Gå til innhold

Hardware.no som papirutgave?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dere begynner å ta betalt for artikler, hvordan kan dere beskytte dere mot copy&paste? :-?

 

Det er vel vanskelig, men for at dette skal funke så må vi i så fall utestenge de som legger ut medlemsmateriale for alle. Ellers vil de jo ødelegge for dere alle.

 

Det fine med en slik ordning er at desto flere som blir medlem desto mer innhold kan vi produsere :) Med andre ord blir tjenesten bedre ettersom hvor mange som blir medlemer. Om alle som leser HW (teoretisk sett) hadde blitt medlemer er jeg helt sikker på at vi kunne laget 1-2 tester om dagen og 10 nyheter, masse guider og en MEGET bra oppdatert prisguide. Hm... får ta en kopp kaffe og våkne opp ;)

Lenke til kommentar
Om alle som leser HW (teoretisk sett) hadde blitt medlemer er jeg helt sikker på at vi kunne laget 1-2 tester om dagen og 10 nyheter, masse guider og en MEGET bra oppdatert prisguide.

Hmmm, hvorfor ville en fått så mye mer dersom folk hadde betalt egentlig? I dag drives så vidt jeg vet hwn på frivillig basis, kommer dette til å forandre seg dersom dere tar dere betalt for tjenester som i dag er gratis? For å være helt ærlig så ville jeg som leser heller foretrukket å kunne lese hw.no gratis på internett framfor å betale for den, når tjenestene på siden likevel er de samme. Et såkalt eksklusivt forum og nettside frister ikke såå mye at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Hmmm, hvorfor ville en fått så mye mer dersom folk hadde betalt egentlig? I dag drives så vidt jeg vet hwn på frivillig basis, kommer dette til å forandre seg dersom dere tar dere betalt for tjenester som i dag er gratis?

 

Ehem. Jeg er sikker på at om du tenker deg om, så skjønner også du at om man får inn mere penger, kan man eventuelt ansette flere folk, og dermed ha bedre tid til å produsere mere stoff.

Lenke til kommentar
Ehem. Jeg er sikker på at om du tenker deg om, så skjønner også du at om man får inn mere penger, kan man eventuelt ansette flere folk, og dermed ha bedre tid til å produsere mere stoff.

Da kan sikkert du forklare meg hvorfor en trenger mer penger for å "ansatte" flere personer på frivillig basis (dvs. uten lønn). Jeg tviler dessuten på at hwn ville fått inn noe mer penger da det en får inn gjennom slike "VIP"-servere delvis ville erstatte anonseinntektene. Man kan ikke være så godtroende at en tror at alle som leser litt av og til på hwn nå ville være villig til å betale for dette. Regn heller med at en 5-10 % av dagens lesere kanskje ville betale og at resten delvis ville finne seg andre sider. Dette ville selvsagt medføre drastiske kutt i anonseinntektene ettersom de avhenger av antall lesere. Noe som igjen faktisk ville gitt leserne et dårligere tilbud..

Lenke til kommentar

Hmmm, HW.no i papirutgave? Nei, det tror jeg ikke hadde blitt noen stor suksess(men dere må for all del prøve!!). Det beste med HW er forumet synes nå jeg da. Her finner man mye rart og får hjelp til ting man lurer på(som oftest). Og er det ikke mange nok pc-blad ute og går allerede? Skulle tro markedet var ganske "fed-up" der... Sats heller på å fortsatt lage siden like bra som den er idag sier nå jeg! :yes:

Lenke til kommentar

Hmmm, hvorfor ville en fått så mye mer dersom folk hadde betalt egentlig? I dag drives så vidt jeg vet hwn på frivillig basis, kommer dette til å forandre seg dersom dere tar dere betalt for tjenester som i dag er gratis? For å være helt ærlig så ville jeg som leser heller foretrukket å kunne lese hw.no gratis på internett framfor å betale for den, når tjenestene på siden likevel er de samme. Et såkalt eksklusivt forum og nettside frister ikke såå mye at det gjør noe.

 

Hei,

 

Hvorfor en vil få så mye mer da? Fordi vi da kan ansette flere til å teste og lage nyheter. I dag driver HWN ikke på frivillig basis og 95% av det du leser er laget av lønnede personer. Når det er sagt så betaler vi lite, og det er fortsatt en god del som gjøres på frivillig basis.

 

Dersom en medlemstjenesten skulle vært aktuelt måtte det være noe som kom i tillegg til dagens HW. Altså ikke som en erstatning. Eller for å si det med andre ord: De som vil ha mer HW kan få det, men må da betale litt ekstra. F.eks. 200,- pr år.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke noe behov for en papirutgave egentlig. Det er både enklere og billigere for hw.no å gjøre alt på nett vil jeg tro.

Og først og fremst så ville nyhetene i et slikt blad vært "gamle" lenge før vi mottok bladet i postkassa.

