Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan passformen osv er. Har sett ut en blazer på Malford som virker interessant.

 

G&H rtw er noe helt annet enn det de produserer bespoke, men det er uansett gode klær. Han som driver Malford bor så vidt jeg vet i London, så det er vel ikke noe stort problem å returnere osv.. Her er Spoo i en G&H-jakke som han bestilte fra Malford, bare for å gi deg litt ide om passform osv...

Lenke til kommentar

Kan vel dra meg mot nokre tusen, men ikkje så alt for høgt. Har tre dagar i Bergen neste veke der eg kan studera litt.

 

Kan eg gå for ein blazer i liknande gråtonar?

 

Hvis du ikke har noen blazere fra før, så er det lurest å gå for en mørkeblå. Det er mer anvennlig. Omtrent alle farger på bukser går bra, uten om svart.

 

Lyseblå farge på skjorten er også meget anvennlig.

Lenke til kommentar

Kan vel dra meg mot nokre tusen, men ikkje så alt for høgt. Har tre dagar i Bergen neste veke der eg kan studera litt.

 

Kan eg gå for ein blazer i liknande gråtonar?

 

Nei, absolutt ikke gå for en i lignende gråtoner. En god tommelfingerregel er å aldri ha samme farge på overdel og underdel. Helt klart ikke en regel som må følges 100 %, men det vil som regel gi deg en god pekepinn på om et antrekk vil funke eller ikke. Som de andre sier er det greit å starte med en marineblå blazer, som er et av de mest anvendelige plaggene man kan få tak i. Personlig ville jeg faktisk gått for en hvit skjorte til den buksen om du ender opp med en marineblå blazer, selv om jeg stort sett anbefaler lyseblå skjorte til det aller meste.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål.

Har en skjorte med målene 15.5 og 39. 15.5 er kragestørrelsen, men hva vil 39 si? Hvis det er armlengden, får jeg ikke det til å gå opp med målene jeg kan bestille på nettet.

 

Edit: lol, det er vel bare samme målet i cm og inch?

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Pusse sko... pusse sko... det tar tid med nye sko for å få den glansen jeg vil ha altså.

Ikke alle sko jeg gjør et så ordentlig arbeid, det funker jo fint med bare litt skokrem og børste over, men en pen blank tupp er jo deilig da :p

Du får aldri speilblanke sko med krem - for speilblanke tupper må det voks til! Kiwi er vel den av kvalitet som er lettest tilgjengelig.

Klipp av en bit av en gammel t-skjorte og ta litt voks på tøystykket. Gni ut på tåballen, og fukt deretter tøystykket litt mens du gnikker over skoen. Gjenta med litt og litt voks/vann helt til skoen skinner. Hvis du gjør deg flid første gangen med voks vil det ofte holde å bare gå over med en pusseklut, og eventuelt en børste.

Lenke til kommentar

Pusse sko... pusse sko... det tar tid med nye sko for å få den glansen jeg vil ha altså.

Ikke alle sko jeg gjør et så ordentlig arbeid, det funker jo fint med bare litt skokrem og børste over, men en pen blank tupp er jo deilig da :p

Du får aldri speilblanke sko med krem - for speilblanke tupper må det voks til! Kiwi er vel den av kvalitet som er lettest tilgjengelig.

Klipp av en bit av en gammel t-skjorte og ta litt voks på tøystykket. Gni ut på tåballen, og fukt deretter tøystykket litt mens du gnikker over skoen. Gjenta med litt og litt voks/vann helt til skoen skinner. Hvis du gjør deg flid første gangen med voks vil det ofte holde å bare gå over med en pusseklut, og eventuelt en børste.

 

Fult klar over det, bruker jo selvfølgelig voks.

Men drar jeg bare over med børste så er det krem jeg bruker ;)

 

Og jeg bruker ikke noen gammel t-skjorte, jeg bruker bomullsdotter :p Blir bedre finish, bruker microfiberklut i starten for påføring, deretter fingern for å få litt varme og "massere" det på læret, så går jeg over til fuktig bomullsdott.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Fult klar over det, bruker jo selvfølgelig voks.

Men drar jeg bare over med børste så er det krem jeg bruker ;)

 

Og jeg bruker ikke noen gammel t-skjorte, jeg bruker bomullsdotter :p Blir bedre finish, bruker microfiberklut i starten for påføring, deretter fingern for å få litt varme og "massere" det på læret, så går jeg over til fuktig bomullsdott.

T-skjorte av bomull, bomullsdotter... Bomull begge deler.

Min erfaring er at skoen mister skinn hvis du drar over med krem kontra å bare gnikke over den med klut/dotter. Men det er jo selvfølgelig ikke alle sko hvor graden av blankhet er så nøye, da duger krem og børste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har begynt å kikke på både Suits og Boardwalk Empire. Er meget fornøyd med begge så langt, så ville bare legge ut et formelt takk for tipset!

 

Tenkte jeg skulle kjøpe 5 skjorter på TM Levin, da de kjører "salg" nå, pleier vel alltids å være 4 for 100, men er nå 5 for £100.

 

Har valgt skjortene under, men føler at det blir for likt, hva tror dere?

Likte de tre siste. I mine øyne er det ingenting galt med ikke alt for store variasjoner, om du skal bruke skjortene daglig.

 

Til slutt:

Ville disse være for formelle for hverdagsbruk?

Evt. semsket.

Lenke til kommentar
I mine øyne er det ingenting galt med ikke alt for store variasjoner, om du skal bruke skjortene daglig.

 

Enig. Jeg vil gjette på at 80-90 % av skjortene mine er hvite eller lyseblå med litt variasjon i mønsteret, og det er akkurat sånn jeg vil ha det...

 

 

Edit: Likte skoene, og de funker nok greit til hverdags. De semskede var jo ganske uformelle, så det er jo greit til hverdags, men samtidig ville jeg ikke brukt dem til dress f.eks.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Har begynt å kikke på både Suits og Boardwalk Empire. Er meget fornøyd med begge så langt, så ville bare legge ut et formelt takk for tipset!

 

Tenkte jeg skulle kjøpe 5 skjorter på TM Levin, da de kjører "salg" nå, pleier vel alltids å være 4 for 100, men er nå 5 for £100.

 

Har valgt skjortene under, men føler at det blir for likt, hva tror dere?

Likte de tre siste. I mine øyne er det ingenting galt med ikke alt for store variasjoner, om du skal bruke skjortene daglig.

 

Til slutt:

Ville disse være for formelle for hverdagsbruk?

Evt. semsket.

 

Brune brouges er jo ikke akkurat veldig formelt uansett, synes de var mye finere en de semska du linka til ihvertfall.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Så lenge du vet at de passer deg, og du ikke har noen prikk like fra før ville jeg sagt kjør på. Det der er jo fine standardfarger som har masse bruk i seg, selv om jeg må si at den første rosa skjorten var litt for mye rosa for min del. Liker det bedre når de er litt dusere. Har en sånn selv og jeg bruker den aldri.

 

Bra du tipset meg før jeg kjøpte den, så hvis jeg vil ha en litt mer formell skjorte i rosa, er denne mye bedre?:

41496_original_original.jpg?sw=400&sh=400&sfrm=jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...