Gå til innhold

Unboxing: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Hvor lang tid pleier det å ta til prisene stabiliserer seg? De som dukker opp i prisguiden nå er rimelig vanvittige imho.

Apple har jo sagt at prisen skal være den samme som den var for 4S.

Den kostet 4 890 kr før lansering av iPhone 5.

 

Så er vel ingen grunn til at i alle fall Apple.no skal ta noe mer enn dette?

For 16gb versjonen? Hva med abonnementssvinebundlet iphone - svarer det seg kun hvis man ringer mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som ønsker å gjette på terningskastet? Jeg tror det blir 4 eller 5.

 

En grei oppdatering som gjør at iPhone henger med nok et år, men ikke noe spesielt. Samme trauste designet, og samme trauste operativsystemet.

Det er jo nå samsung kan vise at de virkelig kan skape noe nytt selv (utenom fancy komponentoppgraderinger av eksisterende format), eller står de som pinoccio på spaceworld og ikke vet hvem de skal kopiere? Jeg hadde håpet på noe med mer trøkk i selv, men iphone fremstår fortsatt i en klasse for seg selv med den nye slankekuren den har fått. Galaxy ser klumpete ut i forhold, med "hjemmebrent" os med masse fragmentering.

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som ønsker å gjette på terningskastet? Jeg tror det blir 4 eller 5.

 

En grei oppdatering som gjør at iPhone henger med nok et år, men ikke noe spesielt. Samme trauste designet, og samme trauste operativsystemet.

Det er jo nå samsung kan vise at de virkelig kan skape noe nytt selv (utenom fancy komponentoppgraderinger av eksisterende format), eller står de som pinoccio på spaceworld og ikke vet hvem de skal kopiere? Jeg hadde håpet på noe med mer trøkk i selv, men iphone fremstår fortsatt i en klasse for seg selv med den nye slankekuren den har fått. Galaxy ser klumpete ut i forhold, med "hjemmebrent" os med masse fragmentering.

Kan ikke helt se at den er klumpete i forhold men det er vel mer smak og behag sikkert.

La merke til en ting idag da jeg oppgraderte en iPhone til iOS6... følgende melding var å lese når oppgraderinga var ferdig;

"Gratulerer, du har fullført installering av tidenes mest avanserte iOS"

- Jeg ville blitt LATTERLIG skuffa om ikke akkurat det der var en selvfølge for å si det slik :D Floskler på billigsalg anyone?

Lenke til kommentar

Noen som ønsker å gjette på terningskastet? Jeg tror det blir 4 eller 5.

 

En grei oppdatering som gjør at iPhone henger med nok et år, men ikke noe spesielt. Samme trauste designet, og samme trauste operativsystemet.

Det er jo nå samsung kan vise at de virkelig kan skape noe nytt selv (utenom fancy komponentoppgraderinger av eksisterende format), eller står de som pinoccio på spaceworld og ikke vet hvem de skal kopiere? Jeg hadde håpet på noe med mer trøkk i selv, men iphone fremstår fortsatt i en klasse for seg selv med den nye slankekuren den har fått. Galaxy ser klumpete ut i forhold, med "hjemmebrent" os med masse fragmentering.

 

I en klasse for seg selv er vel å overdrive? S3 er ikke den tynneste telefonen. Men det er forsåvidt fint de har slanket den, forrige modell var tjukk og tung.

 

AtW

 

Noen som ønsker å gjette på terningskastet? Jeg tror det blir 4 eller 5.

 

En grei oppdatering som gjør at iPhone henger med nok et år, men ikke noe spesielt. Samme trauste designet, og samme trauste operativsystemet.

 

Forsåvidt enig med deg, den tar tak i det den bør, men er ikke så veldig spenstig som oppgradering.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du skal ligge lavt med iphone kritikken når du seriøst vurderer en microsoft telefon. Hadde microsoft vært tidlig nok ute på mobilmarkedet hadde vi hatt nokia 3210 med 4 farger og operativsystemoppgraderinger til en snau høvding idag. Bundlet med en månedspakke fra telenor som fremstår som ran på åpen gate. Fullstendig historieløst.