 

Jeg kan for min egen del egentlig ikke se en eneste fordel med en papirutgave i fohold til den nåværende nett-utgaven.

 

Men det er selvsagt bare min mening.

Lenke til kommentar

Et VIP-området kunne kanskje være mer aktuelt, men da må det, som pgressum sier, være noe som kommer i tillegg, og som faktisk er verdt å betale for. Kommer man opp med noe sånn, skal jeg ikke se bort ifra at mange vil henge seg på i klubben.

Fall bare ikke for fristelsen til å kutte ned på artikler og slikt for å plassere dem i vip-losjen.

Personlig mener jeg at alle dagens funksjoner burde bevares i en evt ikke-vip-sone. Eller free-zone om du vil.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

En gammel post jeg synes fortjener å få støvet tørket av. Det er noen poster her fra Amund som et betalings tjeneste på hardware.no

 

Denne har vi ikke sett noe til enda. Men hadde vært gøy å høre hvor planene for en slik var, og også om en papirversjon av HW.no kan friste.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Ja, men kan liksom ikke ta med meg LapTopp'en og ADSL inn på do! Ja, jeg innrømmer at jeg leser på do òg, slik 100% av alle andre mannfolk gjør! :D

Så, jeg savner noe å lese der som er et alternativt svar til PC World Express.

Ikke det at en papirutgave av Hardware.no blir karakterisert som "dass-litteratur" , men dere vet hva jeg mener .... !

 

:yes:

Sett kan du ta med laptoppen på do med wlan kort går det fint :p

Lenke til kommentar
Hva om vi hadde gitt dere muligheten til å velge hvor dere vil ha annonser? Noen vil muligens ha annonsen til venstre på forsiden hvor Komplett har ukens tilbud og noen vil muligens ikke ha annonsen på toppen for WebDeal osv. Så kan en enkelt skru av og på annonseplasseringer. Bare en ide.

jaaaa!

noe a la slik portalen.no hadde før? (kanskje de har nå og, men jeg bruker bare pop3, ikke webmailen)

 

jeg hadde i hvert fall kvittet meg med webdeal-reklamen, siden jeg allerede har kjøpt hosting hos dem!

*stop nagging already!* :p

 

Edit: Jage vekk Leif

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Måtte bare si litt jeg også:

 

Uansett hva folk måtte mene og tro, så kommer internett aldri til å erstatte trykte medium. Spør du meg er det ingenting som slår tekst på papir. Av den grunn printer jeg selv ut alle større artikler før jeg leser de. Dette er imidlertid ofte ganske stressende fordi de som lager websidene ikke er flinke nok til å bruke stilark for print! Jeg synest en trykt utgave av hw ville være genialt.

 

Noen grunner til å lese et trykt magasin framfor en artikkel på nett:

  • Jeg leser best i merkelige sitte/liggestillinger i sofaen. Ikke en gang den mest håndterlige laptop egner seg for dette.
  • Det er rett og slett mer bahagelig å lese fra et papir. Aner ikke hvorfor, men det har vel noe med kontrast/refleksjoner/oppløsning.
  • Det er mye deiligere og mer ergonomisk å bla i en liten bunke papir enn å sitte å knote med en mus og et tastatur.
  • Det er enklere å finne igjen et trykt medium (om du har litt system, og det ville vel folk hatt om det fantes HW.no som et magasin?) enn å rote rundt i den digitale verden.
  • For de som mener en laptop fint erstatter et blad. Min laptop har dårlig batteri og jeg har ikke råd til nytt.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Måtte bare si litt jeg også:

 

Uansett hva folk måtte mene og tro, så kommer internett aldri til å erstatte trykte medium. Spør du meg er det ingenting som slår tekst på papir. Av den grunn printer jeg selv ut alle større artikler før jeg leser de. Dette er imidlertid ofte ganske stressende fordi de som lager websidene ikke er flinke nok til å bruke stilark for print! Jeg synest en trykt utgave av hw ville være genialt.

 

Noen grunner til å lese et trykt magasin framfor en artikkel på nett:

  • Jeg leser best i merkelige sitte/liggestillinger i sofaen. Ikke en gang den mest håndterlige laptop egner seg for dette.
  • Det er rett og slett mer bahagelig å lese fra et papir. Aner ikke hvorfor, men det har vel noe med kontrast/refleksjoner/oppløsning.
  • Det er mye deiligere og mer ergonomisk å bla i en liten bunke papir enn å sitte å knote med en mus og et tastatur.
  • Det er enklere å finne igjen et trykt medium (om du har litt system, og det ville vel folk hatt om det fantes HW.no som et magasin?) enn å rote rundt i den digitale verden.
  • For de som mener en laptop fint erstatter et blad. Min laptop har dårlig batteri og jeg har ikke råd til nytt.

Helt enig med deg på alle punktene, men en erstatning for et hw.no blad er pcpro, spm har mange av de samme artiklene som på hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...