Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte at den lyse var finest til blå blazer, men den mørke passer bedre til det meste av gensere... Damn, ikke lett å velge. :p

 

Lys imo. Det ser ikke særlig pent ut med bukse med press til genser uansett...

 

 

Noen som har tips til lommebøker? Liker den fra Hackett på malford, men den er selvfølgelig out of stock. Helst ikke fra en amerikansk nettbutikk, men ellers går alt fint.

 

Prisklasse und størrelse bitte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags sted er det? Virka litt sært, haha.

 

Det er litt sært :p

Ganske heftig sted, og i ordentlig MOV-trend så er det en fordel å se ut som du er noen når du skal inn der.

Enten ha seriøs swagger (en mørk dude der som gikk i t-skjorte, men hadde mad swagger) eller kle seg pent.

 

Det var fire vaskedamer i maid-kostyme som vaske etter hver gang noen var på do. Og doene er formet som frittstående egg du går inn i.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

 

Noen som har tips til lommebøker? Liker den fra Hackett på malford, men den er selvfølgelig out of stock. Helst ikke fra en amerikansk nettbutikk, men ellers går alt fint.

 

Prisklasse und størrelse bitte?

 

Er medium en størrelse? Plass til 8+ kort og sedler, plass til mynter hadde vært en fordel - men ikke nødvendig. Har egentlig ikke tenkt meg ut en prisklasse, men alt som bikker 1500,- og over blir i overkant om den ikke er spektakulær.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer veldig på, når jeg er ute å reiser: hvordan skal man pakke dresser og skjorter for at de skal se best mulig ut når man kommer frem? Noen tips?

 

Det beste er selvfølgelig en dressbag, men hvis du ikke gidder det funker

bra. Skjorter brettes på vanlig måte.

 

 

 

 

Noen som har tips til lommebøker? Liker den fra Hackett på malford, men den er selvfølgelig out of stock. Helst ikke fra en amerikansk nettbutikk, men ellers går alt fint.

 

Prisklasse und størrelse bitte?

 

Er medium en størrelse? Plass til 8+ kort og sedler, plass til mynter hadde vært en fordel - men ikke nødvendig. Har egentlig ikke tenkt meg ut en prisklasse, men alt som bikker 1500,- og over blir i overkant om den ikke er spektakulær.

 

Jeg syns Makr har en del fint.

Lenke til kommentar

Siden det har vært så mye snakk om flanell bukser i det siste, tenkte jeg skulle finne noen. Det er lettere sakt enn gjort her i Bergen. Hverken Hans H, eller Vinci som er så vidt jeg vet de eneste som selger O.J. her i byen hadde noe. Noen som vet om noen butikker som kan ha noe? Trenger for all del ikke å være O.J. Frykter at jeg må enten vente til jeg er tilbake til Oslo eller bestille fra det store utland med å skaffe meg noen bukser.

Lenke til kommentar

@ fkm

 

Har aldri sett sånn pakking av en dress, der den rulles sammen. Men for alt i verden... Den hengeren han bruker gir dessuten ikke inntrykk av at han er noen dedikert dress-mann. ;-)

 

Når jeg får sendt dresser er de flatpakket, eventuelt brettet langs ryggen, og gjerne med rispapir i ermene og der stoff møter stoff. Buksene er flatpakket etter pressen og brettet med rispapir mellom beina.

 

Når jeg selv reiser så flatpakker jeg, og bretter dressen i to langs ryggen. Så er jeg snar med å henge den opp med en gang jeg kommer frem og lar den finne igjen formen. Jeg bruker dresspose på reise når jeg kan henge dressen under hele turen, men aldri når jeg må pakke dressen, for da slenges den frem og tilbake inne i posen.

 

De verste eksemplene er der jeg ser dressposen komme på samlebåndet på flyplassen. Tipp den har blitt fint behandlet på turen.

 

Skjorter stryker jeg etter at jeg er fremme. Ingenting annet duger.

Lenke til kommentar

@ fkm

 

Har aldri sett sånn pakking av en dress, der den rulles sammen. Men for alt i verden... Den hengeren han bruker gir dessuten ikke inntrykk av at han er noen dedikert dress-mann. ;-)

 

 

Anbefaler det at du prøver metoden. Det fungerer utmerket. Så metoden på men.style.com for ganske lenge siden, men fordi siden er lagt ned fant jeg bare en tilfeldig video med en som gjorde det samme, så ikke legg for mye i personen som presenterer det... Etter at jeg begynte å pakke dressjakker slik har jeg omtrent ikke opplevd en eneste skrukk. Trikset er at man må være veldig nøye når man ruller den slik at det ikke oppstår noen bretter i tøyet.

 

Reagerte på kleshengerne jeg og, men det var liksom ikke poenget med videoen, så jeg tenkte at det bare fikk være :p

Lenke til kommentar

@ fkm

 

Har aldri sett sånn pakking av en dress, der den rulles sammen. Men for alt i verden... Den hengeren han bruker gir dessuten ikke inntrykk av at han er noen dedikert dress-mann. ;-)

 

 

Anbefaler det at du prøver metoden. Det fungerer utmerket. Så metoden på men.style.com for ganske lenge siden, men fordi siden er lagt ned fant jeg bare en tilfeldig video med en som gjorde det samme, så ikke legg for mye i personen som presenterer det... Etter at jeg begynte å pakke dressjakker slik har jeg omtrent ikke opplevd en eneste skrukk. Trikset er at man må være veldig nøye når man ruller den slik at det ikke oppstår noen bretter i tøyet.

