Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en fin kombinasjon du har der.

Jeg synes ikke PSet stikker for langt opp, men mange liker ikke brettinger. Det gjør jeg.

PSet skal ta igjen/forholde seg til slipset, men vel så mye til skjorten, noe ditt gjør i og med at det er hvitt i alle tre.

Jakka sitter ikke så godt på deg, men det tror jeg kan skyldes at du har slurvet litt da du tok den på.

Lenke til kommentar

Det er en fin kombinasjon du har der.

Jeg synes ikke PSet stikker for langt opp, men mange liker ikke brettinger. Det gjør jeg.

PSet skal ta igjen/forholde seg til slipset, men vel så mye til skjorten, noe ditt gjør i og med at det er hvitt i alle tre.

Jakka sitter ikke så godt på deg, men det tror jeg kan skyldes at du har slurvet litt da du tok den på.

 

Jakka sitter generelt ikke spesielt godt. Litt for trang. Takk for tilbakemelding uansett

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg likte den rutete trøyen, men den er litt lang i ermene, ca 1,5 cm.

 

Det er litt fargeforskjell på bildene, men hvis du tar utgangspunkt i det midterste bildet, så kan du bruke en cream, gul eller rød skjorte i poplin til, hvis du ikke vil gå for det supersafe lyseblå, gjerne i oxford eller en grovere vev. Men da blir du veldig streit, altså.

 

Hvis det nederste bildet stemmer mest i fargen, ville jeg gått for en skjorte i blått, fra mellomblå til lysblå.

 

Du ser at den lyse buksefargen er veldig fin til trøyen, men at hvit skjorte blir for hardt.

 

Med de blå chinoene ville jeg kke valgt en blå skjorte til, det hadde blitt for lite kontrast, og kunne lett blitt overkoordinert. Da ville jeg gått for cream eller noe mot gult. (Men ikke for sterk)

 

Skoene kan du bruke både til de blå og de creamfargede buksene.

 

Jeg er heller ikke så glad i albuelapper, det er en så fashion-greie som er helt ute om ikke lenge. Men det er sikkert ikke vanskelig å ta den av.

 

Et PS hadde hevet antrekket, og gitt deg en ekstra liten piff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvit er nok kanskje litt for sterkt ja. Tror jeg ender opp på en ganske lys blå farge.

De navy chinosene vet jeg ikke om jeg kommer til å bruke til blazer, ikke den blazeren iallefall. Er ikke så fan av gul eller cream.

Mulig jeg kan ta av albuelappene ja, pleier slike ting å være sydd på?

Vil ikke et PS gjøre antrekket litt for stivt, ser hva du mener med noe som kan bryte opp litt da.

Lenke til kommentar

Tror lappene er sydd på, og at det bare er å plukke dem av. Tror ikke de er limt.

 

Buksene dine er i cream, så du kan da ikke mislike fargen helt :wee: .

 

PS er klasse, og viser at du har smak. Det trenger absolutt ikke være for formelt. finn et som passer til skjorten.

 

Når jeg foreslår gult og rødt, så tenker jeg meg noe som er svakt farget eller gingham for eksempel.

Jeg tar da utgangspunkt i det som ser brunt ut i trøyen. Til brunt passer gult og rødt, og selvsagt blått. Cream er jo egentig en veldig utblandet brunfagre.

 

Her er noen jeg tror ville passet godt - slips ikke nødvendig..

post-181154-0-29940900-1372891199_thumb.jpg

post-181154-0-97137800-1372891330_thumb.jpg

post-181154-0-30203300-1372891346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Haha, ser den med buksene ja :p

 

Skal prøve å ta av lappene, tror det blir bra.

 

Det eneste PSet jeg har er hvitt, blir det litt formelt med ensfarget PS?

 

Aha, jeg tenkte på en veldig sterk gulfarge. Tror nesten jeg må søke litt rundt/prøve en gul skjorte med blazeren, er ikke heelt overbevist enda :hm:

Ble keen på å prøve den røde/hvite skjorten med ruter, tror kanskje det kunne ha blitt bra?

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Formelt og formelt, fru Blom. Jeg synes ikke det handler om formalitet, men at PSet kan være prikken over i-en. PSet skal ta opp noen av fargene i skjorten og slipset (eller noe av det andre du har på deg), uten å bli for likt. Så hvis du har på det noe med hvitt i, så vil det passe med et hvitt PS.

 

Tenkte på den trøyen din, og hvis du leverer den til en som kan legge opp ermene, så kan de sikkert ta av albulappene også.

 

Den rød/hvite skjorten er i et mønster som kalles gingham. Det er et klassisk engelsk skjortemønster. Rødt er vanlig, men det er enda mer vanlig med blått. Blått kunne du også ha hatt til det antrekket der.

post-181154-0-50433000-1372970987_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Aha, lærer alltid noe nytt. Må nesten ta en dag å teste forskjellige PS.

 

Albuelappene skal nok av ja.

 

Når man ikke tjener penger selv, vil man jo ofte slå to fluer i en smekk. Likte gingham, kanskje blå bedre enn rød. Tenker at en blå gingham skjorte kan gå sammen med en litt dyp navy dress. Hva tenker du om det?

Har ikke helt funnet ut hvilken skjorte jeg skal ha til konfirmasjon enda. Jeg tenker veldig lys blå, eller kanskje en blå gingham?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...