Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Oktober 2012


Anbefalte innlegg

 

 

Dere som har reagert på innlegget mitt, trur dere at det er bare å lære seg kamera og blits innstillinger så er man en portrettfotograf? Det er snakk om ta bilder av mennesker, ikke sauer og kyr.

 

Men de fleste av oss tar vel bilder forde vi synes det er en gøy hobby. Skal man da ikke få legge ut bilder før noen har godkjennt bildene? Må de holde en hvis standar. Og hvem skal definere den? Du? Man må jo ikke være en protrettfotograf for å ta portretter. Jeg tar bådde naturbilder og portetter, og det uten at jeg hverken er naturfotograf eller portrettfotograf. Jeg er en hobbyfotograf og tar bilder av det meste forde det er gøy.

Alle på akam synes vel at kritikk er positivt. Bådde negativ og positiv kritikk. Men man må jo forklare hvorfor man ikke liker bilde og komme med tips som kunne gjort bilde bedre. Og det er jo svært sjeldent at det ikke er noe positivt med et bilde. Og de fleste (alle) som legger ut bilder her har jo gjort en jobb med bildene. Og da forkjenner vi mer enn at noe rakker ned på bildene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Molde sentrum og sjøfronten østover!

 

Enda lenger østover, enn i går, fra Molde sentrums sjøfront!

Ser her enden av kaiområdene lengst ute til høyre, like før en kommer til utløpet av Moldeelva...

Oppe i åsen der bak til høyre, ser en Granlia og Solbakken. Lengst bak på toppen av åsene ser en såvidt noe av Nordbyen... , en bydel som ble påbegynt utbygd i 1978, og var "full" ca. 25-30 år senere... (rundt 1000 boliger, det aller meste eneboliger)... Nå er det påbegynt en ny, minst like stor bydel, enda lenger øst (like opp i den sydvente lia, nord for flyplassen)... ,nærmere bestemt Årø-/Røbekklia....

Dette for å kunne ta imot en sterk befolkningsøkning som ventes å ligge på +3-5000 innbyggere de neste 20 årene!!! Så får vi se om prognosene slår til..... (det er iallefall en stund til vi passerer 30000 - ligger på noe under 25000 nå).....

post-251380-0-72845700-1349796157_thumb.jpg

Olympus PEN E-P3 og Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZ

Brennvidde: 17 mm

Lukkertid: 1/320 s

Blender: f/9

ISO: 200

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steampunk

...

Nikon D700 m/24-70mm 3xSB-900 på Lastolite paraply

Redigert i LR4 m/Nik Silver+Color EFEX

Jeg har sett og merket meg portrettbildene fra deg nå i høst; du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(

Dette er ikke for å være frekk eller noe, men ingen er ærlige og alle liker bildene til alle her på akam. akam er det samme som flickr og FB med "likes"etc. Sorry mac, måtte bare si det. You suck, please sell your gear to someone who can use it :p

Det er helt greit å komme med kritikk. Men dette skuddet forstår jeg ikke kelux78.

Om du prøver å være morsom, poster i fylla eller hva det er kan man ikke si så lett. Hvis du skal komme med kritikk av dette slag så hadde det vært en fordel om den var saklig og hadde et snev av argumenter i seg som holder. Du leverer påstander som: "[...] du er ikke en portrett fotograf, dessverre :(". Du må ha med argument(er) med eksempler og forklaringer så fo2re og andre vite hva han/de skal forbedre seg på, og i det hele tatt forstå kritikken. Den kritikken du hiver etter han tjener ingen godt, ikke deg selv engang.

 

Bygg kritikken din opp med argumenter med eksempler og forklaring, så er påstanden huset ditt og argumentet din grunnmur - uten den faller alt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Noen flere bilder av fjell i Troms fylke

Ja, lyset der oppe er fantastisk.. Jeg var så heldig å være et år i militæret på Setermoen,for 25 år siden og gjorde stort sett ikke annet enn å ta bilder... Var helt betatt av det utrolige lyset og de konstante endringene, sol som bryter gjennom og kjemper mot været. Du har fanget det godt slik jeg husker det.

Ser frem til noen år når ungene er større, så skal jeg og kona ta en LAAANG ferie i Troms og Lofoten for å nyte omgivelsene!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt greit at du ikke liker bildene....

 

Hvor kommenterer jeg bildene? Hvor står det at jeg liker eller ikke liker bildene?

Dere finner det sikkert ut etter all den unødvendige siteringen deres.

"Angrep er det beste forsvar", heter det visst! Men det du kommer med her er ikke annet enn patetisk!

Hadde du vært noe til kar, så hadde du innsett dette og "lagt deg flat"!

--------------------- The end -------------------------------------

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Øst for Molde sentrum!

 

Her ser en området videre østover fra Molde sentrum, kfr. de foregående dagers bilder. Grandfjæra og fergeleiet sees bak moloen ca. midt i bildet.

Det er ferga som går strekningen Molde-Sekken som legger til her, og litt lenger bortenfor der er hovedfergeleiet for strekningen Molde-Vestnes. Videre ser en kaia på Moldegård ved de store bygningene lengst borte.... Det er der de store lastebåtene legger til... Og når de aller største cruiseskipene besøker byen, ja da er det her de også får landligge...

Fjellet som troner i bakgrunnen er det høyeste fjellet i Molde, Skåla (1128 moh.)...

post-251380-0-71447600-1349891443_thumb.jpg post-251380-0-90867600-1349892108_thumb.jpg

Olympus PEN E-P3 og Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZ

Brennvidde: 27 mm /50mm

Lukkertid: 1/320 s /1/400 s

Blender: f/11

ISO: 200

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer av og til på om det er særlig lurt å ha båten liggende på vannet i vinter. Spesielt lurer jeg på om det er særlig lurt å bortimot bosette seg i den. Natt til i går blåste det 40 knop i kastene inne i havna, ennå er vi ikke i gang med de virkelige høststormene.

 

Andre ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg bruker tiden min på noe som helst annet. Ettermiddagsturen i dag var i siste kategori.

 

8074618627_f9e018fedc.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...