Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - HelenaN - 35mm/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da svært til tradisjon med å sette ut stoler i skogen da, men bedre enn den tidligere skikken som involverte barn. Lurer nesten på om jeg ikke liker s/h-varianten av dag 12 best. Frostrøyken/dampen kommer bl.a. godt frem der. De andre to i spoileren var også bra.

 

Dag 13 var en monumental, grå koloss. I alle fall i dine 35mm-hender. Arrete, som om den har vært i bar-slagsmål (om det er det monumentale, grå kolosser vanlivis gjør).

 

Fin "scarecrow catwalk" i blass RGB. Fugleskremsler bruker vel mer blasser enn blazer.

 

Nok en flott vei i dag 15. Du har også fått skyggen av stolpene til å gå akkurat ut til veikanten. Her likte jeg også siste spoilerbilde.

Lenke til kommentar

Skjønner at det er farlig å være borte et par dager, det blir så voldsomt mye å gå gjennom i etterkant...

 

Stolene dine er et konsept du må dra enda litt lenger, og de gir jo også ny mening til "å bli satt ut i skogen"...

 

Ellers er jo alle bildene ubehagelig bra. Og da spesielt det siste i spoileren, som bare spretter ut av skjermen og har en helt umiddelbar stock photo eller illustrasjons bilde kvalitet. Nydelig.

Lenke til kommentar

Her var det mye fint. 15 er et flott høstbilde!

 

Fine blågule komposisjoner i spoileren med solbelyst løv mot mørke skyer, velvalgt dybdeskarphet.

 

Takk for hyggelige kommentarer!

 

 

Dag 15: Utrolig vakkert...tror jeg må ta en tur med deg igjen, Helena...du finner så vakre motiver. (Ellers får jeg altfor liten tid til å titte inn i, og kommentere på alle de spennende bilde-trådene i oktoberfesten....)

 

Takk! Du er velkommen til Heimdal så kunne vi gå en tur sammen. Har en fin runde i kupert bondelandskap som er ca 8km (eller om man går samme vei frem og tilbake blir det ca 6km) der jeg tok disse bildene. Fint der nå med höstfarger, men jeg tror de har tatt inn dyren for vintern.

 

 

Det var da svært til tradisjon med å sette ut stoler i skogen da, men bedre enn den tidligere skikken som involverte barn. Lurer nesten på om jeg ikke liker s/h-varianten av dag 12 best. Frostrøyken/dampen kommer bl.a. godt frem der. De andre to i spoileren var også bra.

 

Dag 13 var en monumental, grå koloss. I alle fall i dine 35mm-hender. Arrete, som om den har vært i bar-slagsmål (om det er det monumentale, grå kolosser vanlivis gjør).

 

Fin "scarecrow catwalk" i blass RGB. Fugleskremsler bruker vel mer blasser enn blazer.

 

Nok en flott vei i dag 15. Du har også fått skyggen av stolpene til å gå akkurat ut til veikanten. Her likte jeg også siste spoilerbilde.

 

Takk, det er alltid intressant å lese dine kommentarer. Du ser ofte det som jeg ikke har tenkt på selv.

 

 

Skjønner at det er farlig å være borte et par dager, det blir så voldsomt mye å gå gjennom i etterkant...

 

Stolene dine er et konsept du må dra enda litt lenger, og de gir jo også ny mening til "å bli satt ut i skogen"...

 

Ellers er jo alle bildene ubehagelig bra. Og da spesielt det siste i spoileren, som bare spretter ut av skjermen og har en helt umiddelbar stock photo eller illustrasjons bilde kvalitet. Nydelig.

 

Tusen takk! Fint at du liker dem.

 

 

Dag 16:

 

Tok bare et eneste bilde idag og det var på Heggstadmoen gjenvinningsstasjon. He he.

 

post-178020-0-46456700-1350410138_thumb.jpg

 

EXIF: Canon 35mm, 1/60, f/5.6, ISO 400.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser nesten ut som et slags kunstverk. :)

 

Det er uventet mye å ta bilde av på gjenvinningsstasjonen. :)

 

Det var spesielt bilde!

 

Takker!

 

Herrejemeni, hvor får du det lyset fra? 15. oktober (og #2 i spoiler) er helt fantastiske! Dagens er også fint, men komposisjonen overbeviser ikke helt.

 

Takk, takk! Vi har hatt nydelig lys i det siste.

Enig om komposisionenn i dagens, men jeg tok det fra bilen når vi skulle dra fra gjenvinningsstasjonen. :)

 

Önsker at jeg hadde hatt tid til å bli der en stund, for det var som sagt mye å ta bilde av. F.eks. en monstermaskin som fullkomlig knuste forskjellige materialer.

Lenke til kommentar

Dag 16 ble bra! Du bør selge det til et eller annet gjennvinningsfirma ;)

 

Dag 17 likte jeg også, men jeg skulle gjerne sett en f2.8 eller f4 versjon. Tror det kunne gjort seg med litt mer dybdeskarphet så øynene ikke leter etter et punkt å se på :)

 

Ellers er Dag 9 favoritt så langt. Likte også godt Dag 12, men tror Zeiss-en ville satt prikken over i'en. Kan se hvordan de to objektivene varierer mellom de to dagene selvom det ikke er samme lys/motiv...

Lenke til kommentar

Mange takk Linepusle og Randi!

 

Dag 16 ble bra! Du bør selge det til et eller annet gjennvinningsfirma ;)

 

Dag 17 likte jeg også, men jeg skulle gjerne sett en f2.8 eller f4 versjon. Tror det kunne gjort seg med litt mer dybdeskarphet så øynene ikke leter etter et punkt å se på :)

 

Ellers er Dag 9 favoritt så langt. Likte også godt Dag 12, men tror Zeiss-en ville satt prikken over i'en. Kan se hvordan de to objektivene varierer mellom de to dagene selvom det ikke er samme lys/motiv...

 

Takker! Enig, litt mer dybdeskarphet hadde nok värt bedre for det bildet. Tok noen slike, men det blåste mye, så jeg hadde misset fokus på alle.

 

Ja, Zeiss'en er flott (merker mest forskjell i bokeh, er vel ikke tilstrekkelig kresen), men jeg synes Canon-objektivet er hyggeligere å bruke og at det er godt nok for meg, så sannsynligvis ender jeg opp med å selge ZE 35/1.4. Men skal tenke noen månader til.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...