Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Tja, jeg har ikke noe imot å svare, so here we go!

 

Bor hjemme, så har ingen boutgifter. Jobber som seiltrener en gang i uken, får vel typisk 4000-5000 i året for det. Lite inntekter der, altså. Videre har jeg litt småoppdrag enkelte helger, og da tjener jeg plutselig 2-3000 på en langhelg.

Tjente cirka 33.000 i 2009, er ihvertfall det regnskapene mine viser. Eller, tjente er feil, en del er inntekt, men det har også kommet inn litt penger fra mamma, både på månedlig basis og hvis hun syns jeg trenger å kjøpe noe.

 

I tillegg interesserer jeg meg for klær, og liker å legge litt penger i kvalitetsplagg. Forøvrig kan jeg nevne at jeg klarer å ha råd til dette ved å kjøpe en del i utlandet, har blant annet 5 piquéer jeg kjøpte i England for £35 hver - og de koster 800 i Norge, og to av de koster vel nærmere 1200 (Hva ligger Burberry-piquéene på her i landet?).

 

Videre kjøper jeg en del på salg hvis jeg har muligheten, iblant finner jeg et par bukser til halv pris, og da er det plutselig veldig mye hyggeligere pris.

Siste året har det gått 12.000 på klær, så vil ikke si at jeg har brukt så fantastisk mye penger selv. Har forøvrig også fått en del i gaver, som piquéer, gensere og slikt. Hjelper litt på da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer da helt an på prioriteringer. Jeg velger å kjøpe klær jeg vet at holder, men jeg bruker sokker og t-skjorter (hvite med v-hals) fra H&M. De holder uansett ikke i all evighet, så da kjøper jeg de billig.

Hvis jeg finner noe på H&M jeg liker er det ikke sikkert jeg kjøper det tvert, vurderer om det er verdt det i forhold til prisen.

Lenke til kommentar
Hvorre, Homme, Henrik C, Jonas +++, lite spørsmål!

 

Hvordan er økonomien deres egentlig? Ser dere stadig vekk kjøper skjorter/sko/you name it til en pris klasse som er vel litt over den vanlige mannen i gaten.

 

pappa betaler vet du ;)

 

 

 

Er det slike at dere gutter skal på før-salget eller på en vanlig dag?

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Denne tråden er tidvis god underholdning. :)

 

 

Lyst til å utdype?

 

Selv tror jeg ikke at jeg gidder å dra på salg.

En senter fult av være nye landsmenns som stresset leter etter billig klær er noe jeg godt kan være foruten.

 

Det blir så lite koselig å handle da.

 

 

Eller studenter som meg.

Lenke til kommentar
Men svar da. Før-salget eller vanlig dag?

Enten så blir det før-salget, eller så venter nok en stund. Finner jeg ingen ting så får det være det samme. Har egentlig alt jeg trenger for tiden, føler ikke jeg trenger noe mer. Kanskje noen blazere. Først var det sko jeg var skikkelig inn for, så nå ligger det vell ca 30-50 par sko, mens nå er det blazere og dress som gjelder, sitter nå med vell godt over 10 blazere og nok dresser. Men føler likevel jeg kunne hatt flere =D

Lenke til kommentar

Hehe jeg har ikke råd til å lide av det samme når det kommer til nye antrekk hver gang jeg skal ut.

 

Jeg ville egentlig ha en 3/4 frakk i ull, men nå er jeg ikke sikker. Forslag? Kanskje noe "røffere". Kanskje en parkas. Noen som vet hvor man får tak i slikt?

 

Ikke helt meg, men noe i denne banen?

midi_aajb.jpg

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg har peacoat og Canada Goose til skolen, mens når jeg drar ut er det peacoat og cashmere frakk. Ullfrakk er for meg altfor kaldt om jeg skal holde meg varm, hjelper heller ikke med ullgenser under. Kan ikke si den jakken falt i smak thrice, da må jeg si Canada Goose ser bedre ut, bare synd det har fått det helvettes fjortisstempelet! Tenkte meg enda en parka fra Canada Goose i marineblå jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Hvorre, Homme, Henrik C, Jonas +++, lite spørsmål!

 

Hvordan er økonomien deres egentlig? Ser dere stadig vekk kjøper skjorter/sko/you name it til en pris klasse som er vel litt over den vanlige mannen i gaten.

 

Kom akkurat hjem fra fotballtrening, men kan svare anyways...

 

Bor hjemme og har ingen boutgifter og har heller ikke jobb(da all fritid i uken går med til fotball, lekser og venner) Ellers så får jeg rundt 2.000 kr i måneden i måneden av forskjellige bidragsytere(lånekassen, pensjon etter at pappa døde etc.), men vil ikke si at økonomien min er helt toppen. Det handler vel mer om prioriteringer. Noen bruker mye penger på bil, mat og annet i 18årsalderen, jeg velger å bruke pengene mine på klær... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...