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du skal ligge lavt med iphone kritikken når du seriøst vurderer en microsoft telefon. Hadde microsoft vært tidlig nok ute på mobilmarkedet hadde vi hatt nokia 3210 med 4 farger og operativsystemoppgraderinger til en snau høvding idag. Bundlet med en månedspakke fra telenor som fremstår som ran på åpen gate. Fullstendig historieløst.

 

Og like vell, etter at jeg ved nært slump kjøpte meg en Omnia 7 når den dumpet innom markedet og senere oppgraderte til en Lumia 900 er MS telefonene de jeg liker best. Jeg har både iPhone og Andriode telefoner, samt noen symbianklosser på samvittigheten da jeg har nærmest fri tilgang gjennom jobb, men i daglig bruk er WP my Choice of flavor.

Lenke til kommentar

Ja, du må gjerne dele med oss hva du røyker, men markedet er dessverre litt uenig med deg. ms har brent hundrevis av millioner på å prøve å rulle inn den trojanske hesten på mobilmarkedet også. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det var fordi folk var klok av skade, men sannheten er nok snarere at folk ikke vil ha det microsoft tilbyr selv etter nokia (å, nokia) trykker på bak kulissene.

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du må gjerne dele med oss hva du røyker, men markedet er dessverre litt uenig med deg. ms har brent hundrevis av millioner på å prøve å rulle inn den trojanske hesten på mobilmarkedet også. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det var fordi folk var klok av skade, men sannheten er nok snarere at folk ikke vil ha det microsoft tilbyr selv etter nokia (å, nokia) trykker på bak kulissene.

LoL - Ditt MS-hat skinner klart igjennom.

Selv om du ikke vil ha det så har du lite grunnlag for å påstå at "folk ikke vil ha det microsoft tilbyr" siden det ikke er ute på markedet engang. Selv så skal jeg bytte ut 'droid-telefonen min med lumia 920 når den kommer og mange brukere her på jobben har etterspurt både den og andre mobiler med w8 etter å ha brukt iPhone eller Android-phones (har ca 2200 brukere atm her så har litt å ta av).

iPhone er overhodet ikke aktuelt for min del men telefonen funker sikkert fint for andre.

Lenke til kommentar

Ja, du må gjerne dele med oss hva du røyker, men markedet er dessverre litt uenig med deg. ms har brent hundrevis av millioner på å prøve å rulle inn den trojanske hesten på mobilmarkedet også. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det var fordi folk var klok av skade, men sannheten er nok snarere at folk ikke vil ha det microsoft tilbyr selv etter nokia (å, nokia) trykker på bak kulissene.

LoL - Ditt MS-hat skinner klart igjennom.

Det samme gjør microsoft-leirens misunnelse av google og apple. Forskjellen er at ms-"hat" bygger på rasjonelt grunnlag og historiske faktum, der spesielt google-hat fra ms-leiren bygger på renspikket misunnelse, løgn og bedrag.

 

Selv om du ikke vil ha det så har du lite grunnlag for å påstå at "folk ikke vil ha det microsoft tilbyr" siden det ikke er ute på markedet engang.

Nå snakket du om at du har likt microsoftmobilene fremtil nå, der jeg henviste til at markedet er uenig med deg. Selv om ingen kan spå fremtiden peker det på en trend. Frem til nå har microsoft brent hundrevis av millioner på subsidiering og forsøk på å skape stå og hei uten å lykkes.

 

Selv så skal jeg bytte ut 'droid-telefonen min med lumia 920 når den kommer og mange brukere her på jobben har etterspurt både den og andre mobiler med w8 etter å ha brukt iPhone eller Android-phones (har ca 2200 brukere atm her så har litt å ta av).

