Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Dette med Online for å spille er bare latterlig og ødelegger for de som faktisk kjøper spillet. Det tar piratene en dag å legge ut en torrent hvor du slipper Online hele tiden, så hvorfor skal man da kjøpe??

 

Ikke sjans. Mye av simulasjonen foregår på server. Den er umulig å cracke, i likhet med f.eks Diablo III. Det ville ta mange år å lage en emulator server og den ville ikke bli i nærheten like bra antagelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det var bare for screenshots, slik at man kan gjøre at de ser mer realistiske ut f.eks. Hvis det er filtre man kan rendere i realtime så kan man jo ha morro med det også. Kanskje legge merke til detaljer man ikke har sett før. Sikkert masse kids som vil lage "morsomme" youtube videoer også.

 

Noen av disse filtrene gir inntrykk av væreffekter, eller årstider, det kan jo være litt morsomt å leke med.

Lenke til kommentar

Jovisst, det er kjipt å måtte ha Origin, når man er så godt vant til Steam og mange helt sikkert har flest spill via Steam.

 

Men å la det være en stopper for å kjøpe et spill du generelt har lyst på, er naturligvis en personlig sak, men jeg syns det blir over streken protesterende. Dere om det. :p

 

Mange klikka halvveis i vinkel når man fant ut man måtte ha Origin for å kjøpe Battlefield 3 - ser ikke ut til å være en særdeles stor hindring, sett i forhold til hvor mange som spiller det.

 

 

Og lykke til med piratkopiering. Slik spillet er lagt opp (ut i fra info fra utviklere), vil mye av kalkuleringen gjøres server-side. Det er ikke bare snakk om lagring av savegames i skyen, men også kalkulering og globale events. I tillegg til at spillet i praksis ikke er "singleplayer" i den grad vi kjenner til begrepet.

 

 

Om dere er så fundamentalt imot det med "alltid online" og Origin - si det til EA, ikke til oss!

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Consent to Collection and Use of Data.

You agree that EA may collect, use, store and transmit technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address), operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware, that may be gathered periodically to facilitate the provision of software updates, dynamically served content, product support and other services to you, including online services. EA may also use this information combined with personal information for marketing purposes and to improve our products and services. We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you. IF YOU DO NOT WANT EA TO COLLECT, USE, STORE, TRANSMIT OR DISPLAY THE DATA DESCRIBED IN THIS SECTION, PLEASE DO NOT INSTALL OR USE THE APPLICATION.

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Men jeg kan ikke skjønne at det i praksis vil si at de lager en reklamekampanje hvor de bruker ditt brukernavn/realnavn og plasserer i alle verdens busser, T-banevogner osv..

 

Helt ærlig ser jeg på det som problemfritt. Men dette kan vi kanskje ta i en annen tråd enn her, da denne gjelder SimCity, ikke Origin. :)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Som Ola sier og som jeg også har nevnt her, så foregår deler av spillet server-side, så jeg er 99% sikker på at det ikke blir noen piratversjon. Dette er dessverre den nye trenden i PC-spill for å hindre piratkopiering. Tiden vil vise om det er effektivt. Det har hvertfal funket for en del andre spill. Diablo 3 f.eks solgte jo i bøtter og spann.

 

At serverne kommer til å være ustabile de første dagene tar jeg for gitt. Faktisk synes jeg utvikleren burde opplyse om dette FØR spillet gis ut. Men vi som har vært igjennom en del MMO lanseringer nå vet jo hvordan dette kommer til å gå.

 

Denne klausulen er ikke noe skummel overhodet. Den var faktisk svært rimelig, skånsom og nøyaktig til å være EULA for en så stor og viktig tjeneste. Og som Coffey sier har Steam og mange andre tjenester du kanskje ikke er klar over en nær identisk og ofte skumlere avtale du og 99,9% av oss andre aldri har lest :)

 

Du må også huske at uansett hva en TOS eller EULA sier så er du i praksis beskyttet av norsk lov, loven i det aktuelle landet spillet er laget, landet serveren står i, samt internasjonale avtaler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er synd med den alltid online biten, Ubisoft har jo endelig oppdaget hvor dårlig den faktisk er og hvor mye den skader spillet. Jeg har alt kjøpt og betalt for spillet, men kan også si at jeg vurderer en piratutgave hvis de kommer med en stabil utgave for offline play,

Lenke til kommentar

Har ikke Steam en veldig lignende klausul?

Steam har en lignende del ja men den er opt-in og om du har den aktiv så kan du opt-ut samt at den kun samler info om aktiviteten rundt steam spill ikke alt på hele maskinen + at steam gir ikke ut infoen dem samler inn til en tredjepart for profitt.

Origin sin er der med en gang du sier ja til TOS en og kan ikke opt-ut fra

Endret av Xprez
Lenke til kommentar

Enig med Omni. Ved vanlig surfing er det mange som holder øye med hva du driver med. Jeg personlig merket en økning av reklame på forumer og youtube for mamma-artikler og baby-stash da samboeren min gikk gravid som en direkte konsekvens av hennes surfevaner.. Origin, Steam og diverse er ikke noe verre..

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...