Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc drar ikke mw3,bf3 og minecraft !


Anbefalte innlegg

Heeei. Jeg har nettop bygd en pc fra komplett til 8000kr, det lagger masse på mw3, bf3 på medium og minecraft lagger noe ufyselig mye ! jeg har installert alle nye drivere og oppdatert biosen !

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

 

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+

 

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

 

AMD FX-6100 6-Core Processor

 

Corsair CX V2 600W PSU

 

Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

 

Takk for svar ! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! En kamerat av meg hadde samme problemer med en PC som burte dra Borderlands 2 uten problemer, han fikset dette ved å slå av PhysX i borderlands. Du kan sjekke om den er på, hvis så, skru den av og se om det hjelper!

 

Hjalp ingenting, har fortsatt lagg ): flere svar !!?

Lenke til kommentar

Ro ned innleggsfrekvensen din. Bumping er ikke tillatt før det har gått 24 timer. Høres ut som som PCen ikke yter som den skal, har du sjekket temperaturer på CPU? Mulig den klokkes ned fordi kjøleren ikke er montert skikkelig og den blir for varm.

 

CPU'en ligger på 20grader og når jeg spiller går den opp til 32, ganske sikker på at den er montert godt fast ! takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har du koblet strømmen til CPU og skjermkort, usikker på om pc'en vil i det hele tatt starte hvis du ikke har gjort det, men verdt å sjekke.

 

Selfølgelig har jeg gjort det ! :) rydda i kabinettet for 2dager sia, så da skjekket jeg også om alt var kobla i ! :)

Merkelig at det skal lagge ):

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å sjekke om klokkefrekvensene til både CPU og Skjermkort stemmer overens med spesifikasjonene. Hvis dette stemmer så ville jeg testa med et annet skjermkort, kanskje en venn eller noen kan låne deg et skjermkort du kan teste med. Hvis det funker med et annet skjermkort så ville jeg returnert skjermkortet tilbake til Komplett og fått en ny en.

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å sjekke om klokkefrekvensene til både CPU og Skjermkort stemmer overens med spesifikasjonene. Hvis dette stemmer så ville jeg testa med et annet skjermkort, kanskje en venn eller noen kan låne deg et skjermkort du kan teste med. Hvis det funker med et annet skjermkort så ville jeg returnert skjermkortet tilbake til Komplett og fått en ny en.

 

Hmm, hvor skjekker jeg om klokkefrekvensen stemmer med spesifikasjonene da?

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å sjekke om klokkefrekvensene til både CPU og Skjermkort stemmer overens med spesifikasjonene. Hvis dette stemmer så ville jeg testa med et annet skjermkort, kanskje en venn eller noen kan låne deg et skjermkort du kan teste med. Hvis det funker med et annet skjermkort så ville jeg returnert skjermkortet tilbake til Komplett og fått en ny en.

 

Hmm, hvor skjekker jeg om klokkefrekvensen stemmer med spesifikasjonene da?

GPU-Z, kjør dette i bakgrunnen mens du kjører et spill.

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å sjekke om klokkefrekvensene til både CPU og Skjermkort stemmer overens med spesifikasjonene. Hvis dette stemmer så ville jeg testa med et annet skjermkort, kanskje en venn eller noen kan låne deg et skjermkort du kan teste med. Hvis det funker med et annet skjermkort så ville jeg returnert skjermkortet tilbake til Komplett og fått en ny en.

 

Hmm, hvor skjekker jeg om klokkefrekvensen stemmer med spesifikasjonene da?

GPU-Z, kjør dette i bakgrunnen mens du kjører et spill.

 

Grafikkkort tempraturen ligger på 45grader når jeg spiller !

Endret av BobskyHD
Lenke til kommentar

Grafikkkort tempraturen ligger på 45grader når jeg spiller !

Er det det som kommer på "Sensor"-fanen i GPU-Z på Core temp?

Hvis du klikker på trekanten etter "GPU load" og velger "Show Highest Reading," hvor høyt kommer du da?

 

 

GPU core clock MAX: 810MHz

 

GPU memory clock MAX: 1250MHz

 

GPU temperatur MAX: 46 grader

 

Fan speed MAX: 28 %

 

Fan speed (RPM) MAX: 1145 RPM

 

GPU load MAX: 100 %

Endret av BobskyHD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...