At gutta på kontoret ditt (som jobber i økosystemet til microsoft?) har sagt de vil ha en ms-mobil når den kommer ut er ikke statistisk signifikant. Men du prøver altså å innbille deg at du har blitt rent ned av 2200 tiggere som vil ha ms-mobil? Var dette etter den nye iphone 5?

 

iPhone er overhodet ikke aktuelt for min del men telefonen funker sikkert fint for andre.

Det fikk vi med oss, men igjen: salgstallene viser at den funker faktisk bedre enn microsoftmobiler for flertallet.

 

Å gifte seg med microsoft er noe av det dummeste man gjør. Selskapet har ingen innovativ kultur og stolthet. De er i gamet for sin egen del, og så snart lock-in er på plass er det full gass på skitne forretningstriks i mirosofts edderkoppnett av halvdårlige, overprisede kloner, til ulempe for forbrukerne. Slikt har man rett og slett ikke råd til lengre. Paradigmeskiftet til web/mobil har nå endelig fått oss på vei vekk fra klørne til microsoft. Hvorfor vil noen med fornuften og kunnskapen på plass - som ikke er i økosystemet til microoft vel og merke - ønske seg tilbake til steinalderen med microsoft kvelertak på markedet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Plast på baksiden? Plast? Ekspert?

 

I følge Apple sine sider er topp og bunn på baksiden; "with inlays along the top and bottom made of ceramic glass (on the white and silver model) or pigmented glass (on the black and slate model)".

 

Hvordan i all verden kan du si/tro i din video at iphone 5 har PLAST oppe og nede bak!?!?!

Lenke til kommentar

Å gifte seg med microsoft er noe av det dummeste man gjør. Selskapet har ingen innovativ kultur og stolthet. De er i gamet for sin egen del, og så snart lock-in er på plass er det full gass på skitne forretningstriks i mirosofts edderkoppnett av halvdårlige, overprisede kloner, til ulempe for forbrukerne. Slikt har man rett og slett ikke råd til lengre. Paradigmeskiftet til web/mobil har nå endelig fått oss på vei vekk fra klørne til microsoft. Hvorfor vil noen med fornuften og kunnskapen på plass - som ikke er i økosystemet til microoft vel og merke - ønske seg tilbake til steinalderen med microsoft kvelertak på markedet?

 

Jeg er vel strengt tatt uenig med alt du sier her, men henger meg mest av alt opp i det du skriver her, som egentlig beskriver Apple på en prikk.

 

Når det kommer til MS så har de produkter på markedet i dag som jeg personlig mener at langt overgår både google og apple. Eksempel: skydrive/office 365, Exchange, Windows server 2012, (som ikke bare har forbedret virtualiseringsløsningen betraktelig, men også kan sies å være på samme nivå (om ikke høyere) enn vmware med kraftig forbedret stabilitet osv) Windows 8, System Center porteføljen osv.

 

Det betyr ikke at konkurrentene ikke har gode produkter og når det kommer til mobilsatsningen har MS gjort mye galt. Google har med Android et produkt som ikke bare er meget bra, men også strengt nødvendig, spesielt med tanke på åpenheten de satser på i motsetning til MS og Apple. Når alt kommer til alt mener jeg at vi nå med windows phone 8, får 3 meget solide aktører som alle kan gi oss innovative og spennende produkter. At du sitter med troen at noen selskaper er så mye mer moralske og på "vår" side enn andre får stå for din regning. Jeg antar at alle selskaper, i gitte situasjoner og med gitte muligheter vil gjøre det som gir dem mest inntjening. Så er det opp til oss som forbrukere å gjøre valgene vi føler oss mest komfortable med.

 

For min del er avgjørelsen tatt. Jeg jobber som du sier mest med MS produkter og liker det de har på markedet i dag. Jeg går for en Nokia Lumia 920 og den vanskeligste avgjørelsen jeg har nå er hvilken farge jeg skal gå for. Det betyr ikke at jeg mener iPhone 5 er et dårlig produkt, langt der i fra. Meget bra byggekvalitet, flott design og et enkelt og greit brukergrensesnitt gjør den til et godt valg for mange. Den frister bare ikke meg.

