Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Når du kjøper jeans fra J&J ber du jo egentlig om det. Det tar lengre tid (og er derfor dyrere) å farge og behandle stoff skikkelig, slik at fargen sitter godt og ikke smitter av. Selvfølgelig vil jeans smitte farge, men det er jo grenser. Invester litt og kjøp nye, så får du et par med tykkere stoff også. Mener å huske at dongeristoffene J&J bruker i sine jeans er relativt tynne.

Ja akkurat de er sabla tynne, men jag fikk et par til jul som jeg skal bytte i byn i dag :) Har også 3000 å handle for, og et par plagg til fra julaften. Satser på å få med meg hjem et par skinnsko, to cardigans, en skjorte, en losjakke, en v-neck genser og en hvit v-neck t-skjorte :)

Og hvis jeg ikke skulle få råd til alt så får jeg ca 1500 om ikke så alt for lenge uansett :D Holder på å lage meg en ny garderobe, så basically har jeg bare tatt det jeg ikke hadde fra "must haves i en herregarderobe-tråden" på handle listen :p

Du må nok bruke langt mer enn 3000.- hvis du i det hele tatt vil ha brukbar kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ekstra 1,5k får du nok bruk for, for bare et par brukbare skinnsko må du ut med minimum 1k for, helst 2k. I tillegg er du nødt til å kjøpe et par skotrær (ca. 300kr) og du bør også kjøpe Saphir Renovateur. Voks og krem vil du også fort finne ut at du trenger. Ikke forhast deg, sats heller på kvalitet. :) Hvor gammel er du? Har du sett det ut et par sko eller har en tanke om hva du skal kjøpe?

Jeg er nok bare 15, så stor investeringer i skinnsko og voks blir det nok ikke. Det kan vel ikke akkurat kalles skinnsko heller :p

 

11H0462_tan.jpg

De koster 1k

 

Når du kjøper jeans fra J&J ber du jo egentlig om det. Det tar lengre tid (og er derfor dyrere) å farge og behandle stoff skikkelig, slik at fargen sitter godt og ikke smitter av. Selvfølgelig vil jeans smitte farge, men det er jo grenser. Invester litt og kjøp nye, så får du et par med tykkere stoff også. Mener å huske at dongeristoffene J&J bruker i sine jeans er relativt tynne.

Ja akkurat de er sabla tynne, men jag fikk et par til jul som jeg skal bytte i byn i dag :) Har også 3000 å handle for, og et par plagg til fra julaften. Satser på å få med meg hjem et par skinnsko, to cardigans, en skjorte, en losjakke, en v-neck genser og en hvit v-neck t-skjorte :)

Og hvis jeg ikke skulle få råd til alt så får jeg ca 1500 om ikke så alt for lenge uansett :D Holder på å lage meg en ny garderobe, så basically har jeg bare tatt det jeg ikke hadde fra "must haves i en herregarderobe-tråden" på handle listen :p

Du må nok bruke langt mer enn 3000.- hvis du i det hele tatt vil ha brukbar kvalitet.

Jeg er bare 15, så jeg vokser ut av klærne i løpet av året mest sannsynlig :p Kvaliteten blir nok levelig for meg :)

 

Edit: Og det blir nok innkjøp av klær når jeg begynner på vgs om et halvt år :) Og til bursdag og jul igjen :) og da kommer kvalitets plaggene etter hvert :D

Endret av sebastifuck
Lenke til kommentar

Okey, da er jeg med. :)

Du har ikke vurdert et par desert boots? Det behøver ikke koste mye. Du har jo f.eks. de originale fra Clarks f.eks., som ikke er spesielt dyre og mye penere enn de du avbildet.

Jeg får se litt når jeg er ute da :D Takker for tipset :D

 

Edit: Etter en kikk på world wide web fant jeg ut at jeg likte dem ikke i det hele tatt :!:

Endret av sebastifuck
Lenke til kommentar

De ekstra 1,5k får du nok bruk for, for bare et par brukbare skinnsko må du ut med minimum 1k for, helst 2k. I tillegg er du nødt til å kjøpe et par skotrær (ca. 300kr) og du bør også kjøpe Saphir Renovateur. Voks og krem vil du også fort finne ut at du trenger. Ikke forhast deg, sats heller på kvalitet. :) Hvor gammel er du? Har du sett det ut et par sko eller har en tanke om hva du skal kjøpe?

Jeg er nok bare 15, så stor investeringer i skinnsko og voks blir det nok ikke. Det kan vel ikke akkurat kalles skinnsko heller :p

 

11H0462_tan.jpg

De koster 1k

 

Når du kjøper jeans fra J&J ber du jo egentlig om det. Det tar lengre tid (og er derfor dyrere) å farge og behandle stoff skikkelig, slik at fargen sitter godt og ikke smitter av. Selvfølgelig vil jeans smitte farge, men det er jo grenser. Invester litt og kjøp nye, så får du et par med tykkere stoff også. Mener å huske at dongeristoffene J&J bruker i sine jeans er relativt tynne.

Ja akkurat de er sabla tynne, men jag fikk et par til jul som jeg skal bytte i byn i dag :) Har også 3000 å handle for, og et par plagg til fra julaften. Satser på å få med meg hjem et par skinnsko, to cardigans, en skjorte, en losjakke, en v-neck genser og en hvit v-neck t-skjorte :)

Og hvis jeg ikke skulle få råd til alt så får jeg ca 1500 om ikke så alt for lenge uansett :D Holder på å lage meg en ny garderobe, så basically har jeg bare tatt det jeg ikke hadde fra "must haves i en herregarderobe-tråden" på handle listen :p

Du må nok bruke langt mer enn 3000.- hvis du i det hele tatt vil ha brukbar kvalitet.

Jeg er bare 15, så jeg vokser ut av klærne i løpet av året mest sannsynlig :p Kvaliteten blir nok levelig for meg :)

 

Edit: Og det blir nok innkjøp av klær når jeg begynner på vgs om et halvt år :) Og til bursdag og jul igjen :) og da kommer kvalitets plaggene etter hvert :D

Jeg er også bare femten, men jeg kjøper likevel ikke klær med dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var 15 og vokste mye så hadde jeg også vært litt skeptisk til å kjøpe veldig dyre klær. Ville nesten anbefalt det anbefalt å ikke gjøre det. Er uansett ikke noen som bryr seg om kvaliteten på klær når man er 15, og hva er vitsen med å kaste penger ut av vinduet på klær du må gi bort om et år uansett.

 

Edit: Rettet opp i en litt teit setning

Endret av Error
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Von-Matterhorn: Ved tanke på alderen hans har full forståelse for at han ikke er fullt så opptatt av kvalitet. Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe plagg og sko er direkte dårlig kvalitet til tross for at man er 15, men at han ikke ønske å legge ut like mye som en del her inne (inkludert meg selv) for kvalitet er noe jeg respekterer. Og det er jo som han sier; man vokser som regel ut av det. Sko er vel det eneste jeg kunne brukt mer på om jeg var 15, men da jeg var 15 var jeg uansett så aktiv at det ikke hadde hatt noe for seg uansett.

Da jeg var 15 ga jeg generelt pokker i kvalitet, men jeg var også en mester til å ødelegge klær og sko på de mest merkelige måter. Nå, når jeg er 21 og har en vanlig, kjedelig hverdag og er fullt utvokst er det derimot greit for meg å legge ut en god slant penger for kvalitet.

Endret av lokeland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...