Gå til innhold

Hardware.no som papirutgave?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men kan liksom ikke ta med meg LapTopp'en og ADSL inn på do! Ja, jeg innrømmer at jeg leser på do òg, slik 100% av alle andre mannfolk gjør! :D

Så, jeg savner noe å lese der som er et alternativt svar til PC World Express.

Ikke det at en papirutgave av Hardware.no blir karakterisert som "dass-litteratur" , men dere vet hva jeg mener .... !

 

:yes:

 

jeg leser også på do, hender jeg tar et slag warcraft3 der også :D fint med laptop

Lenke til kommentar

hmmm..har ikke tenkt tanken selv, men helt på jorde er den ikke. Men som mange påpeker, jeg tror ikke det er noe vei å gå ved å gjøre den trykte mer eksklusiv og har "mer informasjon" enn på nette. Dette vil ikke vare i lengden og heller bare være frustrerende.

 

Det mann må se på er hva det ene mediet gjør bedre enn det andre. Vi mennesker er delvis programerte til å forholde oss forskjellig til forskjellige medier. Noe hele "do lesningen" er et godt eksempel på.

 

En trykket versjon av hardware.no vil egne seg bedre til å trykke lengre artikkler (papir er lettere å lese i lengden på), store tekniske diagrammer (trykket papir er høyoppløslig og har rom for mer detaljer), Ta for seg temaer som strengt tatt ikke her hardware news, men heller mer hardware relatert. Intervjuer med mennesker i bransjen, reise brev fra reiser, kanskje intervjuer med forum medlemer. Reise hjem til dem, ta bilder av modda kabinette og prate med dem. Og som sterk kontrast til nybegynner guides i PCworld, så kan hardware.no kjøre høyoppløslige illustrasjoner av veldig teknisk avanserte guides (vannkjøling, kabinett modding, vifte kontroller, osv osv). Til og med legge ved sammenbrette maler som man kan skjære og modde kabinetter etter. Man kan ta for seg "månedens forum innlegg" hvor man kan fremheve gode poster i forumet. Skape en synergi effekt. Vi her vil prøve å skrive gode forum innlegg for å komme i den spalten, og de som leser det i magasinet vil komme til forumet for å se hva som skjer der.

 

Mao, et slikt blad må ikke ta bort det som har gjort hardware.no bra, men heller tilføye det som et papirbasert medium gjør bedre enn en web side.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

skal vi se - hvordan ser du liksom for deg at dette skal gjennomføres ?

skal hw.no lansere en avis som narvesen skal selge på landsbasis, i denne papirutgaven så tar de for seg hardware artikler osv..

vel, først og fremst vil det føre til at hw.no helst må kutte ut artiklene som legges ut på hw.no, da blir det altså denne formen for sammendrag av testen, slik at du da må kjøpe papirutgaven for å lese resten av testen..hva er pointet ? hvorfor liksom, er det noe grunn til å avvike fra noe som fungerer akkurat slik det skal ?

hvis du har behov for å lese hw artikler mens du sitter på do så kan du printe ut alt du finner av nyheter på hw.no

for å si det på den måten, sitter jeg å leser et testsammendrag på hw.no og vil vite resten så springer jeg ikke på narvesen, da går jeg til en annen hw side...jeg hadde heller støttet dem hvis det hadde vært snakk om en hw exclusive side hvor alt av nyheter blir lagt ut, mens den ordinære hw siden kun har sammendrag..

hw exclusive skal da ha en 6måneders betalingsdel.

Lenke til kommentar
jeg hadde heller støttet dem hvis det hadde vært snakk om en hw exclusive side hvor alt av nyheter blir lagt ut, mens den ordinære hw siden kun har sammendrag..

hw exclusive skal da ha en 6måneders betalingsdel.

Jeg er heller for en slik løsning jeg også, og hadde gladelig betalt. :woot:

Denne måten å gjøre det på hadde vært best for alle parter, og mindre arbeid for hw.no i forhold til en "hw-avis".

Lenke til kommentar

For Hardware.no (og resten av nettverket) som er et medie basert på internett/web er det absolutt mer nærliggende å satse på en tilleggstjeneste for de som ønsker å betale for enda mer nyheter og tester enn å gi ut en papirutgave.

 

Merk at en eventuell betalingsløsning vil bli lansert som et _supplement_ til dagens Hw.no, og at de som betaler vil få nyheter, tester og artikler utover det vi har i dag.

