siden er lukket.

 

Jeg registrerte meg også på SimCity.com for mange måneder siden, men fikk aldri noen nøkkel derifra. Kom kun over Pressfire fordi det er en av flere sider jeg besøker hver dag. Mulig SimCity sendte ut en epost eller noe slikt, men jeg kan ikke huske å ha fått den. Det synes jeg i så fall er dårlig gjort mot de som har registrert seg der.

 

For dere andre så blir det sikkert flere beta-helger. Det later til å være det nye og hendige test-formatet. Og det blir garantert streamet og opplastet masse spillevideoer på tuben samme dag som det åpner, så alt er ikke tapt :)

Lenke til kommentar

For dere andre så blir det sikkert flere beta-helger. Det later til å være det nye og hendige test-formatet. Og det blir garantert streamet og opplastet masse spillevideoer på tuben samme dag som det åpner, så alt er ikke tapt :)

Regner også med dette, og det blir vel egentlig godt nok for meg. Litt videoer for å pirre interessen litt før release!

 

Håper de får fikset masse bugs under testingen!

Lenke til kommentar

Mener jeg i forbifarten leste en tweet på forumet deres (uten å ha sjekket opp dette, så ta det med en klype salt) at man skal få tilgang til å laste ned betaen kl 18 norsk tid, fredag.

 

I så fall - skandaløst. Ikke alle som sitter på knallbra nett, og kommer til å bruke hele helga på å laste ned.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...