Gå til innhold

Gaming pc til 5000, tar du utfordringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jasså. Sånn helt uten videre, altså... ? Du har ikke noe bakgrunn for å mene det, sånn ellers altså ? Du mener kanskje man burde ha en 7-800 watt i psuen for å overklokke ?

 

Du får ikke overklokket med et H77 chipset.

 

"Support for increasing the multiplier on unlocked processor models is also missing, hence the lack of overclocking support."

Lenke til kommentar

Sier bare lykke til med eventuelle fremtidige reklamasjoner, hvis du velger og handle fra en del av de butikkene som er listet opp her. Personlig handler jeg kun fra Komplett og Dustin. Konstaterer at dette er min mening basert på lang "fartstid" i dette gamet.

Endret av KaiAlvin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

jasså. Sånn helt uten videre, altså... ? Du har ikke noe bakgrunn for å mene det, sånn ellers altså ? Du mener kanskje man burde ha en 7-800 watt i psuen for å overklokke ?

 

Du får ikke overklokket med et H77 chipset.

 

"Support for increasing the multiplier on unlocked processor models is also missing, hence the lack of overclocking support."

 

ooops. sry,.min feil. er i utgangspunktet klar over dette, men trodde bare jeg fikk kjeft av en av disse "man-får-aldri-stor-nok-psu" tilhengerene..

Lenke til kommentar

post-123826-0-53346500-1349813863_thumb.pngHar vært litt opptatt i det siste, så har ikke fått handlet enda. Men jeg satt opp et oppsett nå, for 5200. Får jeg mer for pengene enn dette? Passer alt sammen? Hvis så, går jeg for det :)

 

Ser helt greit ut, men ville byttet ut strømforsyningen. Akkurat den du har valgt har fått en del kjeft rundt på nettet. Her har du en annen til 20 kroner mer, 80 plus sertifisert fra OCZ, og på 500w dual rail i stedet for 430 single. kjøpes hos dustin som alt det andre :

 

http://www.dustinhome.no/product/5010654664/ocz-cx-series-500-watt-psu/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Og hvis du først skal opp i 3dje gen. prosessor kunne det være greit å ta et 3 gen. brett (les: h77/z77) til å matche også. F.eks dette, hvis du altså vil ha Gigabyte, til en 50 lapp mer:

 

http://www.dustinhome.no/product/5010625176/gigabyte-ga-h77-d3h-h77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Og så ville jeg byttet ut kabinettet. Hvis du først skal bygge en selv, kan den likesågjerne se kul ut :) . F.eks et haf 912 plus kabinett til 499,- i stedet for 379,-, en svært liten pris å betale:

 

http://www.dustinhome.no/product/5010485330/cooler-master-miditower-haf-912-plus-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Dette ble ca 200 kroner dyrere, men så vil den se kul ut også.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Oppsettet ditt VIL (i utgangspunktet) fungere selv om du blander 2gen brett og 3gen prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...