Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg ifra Oslo, så kan vel egentlig ikke anbefale noe særlig butikker da det er veldig begrenset hva jeg har vært i der. Men jeg prøvde en veldig pen en fra filippa k for en stund tilbake, litt usikker på om det var 1799,- den kosta eller om det var over 2000,-. Men de har vel et greit utvalg på S&S? Både Acne, Filippa K, ToS, Sir osv er vel å finne der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fadern, nå som jeg hadde funnet ut hvor det lå. Har du noe annet forslag? Kan gjerne være et sted som selger noen fine til under det jeg hadde tenkt å bruke.

 

KongKake: Takk, skal sjekke ut Zara

 

e:fkm, jeg vet du sitter på noen bra tips

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Blir en laber 17. mai her. Dress = ødelagt (pensko, belte, alt)

Om det blir sol blir det kanskje beige chinos og hvit skjorte, men utenom det blir det lite feiring i år. Det å putte haugevis av prøver i 17. mai uken er også tydligvis populært hos lærere nå for tiden :thumbup:

Lenke til kommentar

Fadern, nå som jeg hadde funnet ut hvor det lå. Har du noe annet forslag? Kan gjerne være et sted som selger noen fine til under det jeg hadde tenkt å bruke.

 

KongKake: Takk, skal sjekke ut Zara

 

e:fkm, jeg vet du sitter på noen bra tips

 

Hvis du skal bruke under 2000 ville jeg enten gått for H&M, Zara eller lignende, for da får du en billig blazer som funker helt greit, eller så ville jeg prøvd å finne noe på salg.

 

Kjøper du noe til fullpris mellom 1000 og 2000 risikerer du fort å ende opp med noe som er helt likt det man får fra H&M/Zara, både i kvalitet og utseende, bortsett fra at prisen er høyere og det står noe "kulere" på merkelappen.

 

Klarer du derimot å finne noe som opprinnelig har kostet 3-4000 på salg er sjansen mye større for at du faktisk ender opp med noe som kommer til å vare en stund.

 

Problemet er selvfølgelig at det ikke er så mye salg på denne tiden av året, men du har jo noen muligheter. Outlet One i Vestby har en del greit, men jeg har fått inntrykk av at det er veldig random om man finner størrelsen sin eller ikke. Jeg vet faktisk om en butikk som har salg. Den heter "The Player" (i know, teit navn), og den ligger ca. 200 m. lenger opp Stortingsgaten fra Ferner. Har vært inne der en gang, og det så ut som om de hadde en del greit!

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg en dress der når jeg flytter til Oslo i juli. Jeg har hørt mye bra om dem (pris i forhold til kvalitet).

 

:)

 

Jeg har vært i en del konfirmasjoner de siste ukene, og jeg må si det er morsomt å se alle de kreative kombinasjonene av knallfargede MoN-dresser, skatesko og stearinhår på 14-15 år gamle gutter …

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en dress for første gang nå!

Har tidligere brukt skipsrederjakke fra Marc Jacobs, men føler jeg trenger en dress.

 

Hva er det som er penest? Er det en helt vanlig svart dress?

Med striper eller uten?

 

Svart eller grå?

 

 

Kan ikke bruker mer enn 3000,-

 

Håper noen har noen forslag :)

Lenke til kommentar

Jeg synes de har noen pene dresser, av de enkle koksgrå, men da får man mer for pengene andre steder.

 

Brad: Kjøp en enkeltspent koksgrå med to kanpper. Kanskje med noen smale striper. Fungerer til alt. Ikke kjøp svart.

Endret av Muzungu
Lenke til kommentar

Skal du bestille på nettet er Ebay gull verdt om du er litt tålmodig! I denne tråden ligger det en bra guide til hvordan man måler seg, for å få en dress som passer best mulig. De fleste Ebay-selgere legger ut målene som er i guiden, så følger du den kan du nok være forholdsvis sikker på den vil passe. Når onkelen din i tillegg er skredder er det nok ikke noe problem. Selgere på Ebay er faktisk som oftest langt flinkere enn nettbutikker til å ta forskjellige mål.

 

Når det kommer til merker kommer det veldig ann på pris, men du vil uansett klare å finne noe som ville vært langt over din prisklasse om du skulle kjøpt fra butikk! På genenerelt grunnlag kan jeg anbefale dresser fra Ralph Lauren. De har forskjellige brands, som varierer i pris fra forholdsvis billig til svindyrt. Jeg regner med at du ikke vil betale alt for mye for dressen, så var jeg deg ville jeg sett etter dresser fra Polo Ralph Lauren. Har du en god porsjon flaks, og en litt uvanlig størrelse kan du få en ny dress fra PRL til under 100 $. Jeg gjentar, da må du ha en GOD porsjon flaks :p Uansett, dresser fra PRL koster fra rundt 6-7000 og oppover i butikk, så et godt kjøp blir det nok uansett!

 

Finner du noe du liker vil jeg anbefale deg å legge ut annonsen her, så noen som kan litt kan sjekke om det ser fake ut eller ikke. Bruker du sunn fornuft skjønner du nok hva som er ekte og ikke, men det er greit å være på den sikre siden!

 

Og enda en gang, ta mål, og vær nøyaktig! Bommer du på størrelsen sitter du med skjegget i postkassen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og for å ha sagt det, jeg leter etter unnskyldninger til å gjøre noe annet enn eksamenslesing, så derfor skriver jeg så langt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...