Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg var innom Alden-butikken først og prøvde de semskede og Indy i 11E, synes Indy var litt trange i bredden og han hadde ikke 11EE inne. Kikket på nettsidene til Leffot og det sto at de skulle ha den så da tok jeg turen dit, men det viste seg at de hadde fått feil fra Alden og det som lå i esken det sto 11EE på var 11D, ellers var Leffot en kul butikk med hyggelige ansatte.

 

Dro tilbake til Alden-butikken og fikk prøve Indy i 10.5 EEE som passet bra så da ble det de.

Lenke til kommentar

Syntes det selv helt i starten når jeg fikk bilder av det ferdige produktet fra Luxire, men når jeg mottok jakken så fikk jeg i grunn ganske raskt sansen for dem. Har imidlertid tenkt litt på å bytte ut knappene på lommene, enten med noen mindre i samme stil eller skjulte pressknapper (som kan bli litt mer komplisert med tanke på knappehull og slikt) :hmm:

Lenke til kommentar

Olaf. Den er ikke bare for lang i ermene, men den er litt for liten til deg.

 

Det ser du spesielt på bildet tatt forfra; det går liksom skrukker på skrå ut fra knappen - nesten alltid et tegn på at den er for trang. Du ser det samme på bildet bakfra, splitten spriker litt for mye.

 

Om du får lagt den ut tre-fire (?) cm så vil den sitte mye bedre. Og opp på ermene ca tre cm.

 

Den ser litt for stor ut på den venstre skulderen din, men kanskje det har noe med måten du tok den på å gjøre.

 

Egentlig synes jeg den er litt for fin til være en SC, du må i fall ha ganske pene bukser (mellomgrå?) til en så strøken jakke. Kan det være at den er en del av en dress?

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser at det er litt trang (tid for diett?).

 

Vil du tro det som er feil med den er noe man kan fikse for rundt 300,-? Hvis ikke kan jeg sende jakken tilbake og de vil lage den på nytt.

 

Men jeg er også enig at det burde vært et litt grovere stoff, hopsack kanskje.

Lenke til kommentar

Forresten, Dag. Betyr "X-en" ved knappen at den er for trang over magen, for den føles ikke spesielt trang der, eller er den for trang over rygg/bryst?

 

Det er ikke helt lett å si, men ser du på bildet tatt fra siden, så ser du at den er strekt i sømmen. Det er der jeg tenker du må få den åpnet.

Det kan se ut som om sidesømmene kommer litt for langt bak. Tror jeg ville vært forsiktig med å åpne ryggsømmen, for den ser fin ut.

Men jeg anbefaler at du får en erfaren systue til å se på den mens du har den på. Det er alltid litt vanskelig å se skikkelig ut fra et bilde.

Lenke til kommentar

Jeg synes nesten alle jeg ser har en sånn "X" ved øverste knapp, og nei, jeg ser ikke bare på Suitsupply og #menswear...

 

Synes stort sett alle har det bortsett fra trad-folkene på Ask Andy.

 

Du vet mange går i klær som ikke passer til dem. Moten er jo traaaang for tida.

 

Det bør være plass til 3-4 fingre mellom jakka og magen når den er kneppet. Og i alle fall ikke mindre. Da 'faller' den fint. Husk på at det handler om linjer, vertikale linjer. X-er bryter opp og klusser til det visuelle, og gjør plagget også ubehagelig å bevege seg i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...