Gå til innhold

Hardware.no som papirutgave?


Anbefalte innlegg

Konsentrer dere (hw.no) heller om å fortsette å lage et godt nettsted enn å dele fokus på forskjellige medium. Det tror jeg er det lureste iallfall.  

 

Det er dette vi har troen på også. Personlig har jeg lite erfaring med papirmedier, og uten noen stor partner innenfor blad-bransjen kan det bli vanskelig å skaffe seg en god nok posisjon til å overleve.

 

På web har vi imidlertid eksistert i mer enn 5 år, hvor vi har opparbeidet oss både et kjent navn og godt nettverk. Det er liten tvil om at dette er noe vi bør ta vare på, og det er verdt å satse videre på :-)

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tydelig at folk liker å høre sin egen stemme, for gang på gang leser jeg poster her nå om folk som kommer med velmende råd som "ikke noe poeng å ha hardware nyheter i trykk, da det alltid kommer først på nett" og "ikke ha korte tester på nette og full lengde i bladet". Disse er etablerte DÅRLIG ideer, og låner seg ikke til det mediumet et blad er. Les postene som er her. Men jeg må vel bare regne med at det er morsomere for oss brukere å reagere med store ord enn å si noe sånn somt "ja, den ideen der kunne funke."

 

2. I frykt for å virke en smule ego, så virker det som alle deltakere i denne posten komplett ignorerer tanker bassert på hva et papirbasert medium kan gjøre bedre enn web. Mange av dere er så hardcore at dere vil finne tanken latterlig. Men faktum er at det selges milliarder av magasiner over hele verden hvert år......de gjør noe riktig med andre ord! Jeg hadde satt stor pris på de innspillene jeg gav i en post på forrige side om hva et papribasert medium av hardware.no kan gjøre. La oss slippe x anntal identiske poster med "nei, glem å ha halve testen online og resten i bladet"...vi har hørt det...vi er enige. La oss være konstruktive og se om vi kan finne noe som FAKTISK kan passe i et blad.

 

3. Amund: Hva skal dere utvikle? Produkte finnes og det er mange aviser/magasiner som har abonents systmer online. Om det er en utfordring her så er det å kjøpe systemet. Og siden et papirbasert magasin kan ha plass til reklame, og er et mer etablert medium for å bære reklame kan dere om mulig ta en høyere pris. Siden et magasin er en langsiktig affære så burde det være snakk om å ta med investorer i bladet også.

 

Så...to recap...tenk positivt, tenk muligheter..og la oss slippe flere idetiske klageposter...men det er vel for mye å håpe at folk gidder å lese alle 3 sidene før de poster...*sukk*

Lenke til kommentar
3. Amund: Hva skal dere utvikle? Produkte finnes og det er mange aviser/magasiner som har abonents systmer online. Om det er en utfordring her så er det å kjøpe systemet.

 

For det første er vi ikke sikre på om betalingsløsning er riktig vei i gå, men vi er så absolutt inne på tanken.

 

Videre er jeg nok ikke med på argumentasjonen din om at utfordringen ligger i å "kjøpe systemet". Det viser seg gang på gang at ferdiglagede systemer krever MYE tilpasning før de kan taes i bruk hos kunden.

Derfor er vi langt mer interessert i å utvikle løsningene selv (dersom dette blir aktuelt).

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Hvis det blir aktuelt med en HW-Gold side som en betaler for, regner jeg med at den blir 100% uten reklame.

Jeg synes at reklamene på hw.no ikke er noe problem. Personlig blir jeg aldri irritert over de, siden de ikke spretter opp rett foran øyene på meg. De glir egentlig veldig bra inn i resten av layouten.

Lenke til kommentar
...for ikke å nevne at reklamen som regel er hardware tilbud jeg tror mer enn en av oss har benyttet seg av!

 

akira

Akkurat! :yes:

 

Betaler man for en slik "hardware gold" tjeneste ser jo på det som naturlig at reklamen forsvinner.

