Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Ahahah ikke skryt de engelske skjortene du har postet så høyt opp i skyene da. Til 50£ (Harvie & Hudson) eller 150£ (Turnball & Asser) får du ikke akkurat toppen av kvalitet.

 

Har du bedre skjorter fra England så vil jeg gjerne prøve dem. Jeg har ikke prøvd alle, så bare kom med navn så skal jeg snuse de opp.

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

 

Jeg vet at det er mange gode italienske skjorter, og sikkert like bra og gjerne bedre enn engelske. Ofte veldig elegante. Men det er en annen stil enn den jeg liker. Jeg liker den litt gubbete og litt stive engelske stilen. Det må jo skyldes at de passer min personlighet. ;-)

 

Nei, jeg er heller ikke så glad i BD og halspynt, men personen er amerikansk, og der er det jo en litt annen kultur rundt BD enn i Europa.

 

 

Jeg liker nesten aldri BD-skjorter. Snippene blir for lange etter min smak. De eneste som får dem skikkelig til er Thomas Pink (som jeg vet du ikke liker.). Jeg har en flaskegrønn som er nesten utslitt etter mange års bruk. Jeg fant bare en aubergine på nettet, får ikke tatt bilde av min i dette lyset, men det err samme skjorten.

post-181154-0-04081300-1344886469_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

Fikk meg til å tenke på han superkleine typen på youtube som la ut filmer av de stygge italienske skjortene og slipsene sine. Klarer faen ikke å finne igjen de videoene.

Lenke til kommentar

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

Fikk meg til å tenke på han superkleine typen på youtube som la ut filmer av de stygge italienske skjortene og slipsene sine. Klarer faen ikke å finne igjen de videoene.

Ahahah Husker den videon ja! Nei, er nok ikke de skjortene jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Utifra bildene jeg så og prisen til de skjortene så mener jeg personlig at det er flere merker som holder høyere kvalitet, ja.

 

Jeg er veldig imponert over at du vet så mye om klær at du klarer å vurdere kvaliteten ut i fra et uklart bilde.

 

Bare så det er sagt regnes T&A som en av verdens beste skjortemakere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ahahah ikke skryt de engelske skjortene du har postet så høyt opp i skyene da. Til 50£ (Harvie & Hudson) eller 150£ (Turnball & Asser) får du ikke akkurat toppen av kvalitet.

 

Har du bedre skjorter fra England så vil jeg gjerne prøve dem. Jeg har ikke prøvd alle, så bare kom med navn så skal jeg snuse de opp.

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

 

Jeg vet at det er mange gode italienske skjorter, og sikkert like bra og gjerne bedre enn engelske. Ofte veldig elegante. Men det er en annen stil enn den jeg liker. Jeg liker den litt gubbete og litt stive engelske stilen. Det må jo skyldes at de passer min personlighet. ;-)

 

Nei, jeg er heller ikke så glad i BD og halspynt, men personen er amerikansk, og der er det jo en litt annen kultur rundt BD enn i Europa.

 

 

Jeg liker nesten aldri BD-skjorter. Snippene blir for lange etter min smak. De eneste som får dem skikkelig til er Thomas Pink (som jeg vet du ikke liker.). Jeg har en flaskegrønn som er nesten utslitt etter mange års bruk. Jeg fant bare en aubergine på nettet, får ikke tatt bilde av min i dette lyset, men det err samme skjorten.

Gitman Bros. Vintage lager ganske gode BD-skjorter. Snippen på skjortene er heller ikke så lange, passformen er ganske slim (som passer min kroppsbygging) og I tillegg er knappene lagd av kritt. Nå vet ikke jeg hva slags knapper som er de beste, men jeg vil tro at kritt et bedre enn plastikk.

Lenke til kommentar

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

Fikk meg til å tenke på han superkleine typen på youtube som la ut filmer av de stygge italienske skjortene og slipsene sine. Klarer faen ikke å finne igjen de videoene.

Ahahah Husker den videon ja! Nei, er nok ikke de skjortene jeg snakker om.

Fant ham. Men ser ut som han har slettet de videoene jeg tenkte på... :(

 

http://www.youtube.c...yheter/featured

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Ahahah ikke skryt de engelske skjortene du har postet så høyt opp i skyene da. Til 50£ (Harvie & Hudson) eller 150£ (Turnball & Asser) får du ikke akkurat toppen av kvalitet.

 

Har du bedre skjorter fra England så vil jeg gjerne prøve dem. Jeg har ikke prøvd alle, så bare kom med navn så skal jeg snuse de opp.

