Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, nå har jeg vært innom masse butikker i Oslo, men ingen har skjorte med pincollar.

Det kunne bestilles fra Eton da, noe målsøm eller noe, men de åpner ikke "systuen" før i februar.

Hadde håpet på å få kjøpt i dag så jeg kunne ha det på meg i morgen, men dengang ei.

 

Har dog funnet fram en eldre dobbeltspent Tiger dress som jeg tror det blir i morgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

"slips og cardigan" betyr ikke "slips og/eller cardigan". Han sa ingenting om bare cardigan.

Det kan så være, det var dog ikke slik jeg forstod utsagnet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Parkas til rundt 3000 kroner eller mindre. Noen som vet om noe?

 

Trenger crewnecks også, så hvis noen har noen tips, så tar jeg de imot med åpne armer.

 

Forresten så prøver jeg igjen: Er det noen her på forumet som har bestilt skjorter og gensere fra RL (US), og kan si noe om hvordan de passer? Jeg er 183 cm og rundt 70 kg, og lurer på om jeg bør gå for M eller S.

 

Takk for listen over bøker, fkm. Dressing the man og Bespoke: Savile Row Ripped and Smoothed på vei i posten.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg et svar på RL genserne i januar når jeg får de jeg bestilte. Bestilte riktig nok custom fit, da de iflg. RL sin kundeservice er "A slim, athletic fit". De målingene jeg har gjort tilsier da at jeg skal ha medium. Er 183h ca 65 kg. Skulle jeg ha bommet helt så får jeg bare trene som en gud i et halvt år.

Lenke til kommentar

Parkas til rundt 3000 kroner eller mindre. Noen som vet om noe?

 

Trenger crewnecks også, så hvis noen har noen tips, så tar jeg de imot med åpne armer.

 

Forresten så prøver jeg igjen: Er det noen her på forumet som har bestilt skjorter og gensere fra RL (US), og kan si noe om hvordan de passer? Jeg er 183 cm og rundt 70 kg, og lurer på om jeg bør gå for M eller S.

 

Takk for listen over bøker, fkm. Dressing the man og Bespoke: Savile Row Ripped and Smoothed på vei i posten.

 

Ta en titt innom Anton Sport. Det var 30% på alle ytterjakker for en liten stund siden. Jeg kjøpte en parkas fra Mountain Works der.

Lenke til kommentar

Parkas til rundt 3000 kroner eller mindre. Noen som vet om noe?

 

Trenger crewnecks også, så hvis noen har noen tips, så tar jeg de imot med åpne armer.

 

Forresten så prøver jeg igjen: Er det noen her på forumet som har bestilt skjorter og gensere fra RL (US), og kan si noe om hvordan de passer? Jeg er 183 cm og rundt 70 kg, og lurer på om jeg bør gå for M eller S.

 

Takk for listen over bøker, fkm. Dressing the man og Bespoke: Savile Row Ripped and Smoothed på vei i posten.

S tror jeg. Jeg er 191 og 80 kg, jeg bruker M. Kunne fint gått opp 10 kilo til og fremdeles brukt M.

 

e: nå snakker jeg om gensere. Skjorter har jeg ingen spesiell formening om, bortsett fra at M i custom-fit i Norge er litt for vid for meg, og slim-fit i M er litt for trang for meg.

 

Stikker en tur til London rett over nyttår, skal samle inn noen skjorter og lurer på hva som er best av tm lewin og charlea tyrwith. noen andre som gir mye for pengene

Mye samme kvalitet vil jeg tro. Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på CT. Passformen er litt annerledes, og de har vel litt forskjellige mønstre. Gå innom begge to og se hva du liker best, de ligger i samme gate så vidt jeg husker :)

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne gi meg litt råd til morgendagens antrekk. Jeg har en ganske formell dress fra Boss den er svart med veldig difuse ruter. Rutene er nesten blålig, men mest "grå". Med dressen har jeg en hvit skjorte, siden det er nyttårsaften. Skoene mine er svarte ikke så veldig formelle, de ligner litt på dissesom jeg egentlig skulle ha men de kommer ikke fram...

 

Det jeg lurer på er, er det lovt å droppe sløyfe / slips? Jeg er ikke særlig stor fan av noen av delene, jeg skal i et mindre formelt middagselskap først så på nyttårsfest hvor det er mer semiformelt. Kan jeg istede gå for mørkt silkeskjerf i halsen? Er det "lovt"? Og vil det se merkelelig ut med et silkeskjerf rundt halsen under frakken istede for et ullskjerf? Pga sesongen. Håper noen kan gi et lite innspill. Har et enkelt hvit tørkle til brystlommen på dressjakken.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne gi meg litt råd til morgendagens antrekk. Jeg har en ganske formell dress fra Boss den er svart med veldig difuse ruter. Rutene er nesten blålig, men mest "grå". Med dressen har jeg en hvit skjorte, siden det er nyttårsaften. Skoene mine er svarte ikke så veldig formelle, de ligner litt på dissesom jeg egentlig skulle ha men de kommer ikke fram...

 

Det jeg lurer på er, er det lovt å droppe sløyfe / slips? Jeg er ikke særlig stor fan av noen av delene, jeg skal i et mindre formelt middagselskap først så på nyttårsfest hvor det er mer semiformelt. Kan jeg istede gå for mørkt silkeskjerf i halsen? Er det "lovt"? Og vil det se merkelelig ut med et silkeskjerf rundt halsen under frakken istede for et ullskjerf? Pga sesongen. Håper noen kan gi et lite innspill. Har et enkelt hvit tørkle til brystlommen på dressjakken.

Hvis du har sko som ligner på de fra Herring du linket til burde hvertfall den biten være safe.

Dressen høres også bra ut. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg ville droppet silkeskjerfet. Du kan heller gå med ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...