Gå til innhold

Hardware.no som papirutgave?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som om det er en litt mer positiv holdning til papirbasert hardware.no, så da tar jeg å bringer frem de punktene jeg skrev som jeg mener kan gjøre en papirbasert utgave av HW.no mulig da denne tråden var ny og uskyldig. Dette så dere igjen kan bli inspirert og se om dere kommer på flere gode ideer.

 

Det mann må se på er hva det ene mediet gjør bedre enn det andre. Vi mennesker er delvis programerte til å forholde oss forskjellig til forskjellige medier. Noe hele "do lesningen" er et godt eksempel på.

 

En trykket versjon av hardware.no vil egne seg bedre til å trykke lengre artikkler (papir er lettere å lese i lengden på), store tekniske diagrammer (trykket papir er høyoppløslig og har rom for mer detaljer), Ta for seg temaer som strengt tatt ikke her hardware news, men heller mer hardware relatert. Intervjuer med mennesker i bransjen, reise brev fra reiser, kanskje intervjuer med forum medlemer. Reise hjem til dem, ta bilder av modda kabinette og prate med dem. Og som sterk kontrast til nybegynner guides i PCworld, så kan hardware.no kjøre høyoppløslige illustrasjoner av veldig teknisk avanserte guides (vannkjøling, kabinett modding, vifte kontroller, osv osv). Til og med legge ved sammenbrette maler som man kan skjære og modde kabinetter etter. Man kan ta for seg "månedens forum innlegg" hvor man kan fremheve gode poster i forumet. Skape en synergi effekt. Vi her vil prøve å skrive gode forum innlegg for å komme i den spalten, og de som leser det i magasinet vil komme til forumet for å se hva som skjer der.

 

Mao, et slikt blad må ikke ta bort det som har gjort hardware.no bra, men heller tilføye det som et papirbasert medium gjør bedre enn en web side.

 

AKIRA

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Dette er imidlertid ofte ganske stressende fordi de som lager websidene ikke er flinke nok til å bruke stilark for print!

hmm, hva med å produsere pdf'er av artiklene, slik bl.a. BA gjør. (Nå har det visst blitt en betalingstjeneste hos BA...)

Skriver selv også ut artikler for å lese vekk fra maskinen, og det irriterer å måtte redigere i word :)

 

Var det noen som nevnte noe slikt tidligere kanskje?

 

Edit: tenkte ikke på å linke..doh. :)

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

Får jeg lov til å spørre alle som har foreslått å gi ut et hw.no-magasin i papirutgave som kommer i posen om følgende:

Hvor mange av dere leser artikler som kommer i hw.no først etter en uke? Hvis dere er som meg, og som sannsynligvis de fleste andre faste hw.no-lesere, så leses artikler med en gang de kommer. Om de skulle komme i posten en uke etterpå, så er det gammelt nytt.

Det er lenge siden jeg sluttet å abonnere på alt som kommer ut på papir. Det er billigere og mer oppdatert å lese ting på internett. Dessuten er det ressurssløsing å bruke papir/tre på å printe ut noe for så å kaste det etter å ha lest det. Sett opp et wifi-nettverk hjemme og les ting online i stedet.

Bra sitat (som jeg ikke husker hvem som sa):

"Do you still get your news from dead trees?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...