En satsting på betalingsløsning er i utgangspunktet forbundet med mye mindre risiko enn å satse på papirmediet, som Hw.no har lite erfaring med.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
For Hardware.no (og resten av nettverket) som er et medie basert på internett/web er det absolutt mer nærliggende å satse på en tilleggstjeneste for de som ønsker å betale for enda mer nyheter og tester enn å gi ut en papirutgave.

 

Merk at en eventuell betalingsløsning vil bli lansert som et _supplement_ til dagens Hw.no, og at de som betaler vil få nyheter, tester og artikler utover det vi har i dag.

En satsting på betalingsløsning er i utgangspunktet forbundet med mye mindre risiko enn å satse på papirmediet, som Hw.no har lite erfaring med.

 

Mvh,

Amund

 

f.eks små videosnutter av tester dere har gjort :)

hvorfor ikke lage en poll hvor dere undersøker hvor mange som hadde vært interessert i en slik løsning ?

Lenke til kommentar

Er helt enig at en papirutgave er unødvendig. Den hadde bare hatt samme feilen som alle datablad har, nemlig at de er utdatert når de kommer. Er så teit å lese i PC World og lignende at f.eks Intel har kommet med en 3 GHz CPU, så sjekke hardware.no og se at de allerede har lansert 3.5 GHz. Uansett så lønner det seg å ha en oppdatert utgave på nettet, mener nå jeg. Er dessuten litt miljøbevisst, og vil nødig se mer sløsing av resursser.

 

MEN, jeg hadde støttet ideen om å ha en 2-delt hardware.no, hvor en del er gratis, men litt begrenset, og en del er for betal brukere, og innheholder masse ekstra. Da kunne hw.no tjent ekstra penger, og kunne laget flere og større tester/artikler, gjerne også videosnutter fra tester og slikt. Det hadde vært konge! Også hatt flere konkurranser og lignende. Hadde gladelig betalt noen kroner for en bedre hw.no. (Men ikke for mye, er tross alt en fattig student :p)

 

Edit: Skrivleif

Lenke til kommentar

hvorfor ikke lage en poll hvor dere undersøker hvor mange som hadde vært interessert i en slik løsning ?

 

Det er vanskelig for en bruker å avgjøre om dette er noe av interesse eller ikke. Akkurat som det er vanskelig å avgjøre hvorvidt man ville kjøpt en HW.no-blekke eller ikke. Det kommer jo til syvende og sist an på hvor bra produktet er.

 

Vi har lyst til å se nærmere på muligheten for betalingsløsning (fordi det vil gi de ivrigste av våre lesere enda mer lesestoff), men det er svært mye arbeid å lage et slikt system. Man må ha en betalingsordning, man må ha et sikkert system for pålogging, flere nyheter og tester må produseres, osv.

 

Som dere forstår er ikke betalingsløsning laget over natten, og det kan tilogmed hende at det ikke er en tjeneste som er tjenelig for noen partner. Derfor må vi være sikre på at det er gjennomførbart og at det er rette veien å gå før vi begir oss ut på noe slikt.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Merker meg at brukere foreslår for hw.no at de burde legge avkortede tester på nett, og gi de fullstendige ut i en papirutgave, noe som for meg virker som selvskudd. Dere vil altså heller betale for å lese artiklene på papir enn å lese dem gratis over nettet? Selv om dere (tydeligvis) har tilgang på nett hjemme (kommenterer en tråd på en søndag)? Hmm ...

 

Jeg hadde ikke kjøpt hw.no på papir, jeg synes hw.no hører hjemme på nettet og har sin funksjon der. hw.no er et fint nettsted med fine tilbud, for all del, men jeg mener forspranget nettstedet har på andre medium vil bli avkortet om det det blir gitt ut i papirformatet i stedet, selv om deler av artiklene blir lagt på nettet.

 

Konsentrer dere (hw.no) heller om å fortsette å lage et godt nettsted enn å dele fokus på forskjellige medium. Det tror jeg er det lureste iallfall.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Amund: Jeg skjønner og er enig med det du sier, men hadde det ikke vært lurt å sjekke om det i hele tatt er interesse for dette, før man begynner å sjekke hvordan man skal gjøre det?

 

Per dags dato har vi ikke lagt mye arbeid i se på alternative løsninger til hvordan betalingssystem kan implementeres fordi vi ikke har ressurser til å utvikle et slikt system på kort sikt.

 

Dersom vi bestemmer oss for å vurdere betalingsløsning vil vi selvsagt gjøre undersøkelser (sannsynligvis på forsiden til hw.no) for å lufte stemningen før vi setter igang for fullt.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...