Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eton er vel "yndlingsmerket" mitt når det kommer til skjorter.

De har noen som har små harry, mens de enkle er pene.

Ikke noe å utsette på kvaliteten heller.

 

Her var det mange stilige skjorter:

 

http://www.etonshirts.com/

 

Skulle visst hvem som førte disse.

Du får de på noen Follestad butikker, ellers er det en egen "avdeling" på Steen & Strøm.

 

Edit: De har det også på Gunnar Øye i Bogstadveien.

 

 

Får lete litt rundt, takker :) Likte vårkolleksjonen deres veldig godt.

 

 

 

Her var det mange stilige skjorter:

 

http://www.etonshirts.com/

 

Skulle visst hvem som førte disse.

 

http://www.etonshirts.com/en/Store-locator/europe/ Kikket der?

 

Ja, men jeg tenkte helst på nettbutikker, i og med at det vist nok ikke føres i Bergensområdet.

Endret av Ezoo
Lenke til kommentar

Er ikke både Tiger og Lindeberg-dressene ofte limt i stedet for å være helsydd? Det er vel ganske no-no hos de som har peiling.

 

Ellers er det en grei tommelfingerregel å være litt skeptisk til til klesmerker som lager "andre ting". (Jada, dress er klesplagg,men dere ser poenget.) Det kan fort bli fristende å sette merket sitt på et middelmådig produkt fordi du vet det kan selge.

 

Lindeberg har jeg ikke dress fra, men jeg er rimelig sikker på at de er limte. Har dress fra Tiger, og den er limt. Den ble kjøpt inn for å fungere som en slags "rølpedress", men etterhvert har jeg begynt å bruke den litt til penere anledninger, for den ser faktisk meget pen ut. Men jeg ville nok ikke betalt fullpris for en tigerdress, da du får bedre dresser for samme pris. Så vidt jeg vet er dresser fra Filippa halvsydde, dvs. at de er sydde i brystet, men limt i kragen (lapel på engelsk, krage er vel ikke helt korrekt uttrykk). Det er hvertfall blazeren min derfra.

 

Mitt tips er å vente til salget starter, hvis bryllupet ikke er før det. Går du på Ferner eller Gunnar Øye får du lett tak i dresser som er satt ned til rundt 5000, men som orginalt er mye dyrere. En dress i 10 000 kroners-klassen er betydelig bedre enn de som ligger rundt 4-5000, så får du førstnevnte på 50 % er det jo et supert kjøp. Hvis ikke er de svenske merkene helt greie kjøp, og de er betydelig penere en dressen til en gjennomsnittsnordmann uansett!

Lenke til kommentar

Er ikke både Tiger og Lindeberg-dressene ofte limt i stedet for å være helsydd? Det er vel ganske no-no hos de som har peiling.

 

Ellers er det en grei tommelfingerregel å være litt skeptisk til til klesmerker som lager "andre ting". (Jada, dress er klesplagg,men dere ser poenget.) Det kan fort bli fristende å sette merket sitt på et middelmådig produkt fordi du vet det kan selge.

 

Lindeberg har jeg ikke dress fra, men jeg er rimelig sikker på at de er limte. Har dress fra Tiger, og den er limt. Den ble kjøpt inn for å fungere som en slags "rølpedress", men etterhvert har jeg begynt å bruke den litt til penere anledninger, for den ser faktisk meget pen ut. Men jeg ville nok ikke betalt fullpris for en tigerdress, da du får bedre dresser for samme pris. Så vidt jeg vet er dresser fra Filippa halvsydde, dvs. at de er sydde i brystet, men limt i kragen (lapel på engelsk, krage er vel ikke helt korrekt uttrykk). Det er hvertfall blazeren min derfra.

 

Mitt tips er å vente til salget starter, hvis bryllupet ikke er før det. Går du på Ferner eller Gunnar Øye får du lett tak i dresser som er satt ned til rundt 5000, men som orginalt er mye dyrere. En dress i 10 000 kroners-klassen er betydelig bedre enn de som ligger rundt 4-5000, så får du førstnevnte på 50 % er det jo et supert kjøp. Hvis ikke er de svenske merkene helt greie kjøp, og de er betydelig penere en dressen til en gjennomsnittsnordmann uansett!

Når starter dette salget? Skal i bryllup den 19. juni.

Lenke til kommentar

Starter salget så tidlig? Damn, nå har jeg virkelig glidd litt ut av mote delen, merker jeg.

 

Lindeberg har jeg ikke dress fra, men jeg er rimelig sikker på at de er limte. Har dress fra Tiger, og den er limt. Den ble kjøpt inn for å fungere som en slags "rølpedress", men etterhvert har jeg begynt å bruke den litt til penere anledninger, for den ser faktisk meget pen ut. Men jeg ville nok ikke betalt fullpris for en tigerdress, da du får bedre dresser for samme pris. Så vidt jeg vet er dresser fra Filippa halvsydde, dvs. at de er sydde i brystet, men limt i kragen (lapel på engelsk, krage er vel ikke helt korrekt uttrykk). Det er hvertfall blazeren min derfra.

 

Mitt tips er å vente til salget starter, hvis bryllupet ikke er før det. Går du på Ferner eller Gunnar Øye får du lett tak i dresser som er satt ned til rundt 5000, men som orginalt er mye dyrere. En dress i 10 000 kroners-klassen er betydelig bedre enn de som ligger rundt 4-5000, så får du førstnevnte på 50 % er det jo et supert kjøp. Hvis ikke er de svenske merkene helt greie kjøp, og de er betydelig penere en dressen til en gjennomsnittsnordmann uansett!

