Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Oktober 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, det var flott..hva brukte du som objektiv?

 

Takker. Canon 17-40 f/4 L USM. På det første bildet var det ISO 800, 29mm, f/4 og 8 sekunders eksponering. Men jeg har henta ut noe ekstra lys fra bildet, så jeg burde hatt høyere ISO.

 

Stod på bussholdeplassen, på vei til butikken, med showet over meg i går, spektakulært!

Gode bilder! :)

 

Takker. Det var ikke veldig spektakulært da jeg var ute, men nok til at det ble OK med lengre eksponeringer. :)

Lenke til kommentar

Oi, det var flott..hva brukte du som objektiv?

Takker. Canon 17-40 f/4 L USM. På det første bildet var det ISO 800, 29mm, f/4 og 8 sekunders eksponering. Men jeg har henta ut noe ekstra lys fra bildet, så jeg burde hatt høyere ISO.

Ser ut til å være et godt objektiv da, du hadde vel stativ, 800 iso var jo ikke så mye.

Lenke til kommentar

Bak skyene, er .......!

 

På enkelte gråværsdager får en av og til noen "gyldne" øyeblikk... Her sett fra utgangsdøren hjemme en ettermiddag sent i november. Typisk novembervær for våre trakter. Det ene øyeblikket overskyet med byger, og ikke lenge etterpå oppklaring og sol..... !

I mine øyne så er været aldri "dårlig", det er bare hva vi selv gjør det til.....! Noen av de fineste naturopplevelsene får en faktisk i "såkalt" dårlig vær....

F.eks. en tur ut mot havet når det stormer/regner/blåser, kan iallefall være en opplevelse av de sjeldne....

post-251380-0-36007000-1350241604_thumb.jpg

Panasonic Lumix DMC-LX3

Brennvidde: 5.4 mm

Lukkertid: 1/640 s

Blender: f/4

ISO: 80

Lenke til kommentar

Ser ut til å være et godt objektiv da, du hadde vel stativ, 800 iso var jo ikke så mye.

 

Jada, objektivet er bra det. Kunne selvfølgelig har vært større blenderåpning på det, men med fullformat og 5Dmk2 så er det ikke noe problem å gå opp litt i ISO. Og ja, stativ er ALLTID med på slike turer.

Lenke til kommentar

Kjenner at det ikke er like fristende å gå ut å ta bilder nå som det er så sabla kaldt. Gruer meg til vintern bare mer og mer kjenner jeg.

 

Bruk vinteren fotografisk. :) Blir det grisekaldt, så kom deg ut og fotografer istapper eller havtåken eller hva som er i nærheten av deg. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om vi hadde samme årstid hele tida? :)

 

Ja, er sant det. Gleder meg til vinteren sånn sett. Men siden kulda biter så hardt til tider her i Valdres så frister det lite å ta med dyrt utstyr ut i kulde og minusgrader :)

 

Likte veldig godt det første nordlysbildet ditt der :)

Lenke til kommentar

Ja, er sant det. Gleder meg til vinteren sånn sett. Men siden kulda biter så hardt til tider her i Valdres så frister det lite å ta med dyrt utstyr ut i kulde og minusgrader :)

 

Likte veldig godt det første nordlysbildet ditt der :)

 

Å ta det med ut er jo ikke noe problem. Blir ikke noe kondens av det. Problemet er jo når det skal inn igjen, men det er jo ikke verre enn å ta ut minnebrikken(e) før du går inn, og bare la utstyret aklimatisere seg i sekken/bagen så lenge den er noenlunde tett. Hvis du vil være helt sikker, så tar du rundt en tett plastikkpose e.l. før du går inn. Da legger kondensen seg på utsida av plastikken. Og for min egen del så har jeg verdigjenstandforsikret ALT fotoutstyret mitt verdt mer enn minste mulige egenandel (egenandel er 10%, men minimum 500,-). Det gjør at jeg tør å ta med utstyret overalt. :)

 

Takk (ang bildet). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...