Nå liker ikke jeg personlig engelsk herremote spesielt så kjenner ikke engelske skjortemakere, men hvis du også er villig til å vurdere italienske skjorter så er det utallige merker som holder høyere kvalitet.

 

Jeg vet at det er mange gode italienske skjorter, og sikkert like bra og gjerne bedre enn engelske. Ofte veldig elegante. Men det er en annen stil enn den jeg liker. Jeg liker den litt gubbete og litt stive engelske stilen. Det må jo skyldes at de passer min personlighet. ;-)

 

Nei, jeg er heller ikke så glad i BD og halspynt, men personen er amerikansk, og der er det jo en litt annen kultur rundt BD enn i Europa.

 

 

Jeg liker nesten aldri BD-skjorter. Snippene blir for lange etter min smak. De eneste som får dem skikkelig til er Thomas Pink (som jeg vet du ikke liker.). Jeg har en flaskegrønn som er nesten utslitt etter mange års bruk. Jeg fant bare en aubergine på nettet, får ikke tatt bilde av min i dette lyset, men det err samme skjorten.

Gitman Bros. Vintage lager ganske gode BD-skjorter. Snippen på skjortene er heller ikke så lange, passformen er ganske slim (som passer min kroppsbygging) og I tillegg er knappene lagd av kritt. Nå vet ikke jeg hva slags knapper som er de beste, men jeg vil tro at kritt et bedre enn plastikk.

 

Takk for tipset.

 

De seriøse skjortemakerne bruker perlemor, men ikke alle bruker av den beste kvaliteten. Plast virker ofte gulaktige, og er jo ikke så pent.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager har det med kvalitet å gjøre?

At flere deler av skjorten er håndsydd betyr at det ligger lengre arbeid bak hver skjorte noe som igjen burde bety at kvaliteten er litt bedre, tror jeg. Går utifra at en skjorte da for eksempel holder lengre. Videre hvis jeg ikke husker feil fører håndsydde sting gjerne til at skjortene blir litt mer elastiske enn maskinsydde som er litt stivere. Sikkert flere ting som er relatert med kvaliteten, men kommer ikke på noen fler i farten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager har det med kvalitet å gjøre?

At flere deler av skjorten er håndsydd betyr at det ligger lengre arbeid bak hver skjorte noe som igjen burde bety at kvaliteten er litt bedre, tror jeg. Går utifra at en skjorte da for eksempel holder lengre. Videre hvis jeg ikke husker feil fører håndsydde sting gjerne til at skjortene blir litt mer elastiske enn maskinsydde som er litt stivere. Sikkert flere ting som er relatert med kvaliteten, men kommer ikke på noen fler i farten.

 

Det du sier her er helt rett. Det meste i dette segmentet som er håndsydd er bedre enn det som kommer fra maskin.

Har selv sett italienske skjorter med sømmer som gir litt, slik som gode dresser. Da former de seg etter kroppen på en måte som maskinproduserte aldri gjør.

Lenke til kommentar

At man bruker lenger tid på å produsere en skjorte betyr selvfølgelig ikke at den holder bedre kvalitet. Det burde du skjønne. Det er hva man bruker tiden på som har noe å si. En god maskinsydd skjorte holder like god kvalitet som en god håndsydd, enkelt og greit.

 

Håndarbeid er nesten utelukkende ekstra (unødvendig) luksus. For all del, kan jeg velge mellom en skjorte med håndarbeid og en som utelukkende er sydd på maskin for samme pris velger jeg selvfølgelig den med håndarbeid, men må man betale mer for den med håndarbeid betaler man som regel utelukkende for utseende og status (ikke at det er noe galt med det).

 

Det er både fordeler og ulemper med begge metoder. Det er riktig at håndsøm kan være litt mer fleksibelt enn maskinsøm (fordi man kan sy stingene litt løsere for hånd enn man kan på maskin) og det ser også bedre ut enn maskinsøm, men maskinsøm vil være langt jevnere og ha en mye lavere feilmargin, og også være raskere slik at skjorten blir billigere å produsere og dermed også (forhåpentlig) billigere for forbruker. I tillegg vil man på maskin ha mulighet til å sy mye tettere enn for hånd, og følgelig blir sømmen også sterkere.

 

Det er ekstremt få skjorteprodusenter som syr hele skjorten for hånd, rett og slett fordi det er store fordeler ved å bruke maskinsøm på flere steder (f.eks. sidesømmen). Håndsøm brukes som regel på de stedene der det er mest synlig, i tillegg til på skuldersømmen, som kan dra fordel av den ekstra fleksibiliteten håndsting kan tilby.