Okey, hva menes egentlig med at de er limt? Jeg sjekket til og med en H&M blazer jeg har, og den regner jeg med er limt. Men hvor er det man ser dette?

 

Lapel er vell jakkeslag?

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Starter salget så tidlig? Damn, nå har jeg virkelig glidd litt ut av mote delen, merker jeg.

 

Lindeberg har jeg ikke dress fra, men jeg er rimelig sikker på at de er limte. Har dress fra Tiger, og den er limt. Den ble kjøpt inn for å fungere som en slags "rølpedress", men etterhvert har jeg begynt å bruke den litt til penere anledninger, for den ser faktisk meget pen ut. Men jeg ville nok ikke betalt fullpris for en tigerdress, da du får bedre dresser for samme pris. Så vidt jeg vet er dresser fra Filippa halvsydde, dvs. at de er sydde i brystet, men limt i kragen (lapel på engelsk, krage er vel ikke helt korrekt uttrykk). Det er hvertfall blazeren min derfra.

 

Mitt tips er å vente til salget starter, hvis bryllupet ikke er før det. Går du på Ferner eller Gunnar Øye får du lett tak i dresser som er satt ned til rundt 5000, men som orginalt er mye dyrere. En dress i 10 000 kroners-klassen er betydelig bedre enn de som ligger rundt 4-5000, så får du førstnevnte på 50 % er det jo et supert kjøp. Hvis ikke er de svenske merkene helt greie kjøp, og de er betydelig penere en dressen til en gjennomsnittsnordmann uansett!

Okey, hva menes egentlig med at de er limt? Jeg sjekket til og med en H&M blazer jeg har, og den regner jeg med er limt. Men hvor er det man ser dette?

 

Lapel er vell jakkeslag?

 

At en jakke er limt (eller fused, som det heter på engelsk) vil si at foret i dressjakken er limt fast i stoffet på jakken, kontra sydd, hvor foret flyter mye friere, og jakken får en penere og mer naturlig form. Du finner det ut ved å klype tak i stoffet på brystet på jakken på utsiden og innsiden, for så å dra det fra hverandre. Kjenner du at du får dratt ut et lag både på ut- og innsiden, i tillegg til at det er et lag i mellom de to, som ikke sittet fast er jakken sydd. Sitter "mellomlaget" derimot fast i innsiden, utsiden, eller begge er jakken limt. Sikkert en jævlig dårlig forklaring, men jeg prøvde i det minste :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg fant dette mellomlaget i alle blazerne mine. Fra alle forskjellige merker som Bertoni, Matthew Williamson, H&M og Filippa K osv :p Men på H&M hørtes det ut som det var noe klister når jeg dro det, men den var løs :p Men uansett, jeg skal ikke være så kresen, så lenge jeg ikke legger merke til det, så har jeg sikkert ikke godt av det heller =)

Lenke til kommentar

Smoking blir kanskje litt dumt da det ikke kan brukes til alle anledninger.

Smoking i bryllup er akseptert det, men kommer ann på tid og sted.

Jeg har gått i smoking i bryllup før jeg.

Ja, ingen problemer med å bruke smoking i bryllup jeg. Det jeg mener er at smoking ikke passer like godt bl.a. 17. mai.

Lenke til kommentar

Vel, jeg fant dette mellomlaget i alle blazerne mine. Fra alle forskjellige merker som Bertoni, Matthew Williamson, H&M og Filippa K osv :p Men på H&M hørtes det ut som det var noe klister når jeg dro det, men den var løs :p Men uansett, jeg skal ikke være så kresen, så lenge jeg ikke legger merke til det, så har jeg sikkert ikke godt av det heller =)

 

H&M og Bertoni har nok 99 % sikkert limte dressjakker, så da var det nok jeg som var dårlig til å forklare :p

 

Jeg bryr meg heller ikke særlig mye om jakken er limt eller sydd, jeg bare ser ann hvordan jakken ser ut!

Lenke til kommentar

Ezoo: Eton fåes på Scabal i Bergen.

 

Å? Har faktisk aldri handlet der før, til tross for at jeg bare bor 15 minutter fra Lagunen. Går helst i Hans H for min del. Jeg må nesten ta turen innom en dag og sjekke utvalget.

 

Jeg er ikke så ofte innom Scabal jeg heller, men står på internettsidene deres at de de fører Eton, samt jeg har sett det på butikken på Lagunen.

 

Tips til skjorter man ikke må stryke for hver gang de skal brukes? Trenger noen hverdagsskjorter, og jeg er en latsabb når det kommer til stryking, så hvis de faktisk skal brukes til vanlig, må de funke greit nok uten å bli strøket.

 

H&M har noen greie, men noen andre som fører strykefrie skjorter som matcher beskrivelsen ovenfor? Har fått inntrykk av alle de penere skjortene må strykes, men jeg trenger noen til hverdagsbruk... så tips om merker er godt tatt i mot.

 

(bor i Bergen, så House of Singles er desverre ikke her i byn... siden så mange tipser om skjorter fra Dukes som kurante..)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Når det kommer til hverdagsskjorter stryker jeg dem sjelden, og de er ikke strykefrie. Ralph Lauren har veldig gode hverdagsskjorter med button down-krage, som ser såpass casual ut at det ikke er så farlig om de strykes eller ikke.

 

Personlig liker jeg ikke strykefrie skjorter, og strykefri + casual passer hverfall ikke sammen imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...