Gå til innhold

Baldur's Gate 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nok tråle gjennom alle Baldurs Gate spilla 10 ganger eller noe, Baldurs Gate spilla er de beste RPG'z jeg noen gang har spillt. Det er da min mening :) Men Baldurs Gate 3 hadde vært kick-ass konge, men problemet er at etter man har runna Baldurs Gate 2 : Throne of Bhaal, så er Baldurs Gate sagaen over, beklagelig nok...

Lenke til kommentar

Noen rykter svirret om at ett av Bioware's ubekreftede prosjekt var et nytt Baldur's Gate spill...

bioware lager fantastiske spill uansett, betyr ikke noe om hvilken navn de har :) men hadde vært glimrende å returnert til Baldur's gate, og besøkt Amn igjen... bare de ikke kaller det Return of Baldur's Gate, klisje på høyt nivå *grøss* :shrug:

Lenke til kommentar

Hadde vært kult med et spill i samme divisjon som

Baldur´s Gate serien, selv om de velger et annet navn.

Dessuten har vel historien nådd et endepunkt i TOB.

Kan ikke se hvordan de kan fortsette derfra, og ikke

synes jeg de burde prøve heller.

Finn heller på noe nytt og spennende som kan gi oss

mange gode spilltimer.

Lenke til kommentar

Gjerne et spill til fra the forgotten realms (amn, baldurs gate, icewind dale, neverwinter osv..), men ikke nødvendigvis rundt bg-historien. Det fine med The forgotten realms er at det er en åker av muligheter klar for innhøstning. Men akk, jeg tror vi må vente lenge på et like atmosfærisk og spennende spill som baldurs gate/Icewind dale-serien.

Lenke til kommentar

Hyggelig med masse respons, etter å ha summet meg litt ser jeg nå at det bare var en utopisk drøm.. Ser også rundt på nettet at flere forvirrer bg2 : TOb med BG3. (sukk)

 

Har spillt igjennom det som er omtrent nå,

NWN, NWN:SoU, Gothic 2, Morrowind (konge, TES ruler fremdeles) Men ingen greier helt å fange über-atmosfæren i BG1 & 2.

Foruten fantastiske Planescape : Torment

2D eller 3D, I en god RPG er det storyen som driver alt fremover, og holder deg til skjermen i flere døgn. Og BG2 med ToB var vannvittig svært..

Lenke til kommentar

Det kommer nok ikke Baldur's Gate 3, men det kommer jo Baldurs Gate: Dark Alliance 2 (se her). Men det Black Isle jobber mest med for tiden er nok spillet som har prosjektnavn "Van Buren", som nesten helt sikkert er Fallout 3 :). Og Moondawg, hvis du ikke har prøvd Fallout 1 og 2, må jeg sterkt anbefale deg å prøve dem. Det er 2 RPG-opplevelser uten like.

Lenke til kommentar
Hyggelig med masse respons, etter å ha summet meg litt ser jeg nå at det bare var en utopisk drøm.. Ser også rundt på nettet at flere forvirrer bg2 : TOb med BG3. (sukk)

 

Har spillt igjennom det som er omtrent nå,

NWN, NWN:SoU, Gothic 2, Morrowind (konge, TES ruler fremdeles) Men ingen greier helt å fange über-atmosfæren i BG1 & 2.

Foruten fantastiske Planescape : Torment

2D eller 3D, I en god RPG er det storyen som driver alt fremover, og holder deg til skjermen i flere døgn. Og BG2 med ToB var vannvittig svært..

 

Du har ikke spilt gjennom "det som er" hvis du ikke har prøvd Divine Divinity, det er et fantastisk RPG i ekte, deilig isometrisk 2D. Det står ikke mye tilbake for BG-spillene. Omtale her: http://www.gamer.no/omtaler/divine_divinity/

 

I mine øyne er det bedre enn flere av de store spillene du ramset opp, mange (og da mener jeg mange) timer underholdning, masse quests, stor frihet. Det er rett og slett helt nydelig! :) Det selges til kun 99,- (men det er uten tvil verdt 500,- også) på www.playx.no nå. Kjøp, kjøp, kjøp!

Lenke til kommentar

Jo har spillt både Fallout 1&2, også veldig bra RPG'er. Divine Divinity har jeg også, men det fallt ikke helt i smak.. Oh jeg har spillt Bards tale 1-4 på C64, Dungeon master på Amiga, og pools of Radiance, Eye of the beholder serien, hoppet av Might and Magic ved 7'eren, da det ble for dumt, Arx Fatalis, Ultima Underworld, Betrayal at Krondor, Anachronox, Icewind Dale og stort sett det meste som har kommet ut de siste 18 årene..

 

Baldurs Gate Dark Alliance har jeg også, og gleder meg til 2'eren. Fett å spille med en kompis..

 

Frustrasjonen min grunner vel ut i det at jeg er redd folk glemmer Storyen oppi alt Eye-candy'et, og selv om jeg liker et pent spill, er det tross alt ikke det viktigste.. (for meg.)

Lenke til kommentar
Noen rykter svirret om at ett av Bioware's ubekreftede prosjekt var et nytt Baldur's Gate spill...

bioware lager fantastiske spill uansett, betyr ikke noe om hvilken navn de har :) men hadde vært glimrende å returnert til Baldur's gate, og besøkt Amn igjen... bare de ikke kaller det Return of Baldur's Gate, klisje på høyt nivå *grøss* :shrug:

 

hehe tenk å kalle spillet det da...Baldur's Gate er tross alt en by...håhå...

Lenke til kommentar
Arcanum? er det det som har undertittel "of magic and obscura" eller noe sånt? Testet aldri det, men det er bra? får prøve å lete litt igjen..

Jepp, "Arcanum: Of Steamworks And Magick Obscura (Ja, Magick med "ck"). Her kan du laste ned demo. Man får ikke gjort noe særlig i den, men den gir deg en god indikasjon på hvordan character-systemet og styresystemet fungerer.

Lenke til kommentar
Noen rykter svirret om at ett av Bioware's ubekreftede prosjekt var et nytt Baldur's Gate spill...

bioware lager fantastiske spill uansett, betyr ikke noe om hvilken navn de har :) men hadde vært glimrende å returnert til Baldur's gate, og besøkt Amn igjen... bare de ikke kaller det Return of Baldur's Gate, klisje på høyt nivå *grøss* :shrug:

 

hehe tenk å kalle spillet det da...Baldur's Gate er tross alt en by...håhå...

 

hehe, ja :wink:

 

 

arcanum syns jeg var trasig... men det absolutt beste jeg noensinne har opplevd i et RPG er watcher's keep i Throne of Bhaal. For genialt for sitt eget beste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...