Endret av Carnifex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å gifte seg med microsoft er noe av det dummeste man gjør. Selskapet har ingen innovativ kultur og stolthet. De er i gamet for sin egen del, og så snart lock-in er på plass er det full gass på skitne forretningstriks i mirosofts edderkoppnett av halvdårlige, overprisede kloner, til ulempe for forbrukerne. Slikt har man rett og slett ikke råd til lengre. Paradigmeskiftet til web/mobil har nå endelig fått oss på vei vekk fra klørne til microsoft. Hvorfor vil noen med fornuften og kunnskapen på plass - som ikke er i økosystemet til microoft vel og merke - ønske seg tilbake til steinalderen med microsoft kvelertak på markedet?

 

Jeg er vel strengt tatt uenig med alt du sier her, men henger meg mest av alt opp i det du skriver her, som egentlig beskriver Apple på en prikk

Hvor er du "uenig"?

 

Sjekk ECIS - Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm (http://www.ecis.eu/d...choicepaper.pdf) hvis du trenger å få noe utdypet.

 

Uenig eller ubehagelig?

 

Beskriver apple på en prikk, er du stein dum i huet? Apple er det mest innovative selskapet i it-bransjen for tiden. Litt for lettvint å peke finger til neste store selskap bare fordi du ikke klarer å imøtekomme kritikken mot ditt "eget".

 

Når det kommer til MS så har de produkter på markedet i dag som jeg personlig mener at langt overgår både google og apple. Eksempel: skydrive/office 365, Exchange, Windows server 2012, (som ikke bare har forbedret virtualiseringsløsningen betraktelig, men også kan sies å være på samme nivå (om ikke høyere) enn vmware med kraftig forbedret stabilitet osv) Windows 8, System Center porteføljen osv.

Dette er latterlig overprisede monopolprodukter som vha. microsofts metoder beskrevet i dokumentet fra ECIS. Å gi ms kreditt for hvor utviklingen er idag blir latterlig ignorant. Det blir som å gi Standard Oil æren for oljeeraen. ms har vært en brems på utviklingen, ikke i føringen av den.

 

 

Det betyr ikke at konkurrentene ikke har gode produkter og når det kommer til mobilsatsningen har MS gjort mye galt. Google har med Android et produkt som ikke bare er meget bra, men også strengt nødvendig, spesielt med tanke på åpenheten de satser på i motsetning til MS og Apple. Når alt kommer til alt mener jeg at vi nå med windows phone 8, får 3 meget solide aktører som alle kan gi oss innovative og spennende produkter. At du sitter med troen at noen selskaper er så mye mer moralske og på "vår" side enn andre får stå for din regning. Jeg antar at alle selskaper, i gitte situasjoner og med gitte muligheter vil gjøre det som gir dem mest inntjening. Så er det opp til oss som forbrukere å gjøre valgene vi føler oss mest komfortable med.

Jeg har ingen interesse i at ms skal få rullet inn den trojanske hesten på mobilmarkedet også, så de kan knytte det inn i edderkoppnettet sitt med exchange, sharepoint og resten av lock-in dritten, for da vet vi av erfaring at så snart lock-in er på plass stopper all innovasjon og utvikling.

 

ms er i en klasse for seg selv hva skruppelløs, forbrukerfiendtlig atferd angår. Det er derfor de sliter med en gang de ikke har monopolet sitt som springbrett. Selskapet har ingen innovativ kultur med mennesker som vil forandre verden. De går instinktivt etter å mele sin egen kake, og er narsissistiske businessfolk (med ballmer i spissen) og kjedelige trykketssøkende teknologer, ikke lidenskapelige innovatører.

 

For min del er avgjørelsen tatt. Jeg jobber som du sier mest med MS produkter og liker det de har på markedet i dag.

Ja det var jo en bombe. Hvordan klarte jeg å gjette dette tror du?

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...