Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er det lengste du har vært oppe?


Telefonsvarer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror aldri jeg har vært våken i mer enn 24 timer, kanskje ikke det engang. Syns rett og slett sånt er helt forferdelig. Kanskje jeg hadde greid det hvis jeg gjorde noe aktivt, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan sitte å spille pc o.l. 50 timer i strekk. Ikke er det gøy heller..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Rundt 38-42 timer. Skjønner ikke hvordan folk klarer å sitte så mye lenger oppe enn det. Klarer jo ikke fungere skikkelig etter 30 timer(Gjelder for meg da).

adrenalin og/eller koffein

 

sunt er det ikke men enkelte soldater har rapportert opp mot 150 søvnløshet og har hatt kognativ funksjon.

 

i spesialstyrker rundtom i verden praktiseres en helvetesuke der man tvinges til å holdes oppe alle 7 dagene, men man rekker "mikronaps" før insytruktørene rekker å få vekket en så det er ikke helt det samme.

 

-frank

Lenke til kommentar
Randy Gardner holder verdensrekorden (Guinness rekordbok) for å holde seg våken lengst. I 1965 holdt syttenåringen seg våken i vel ti døgn i sammenheng med et skoleprosjekt.[5] Han ble alvorlig mentalt svekket under forsøket, men var normal igjen etter få dager. Ved slutten av forsøket klarte likevel Gardener å slå forsøkslederen i actionspillet pinball.[6] Det blir ikke nye rekordholdere; Guinness vil ikke godkjenne flere, på grunn av helsefaren. På grunn av dette finnes det ikke lenger noen offisiell rekordholder, bortsett fra Randy Gardner, men briten Tony Wright holder den uoffisielle rekorden etter å ha holdt seg våken i mer enn 264 timer (11 døgn) i mai 2007.

- Wikipedia

 

Hallusinasjoner og paranoia er visst vanlige symptomer når man passerer et par døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...