 

Reagerte på kleshengerne jeg og, men det var liksom ikke poenget med videoen, så jeg tenkte at det bare fikk være :p

 

 

Ok. Men skeptisk. Må ha betenkningstid på den der.

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke rulle den om du ikke vil. Det er skuldertrikset som er det viktigste. Klemmer man sammen skuldrene når man pakker dressen nok ganger vil det gå ut over formen etter hvert, så det å holde formen på skuldrene ved like også ved pakking er jo naturlig nok ikke så dumt. Hvis du bretter skuldrene inn i hverandre kan du bare brette jakken i to på midten, og legge en t-trøye inn i skuldrene, så de holder på formen.

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke rulle den om du ikke vil. Det er skuldertrikset som er det viktigste. Klemmer man sammen skuldrene når man pakker dressen nok ganger vil det gå ut over formen etter hvert, så det å holde formen på skuldrene ved like også ved pakking er jo naturlig nok ikke så dumt. Hvis du bretter skuldrene inn i hverandre kan du bare brette jakken i to på midten, og legge en t-trøye inn i skuldrene, så de holder på formen.

 

Det er et viktig poeng.

Noen anbefaler å dra ene armen gjennom den andre etter at jakken er brettet, men det har jeg aldri fått til. Skal prøve det t-trøye-trikset neste gang.

Lenke til kommentar

Meget god post skrevet av Vox på SF, om bruk av smoking og om overdressing generelt sett. Verdt å lese:

 

 

"Sigh.

 

This subject is dear to me, so I'll say something about it.

 

With two or three exceptions, no one posting in this thread seems to have any native feeling for black tie (or any tie, for that matter.) In a way, the tenor of the chatting is symbolic of the decapitated nature of the Mens Clothing forum today, which in turn, simply mirrors the decline in the role of tailored clothing in everyday life. So be it.

 

Black tie is not about you. It's about others. It is not you, as an individual, who represents elegance. It is the event itself that embodies the festive side of elegant dress. Everyone...at least, in a sartorial sense...takes part as equals (or as close as one can get when it comes to clothes) in a black tie (or white tie) occasion. It is that very inclusiveness of everyone being "in" on dressing for the evening that lends itself to convivial social interaction: more simply put, fun. The potential fact that you, personally, might look good is quite secondary.

 

Exclusivity might very well characterize the event itself, either in the innocent form of being only for familiars or in the possibly politically incorrect cases of an occasion demarcated by class. That exclusivity, however, is ideally left at the door. You enter, you meet friends, and strangers become friends. That's black tie.

 

The phenomena is not limited to formal or semi-formal dress, of course. Which is why you cannot be that guy who wears black tie to an event at which few others, or God help you, none, do. As an avid reader of all the books, or as a formidable interlocutor on online forums, or careful parser of other's posts, or ace underwear typist, you might bristle at the notch or the flapped pocket. You might squeak at that derby-shod foot. You might cry in horror at that attached wing collar. That is all well and good. The odds are, I think, that you will never get to use your clever, clever knowledge in any useful way.

 

Tell me I'm wrong.

 

Foo was bound, I think, as Maid of Honor to dress more classicly than the other members of the party. If he had attended his event not in that role, given his description of its partiers, black tie would have been pushing good taste (notwithstanding the cummerbund with the DB.)

 

Similarly, for all of the hootin' and hollerin' by the occasional Euro about only morning dress being correct for day weddings (well, they're right in a way), few are the weddings even in deepest Europe (cuckoo! cuckoo!) where all members of the occasion dress so. When the form of dress is not pervasive at the event, the dress of the greatest formality is oft only a kind of sad costume. I don't care how natty you are: you're off, particularly if you cause discomfort or wonder for other people at the event.

 

So, that's it. If you like it and have lucked out with a location or life among other men with the same feeling, opportunity, understanding, and means, great! Enjoy black tie while you can. I'm trying to.

 

If not, what is your point? Self-expression? Historical re-enactment?

 

Let me hand you a peacock feather.

 

Some of you will already see that this has applications to pretty much everything else on the MC forum."

Lenke til kommentar

 

Noen som har tips til lommebøker? Liker den fra Hackett på malford, men den er selvfølgelig out of stock. Helst ikke fra en amerikansk nettbutikk, men ellers går alt fint.

 

Prisklasse und størrelse bitte?

 

Er medium en størrelse? Plass til 8+ kort og sedler, plass til mynter hadde vært en fordel - men ikke nødvendig. Har egentlig ikke tenkt meg ut en prisklasse, men alt som bikker 1500,- og over blir i overkant om den ikke er spektakulær.

Jeg vet at Corter Leather leverer herlig skinnkvalitet, og det eldes nydelig, men lommeboken deres hadde bare 6 kortlommer... Poster det uansett, sånn i tilfelle det er aktuelt.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Hvilken farge liker dere best?

pPOLO2-10575451_standard_v360x480.jpg

pPOLO2-10814200_standard_v360x480.jpg

 

Lurer også litt på hvilken type stoff jeg burde "prioritere" på gensere, dvs i hva er varmest av vanlig bomull, merion og lammeull? Hvis prisen er nogenlunde lik, burde man da kjøpe merino ull? Eller gå for bomull så det ikke blir så varmt og du kan bruke den i varmere perioder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...