 

Alt i alt er det ganske irrelevant om en skjorte har håndarbeid eller ikke når det gjelder kvalitet.

Lenke til kommentar

Det du sier her er helt rett. Det meste i dette segmentet som er håndsydd er bedre enn det som kommer fra maskin.

 

Dette er jo ganske opplagt. Bruker man ressursene på å håndsy en skjorte lar man gjerne ikke resten av skjorten være i dårlig kvalitet.

 

Selve sømmen holder derimot ikke nødvendigvis bedre eller dårligere kvalitet enn maskinsøm. Som med alt annet finnes det dårlige og gode versjoner av begge deler. God håndsøm er selvfølgelig bedre enn dårlig maskinsøm, men god maskinsøm er også langt bedre enn dårlig håndsøm. God håndsøm og god maskinsøm har som jeg skriver over både fordeler og ulemper, men kvalitetsmessig blir det litt dumt å skille noe særlig på det...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

At man bruker lenger tid på å produsere en skjorte betyr selvfølgelig ikke at den holder bedre kvalitet. Det burde du skjønne. Det er hva man bruker tiden på som har noe å si. En god maskinsydd skjorte holder like god kvalitet som en god håndsydd, enkelt og greit.

 

Håndarbeid er nesten utelukkende ekstra (unødvendig) luksus. For all del, kan jeg velge mellom en skjorte med håndarbeid og en som utelukkende er sydd på maskin for samme pris velger jeg selvfølgelig den med håndarbeid, men må man betale mer for den med håndarbeid betaler man som regel utelukkende for utseende og status (ikke at det er noe galt med det).

 

Det er både fordeler og ulemper med begge metoder. Det er riktig at håndsøm kan være litt mer fleksibelt enn maskinsøm (fordi man kan sy stingene litt løsere for hånd enn man kan på maskin) og det ser også bedre ut enn maskinsøm, men maskinsøm vil være langt jevnere og ha en mye lavere feilmargin, og også være raskere slik at skjorten blir billigere å produsere og dermed også (forhåpentlig) billigere for forbruker. I tillegg vil man på maskin ha mulighet til å sy mye tettere enn for hånd, og følgelig blir sømmen også sterkere.

 

Det er ekstremt få skjorteprodusenter som syr hele skjorten for hånd, rett og slett fordi det er store fordeler ved å bruke maskinsøm på flere steder (f.eks. sidesømmen). Håndsøm brukes som regel på de stedene der det er mest synlig, i tillegg til på skuldersømmen, som kan dra fordel av den ekstra fleksibiliteten håndsting kan tilby.

 

Alt i alt er det ganske irrelevant om en skjorte har håndarbeid eller ikke når det gjelder kvalitet.

Wow jeg blir stadig forbauset av kunskapen din :thumbup: :thumbup: Jeg bøyer meg i støvet! :) Mente selvfølgelig ikke at hele skjorten skulle være håndsydd. Det er klart at maskinsydde sømmer er mye sterkere enn håndsydde og enkelte steder kan derfor ikke være håndsydde. Likevel mener jeg personlig at skjorter med flere håndsydde deler har overall bedre kvalitet enn 100% maskinsydde. Mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men...

Lenke til kommentar

Det vil som dag sier over som regel være sånn at skjorter med håndarbeid holder bedre kvalitet enn skjorter med bare maskinsøm, men som sagt er jo det en naturlig konsekvens av at det allerede er lagt inn betydelige ressurser i skjorten. Hvis man lager en skjorte hvor man bruker 3-4 timer på håndarbeid gir det ingen mening å bruke et stoff til 20 kroner og plastknapper, så du har rett i at en skjorte med håndarbeid ofte vil være bedre enn en uten.

Lenke til kommentar

Kragen vil kunne være festet for hånd, og jeg har sett ermer som er festet for hånd.

Engelske skjorter som har delt skulderstykke, vil kunne ha tilpasning gjort for hånd, da sitter skjorten perrfekt på skuldene. De lange sidesømmene blir best på maskin.

 

Tror vi kan være enige om at god kvalitet er bedre enn dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Dag:

 

Jeg var ikke helt med på ps-et, sånn ift. at skjorte og slips var så like. Slipset var kult, tror ikke jeg ville kjøpt det selv, men det var kult. Tror dog at det passer bedre til en annen skjorte, men jeg ser tankegangen om å hente fargen på skjorten i slipset, jeg vet bare ikke om jeg er helt fortrolig med det. Når det er sagt, så er dette kommentert ut i fra jeg anser som optimalt, for du er allerede på et nivå svært få andre er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...