Som jeg siterte ovenfor, er faktisk reklamen nyttig til tider. Jeg ville i alle fall ha reklamen der, som en ekstra inntekt for hw.no.

Lenke til kommentar

Hardcopy? *yachk* :D

 

Ideen er vel i og for seg god, men jeg tviler på at det er særlig lukrativt å starte med en trykt utgave av Hardware.no - til det er det nok litt for mange andre aktører i markedet. Da er det nok bedre å ha en samarbeidsavtale med noen magasiner der vi utveksler stoff.

Lenke til kommentar
Ja, jeg innrømmer at jeg leser på do òg, slik 100% av alle andre mannfolk gjør!  :D  

Jeg leser ikke på do! Så det så!

 

 

Ellers er det en god ide med hw.no i papirformat synes jeg...spørsmålet er bare hvor mange som faktisk vil betale for det så lenge stoffet ligger gratis på nettet? En mulighet hadde jo vært at tester og den slags kommer først i papirutgaven og senere på nettet.

Lenke til kommentar
Hvis det blir aktuelt med en HW-Gold side som en betaler for, regner jeg med at den blir 100% uten reklame.

Jeg synes at reklamene på hw.no ikke er noe problem. Personlig blir jeg aldri irritert over de, siden de ikke spretter opp rett foran øyene på meg. De glir egentlig veldig bra inn i resten av layouten.

 

Jeg er enig.. popups er d verste som finnes..

Håper aldrig d blir no popups her.

Lenke til kommentar
Betaler man for en slik "hardware gold" tjeneste ser jo på det som naturlig at reklamen forsvinner.

 

Se at det er litt ulike meniger om dette. Hva om vi hadde gitt dere muligheten til å velge hvor dere vil ha annonser? Noen vil muligens ha annonsen til venstre på forsiden hvor Komplett har ukens tilbud og noen vil muligens ikke ha annonsen på toppen for WebDeal osv. Så kan en enkelt skru av og på annonseplasseringer. Bare en ide.

 

Forøvrig har vi tidligere diskutert dette med en medlemstjeneste med en egen VIP-del på forumet, online chat osv. Var veldig mange som var positive til det da også.

Lenke til kommentar
Betaler man for en slik "hardware gold" tjeneste ser jo på det som naturlig at reklamen forsvinner.

 

Se at det er litt ulike meniger om dette. Hva om vi hadde gitt dere muligheten til å velge hvor dere vil ha annonser? Noen vil muligens ha annonsen til venstre på forsiden hvor Komplett har ukens tilbud og noen vil muligens ikke ha annonsen på toppen for WebDeal osv. Så kan en enkelt skru av og på annonseplasseringer. Bare en ide.

 

Forøvrig har vi tidligere diskutert dette med en medlemstjeneste med en egen VIP-del på forumet, online chat osv. Var veldig mange som var positive til det da også.

 

Det som kunne vært hakket ENDA bedre er om dere går i et samarbeid med hardware leverandører. Om man kan skape et unikt samarbeid. De som er medlemmer kan levere vital data om seg selv, som igjen gjør et VIP område et meget attraktiv område for målrettet reklame. Og siden hardware butikkene vet de får et unikt marked med kjøpesterke brukere med høy interesse..så kan de kanskje tilogmed gi oss unike tilbud..for BARE oss medlemer. Dette vil IGJEN øke rekruteringen til et slikt vip område for alle vil jo ha gode deals.

 

Dette kan gi dere inntekter fra TO sider. Butikkene vil kjøpe plass i VIP område og dere vil få penger fra oss som betaler for å slippe inn. Jeg tror det kan på kort tid være nok til å ansette noen fulltid til å drive VIP område. Slik at det blir et sted som er verdt å være på.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Forøvrig har vi tidligere diskutert dette med en medlemstjeneste med en egen VIP-del på forumet, online chat osv. Var veldig mange som var positive til det da også.

 

Skaffer dere dere en reklamefri verisjon av HW.no plus andre goder skal jeg iallefall melde meg på! Men kommer dere med magasiner og slikt, count me out!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...