Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er det lov å spørre om hjelp her?

 

Jeg orker ikke dressbukse i morgen, så jeg tar på meg chinos - skal bare spise middag med venner så orker ikke å kle meg fisefint.

 

MEN siden jeg ikke er til "fin klær" kar så er det litt begrensa med det jeg har, siden jeg ikke tok med meg noen fin klær hjemmefra.

 

Har

 

Chinos i: sort, lysegrå, grå og mørke grå

 

skjorte i : litt lyseblå og litt lyse blodrød

 

slips: skikkelig mørkeblått slips

 

tenkte å kjøpe en cardigan i morgen

 

 

noen som har tips til farge på cardigan og kombinasjon? Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det lov! :)

 

Har du virkelig bare chinos i hvitt, sort og to forskjellige gråtoner? Skal du først kjøpe chinos burde beige og sandfarvede chinos være topp prioritet. Et par i marineblått er heller ikke å forakte.

Ut ifra det du skriver du har tilgjengelig hadde jeg gått for lysegrå chinos, lyseblå skjorte, slipset ditt (som du kanskje mener er marineblått..?) og f.eks. en rød cardigan. Du har ikke gjort det særlig enkelt for deg selv. :p

Lenke til kommentar

S tror jeg. Jeg er 191 og 80 kg, jeg bruker M. Kunne fint gått opp 10 kilo til og fremdeles brukt M.

 

e: nå snakker jeg om gensere. Skjorter har jeg ingen spesiell formening om, bortsett fra at M i custom-fit i Norge er litt for vid for meg, og slim-fit i M er litt for trang for meg.

 

Synes det Jostein sier høres fornuftig ut, Jørgen. Jeg bruker selv S i PRL custom-fit skjorter, og jeg er 186 høy og veier 75kg (dog ganske lite på overkroppen, har store bein). De er kanskje ørlite for kort på ermene (det er snakk om en halv centimeter), men jeg merker ikke så mye til det.

 

Ta en titt innom Anton Sport. Det var 30% på alle ytterjakker for en liten stund siden. Jeg kjøpte en parkas fra Mountain Works der.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke dressbukse i morgen, så jeg tar på meg chinos - skal bare spise middag med venner så orker ikke å kle meg fisefint.

Det er så sykt strezz å kle seg til anledningen lizzom! Orker ikke det ass.

 

Men høres ikke ut som om chinosene dine er så veldig pene.

En mørk beige eller en navy kunne du nok fint kommet deg unna med, men høres litt verre ut med de tre fargene du har.

 

Ta den lyseblå skjorten.

Siden du skal ha slips er det nok bra med en cardigan. Personlig syns jeg det er litt rart ut når man ikke har noe over.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er det lov! :)

 

Takker for svar! jo har noen forskjellige blåfarver og sort :) Har en lyse beige bukse ikke i chinos - men rød cardigan skal jeg prøve å finne etterpå.

 

@patsharpx

 

er du så kvalm til vanlig, eller er du virkelig blitt født slik?

takker for svar for det om!

 

 

godt nyttår alle sammen!

Endret av JohnnyDepp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er du så kvalm til vanlig, eller er du virkelig blitt født slik?

Nei, jeg bare syns det er så utrolig sært at man ikke orker å ta på seg dress på en av de tre dagene i året man "skal" bruke det.

Personlig blir jeg ikke sliten av å ta på meg noen som helst form for bukser.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg fikk det et par dager før julaften.

 

Fikk du kantene maskinsydd? I så fall.... Hvordan så det ut?

 

Nei. Jeg hadde planer om å prøve å håndrulle dem selv, men det gav jeg opp etter ca et halvt minutt.

 

@patsharpx

 

er du så kvalm til vanlig, eller er du virkelig blitt født slik?

 

Eller? Er det på noen som helst måte motsetninger?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det et par dager før julaften.

 

Fikk du kantene maskinsydd? I så fall.... Hvordan så det ut?

 

Nei. Jeg hadde planer om å prøve å håndrulle dem selv, men det gav jeg opp etter ca et halvt minutt.

 

@patsharpx

 

er du så kvalm til vanlig, eller er du virkelig blitt født slik?

 

Eller? Er det på noen som helst måte motsetninger?

 

poenget er at han virker kvalm, derfor brukte jeg to motsetninger som ikke var motsetninger. Skjønner? :) God nyttårsfeiring i kveld!

Endret av JohnnyDepp
Lenke til kommentar

Noen som vet hva jakker som minner om losjakker i formen, men ikke er dobbelkneppet og har hemper man trer pinner gjennom for å feste, heter? Kan hende det bare er losjakke det å, men har en diskusjon her der vi prøver å finne ut hva det kalles.

 

Edit: Enda ett spørsmål; kan man bruke Trenchcoat over en dress eller bør det være en standard frakk?

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Vel, jeg brukte dress sist nyttårsfeiring men litt for fulle folk på fest (nei, ikke undertegnede...) klarte å søle på dressen slik at den måtte på rens.

 

Tenker meg det blir noe av det samme i år også, så jeg tenker at jeg kjører disse med en lyseblå skjorte og brune brogues.

 

Det er vel kanskje litt kjedelig og ikke så veldig pyntet men jeg tror det får gå.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg fikk det et par dager før julaften.

 

Fikk du kantene maskinsydd? I så fall.... Hvordan så det ut?

 

Nei. Jeg hadde planer om å prøve å håndrulle dem selv, men det gav jeg opp etter ca et halvt minutt.

 

@patsharpx

 

er du så kvalm til vanlig, eller er du virkelig blitt født slik?

 

Eller? Er det på noen som helst måte motsetninger?

 

poenget er at han virker kvalm, derfor brukte jeg to motsetninger som ikke var motsetninger. Skjønner? :) God nyttårsfeiring i kveld!

 

Nei, jeg skjønner ikke i det hele tatt. Det gir ingen mening.

Lenke til kommentar

Trenger litt assistanse i siste liten, angående antrekk til i kveld. Dress utgår siden den må renses.

 

Bukse eller sko får jeg ikke kjøpt meg i dag, siden jeg ikke kan ta meg råd til det, så det eneste jeg kan få kjøpt inn er skjorte og/eller slips.

 

Så det blir grå chinos og antagelig brune sko og brunt belte. Har sort belte, men ingen sorte sko. Har skjorter som er helt hvit, navy (tror jeg :p) og lyseblå (babyblå?). Den sorte trenger jeg vel ikke å nevne engang :!:

 

Slipsene mine nedenfor. Bare det sorte som er smalt, de andre er gode, gamle, brede slips.

 

Hvordan er det å stryke slips? De er litt krøllete :blush:

 

Edit: det sorte slipset er helt sort, bare dårlig bilde.

post-259379-0-82049900-1325337207_thumb.png

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Dagen er enda ung. Få tak i en tube med nylonvask og sett igang rens av buksen. Så kan du dampe den (fuktig håndkle over området som skal dampes og ca silke som varme på strykejernet).

 

Det samme gjelder slips, LHUS. Men du slipper vaskebiten, da.

 

@JohnnyDepp: hva er kvalmt? Én sarkastisk setning, som du kan le/trekke på smilebåndet av hvis du er positivt innstillt. Han kommer jo faktisk med flere gode tips og råd for antrekket ditt, på en helt saklig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...