Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som forstår noe av størrelsene på Suit Supply?

 

Var i ferd med å bestille, men klarer ikke å finne ut av størrelsen.

 

"Size advisor" nekter å gi meg en størrelse. 191,5cm/86kg finnes tydeligvis ikke. Vanligvis ligger jeg mellom 52-54, men på størrelse 54 står det at inner leg er 87,5cm. Alle mine bukser er ca. 52cm82cm. Jeg forstår heller ikke foot width. Jeg, med tynne legger, er 35cm. Suit Supply opererer med 20,2cm. Er det meningen at denne skal dobles?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

tips til jeans? har litt store lår, så noen bukser blir litt for vide nederst ved leggen

Du bør nesten bare ta deg en tur på et kjøpesenter eller en butikk og prøve deg frem, det er det beste. Nudie pleier å ha ganske greie jeans i alle former og fasonger med grei stretch og komfortabelt stoff.

Lenke til kommentar

Du som bestemmer hva som går an å bruke i det daglige liv eller ?

Alle har hver sin smak når det gjelder klær.

Nei, jeg bestemmer ikke hva som er mulig å bruke i det daglige liv. Men det gjør samfunnet. Og om du sier at du ikke bryr deg om hva samfunnet mener tror jeg lite på deg. Verken du eller jeg ville satt oss midt på torget for å bæsje.

 

På samme måte er det med klær. Om man skiller seg fryktelig ut - for eksempel ved bruke klær som ikke har vært brukt på hundrevis av år - vil man bli sett rart på.

 

Om det er deg likegyldig å bli sett på som en freak av alle rundt deg må du selvfølgelig bæsje på gaten eller kle deg opp i viktorianske klær. Å begå sosialt selvmord er ditt eget valg.

 

Av de fire bildene som ble lagt ut over her er ihvertfall de to første klær som brukes av nokså mange. Det ser ikke bra ut, men det er ihvertfall innenfor "normalen" og har sitt opphav i vår tid.

 

Det tredje bildet er ikke innenfor normalen. Svært få eier slike plagg. Men, i motsetning til det siste bildet er det en klesstil som har sitt opphav i vår tid. (når det er sagt synes jeg det fremstår som et kostyme på lik linje med siste bildet, hvilket gjør det unaturlig å bruke i det daglige liv)

 

Når det gjelder det siste bildet er det klær absolutt ingen har og ingen vil finne på å bruke. Først og fremst har klærne opphav i en annen tid. Videre er det langt, langt opp på formalitetsskalaen. Jeg hadde stusset mindre på om du brukte det på et ball eller andre begivenheter hvor du pynter deg enn om du hadde brukt det til daglig. Men jeg hadde stusset på det da og.

 

Poenget er ihvertfall at du framstår som en løk overfor resten av verden.

Endret av Jostein K.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

er det noen forskjell på Gixen ebay bidderen enn å bruke eBay sin?

Ja, det er stor forskjell (og du kan lese om det på gixen sine nettsider...)

Med ebay sin budfunksjon så byr du med en gang slik at andre kan se at du er interessert, og en eventuell budkrig kan skje tidlig i prosessen. Du gir andre interessenter informasjon om at du er interessert, og du gir de anledning til å bli irrasjonelle (og du gir deg selv anledning til å bli det samme), man kan øke sitt opprinnelige øverste bud fordi man ser at man taper budkrigen. Med Gixen så tastes ditt maksimale bud inn rett før auksjonen går ut. Det betyr at du må holde deg til det du faktisk er villig til å gi når du ikke står midt oppi en budkrig, og at andre som har bydd må gjøre det samme. Du slipper med andre ord å betale mer enn du egentlig er villig til å gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...