Gå til innhold

Den store Nikon D600/D610 tråden


Anbefalte innlegg

To ting med D600 som jeg ikke får til, selv om jeg mener jeg gjør dette ihht bruksanvisningen. Noen som kan hjelpe?

 

Ikke viktig, men... Får ikke pipesignalet til å fungere når fokus er låst, om dere får dette til å fungere, hvordan er det i såfall innstilt?

 

Når jeg skal fyre en ekstern blitz ved hjelp av den innebygde virker også den innbygde med altfor stor kraft. På min gamle D90 var det bare å sette den i C og --, da fyrte den eksterne av og den innebygde fikk ingen innvirkning på bildet. Forslag?

 

Har ikke noe pipelyd jeg på D600 når jeg får fokus. Har ikke sett noen settinger på dette i boka heller, vet ikke om det er?

 

Er ikke 100% sikker for å være ærlig når det gjelder blitz. Har netopp kjøpt meg en ekstern blitz selv, men så og si ikke brukt denne enda.

 

Det skal vel gå ann å justere den innebygde blitzen vil jeg tro, har ikke lest om dette da men. Skal ta en titt i boka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er der jeg er. Men når jeg har satt lydnivå og går ut igjen står det fortsatt --, mulig dette ikke blir lagret. Hva står det hos deg når du har fått på lyden?

 

Jeg endret d1 til lydnivå 1, high pitch.

Det står fortsatt -- i menyen, men det står ikke lenger d1, det står *d1 som indikerer at instillingen er endret.

 

Det piper nå :)

Endret av Grim.Reaper
Lenke til kommentar

Jeg endret d1 til lydnivå 1, high pitch.

Det står fortsatt -- i menyen, men det står ikke lenger d1, det står *d1 som indikerer at instillingen er endret.

 

Det piper nå :)

 

Takk,

 

Det er det samme jeg gjør, men uten lyd. Kan det ha noe å si at jeg bruker et gammelt 50mm D-objektiv. Hva bruker du?

Lenke til kommentar

To ting med D600 som jeg ikke får til, selv om jeg mener jeg gjør dette ihht bruksanvisningen. Noen som kan hjelpe?

 

Ikke viktig, men... Får ikke pipesignalet til å fungere når fokus er låst, om dere får dette til å fungere, hvordan er det i såfall innstilt?

 

Når jeg skal fyre en ekstern blitz ved hjelp av den innebygde virker også den innbygde med altfor stor kraft. På min gamle D90 var det bare å sette den i C og --, da fyrte den eksterne av og den innebygde fikk ingen innvirkning på bildet. Forslag?

 

Som nevnt er det prøvd ihht bruksanvisningen....

 

Kan det skyldes eventuell gammel firmware?

Endret av D-600
Lenke til kommentar

Da nullstilte jeg egeninnstilte innstillinger å satte lyden på nytt, og da funket det av en eller annen merkelig grunn.....

 

Også virket jaggu den eksterne samt den innebygde som den skulle.....Håper ustabiliteten blir med dette :hmm:

Endret av D-600
Lenke til kommentar

Da nullstilte jeg egeninnstilte innstillinger å satte lyden på nytt, og da funket det av en eller annen merkelig grunn.....

Også virket jaggu den eksterne samt den innebygde som den skulle.....Håper ustabiliteten blir med dette :hmm:

 

Brukerfeil kommer....og går.... ;)

 

Hva med å nullstille kamerahuset, lagre de "nullstilte" på U1, og deretter lagre dine endringer/justeringer fortløpende på U2?

 

På den måten vil du kanskje mye raskere bli kjent med virkningen av forskjellige innstillinger/justeringer samtidig som du kan lagre "godkjente" endringer på U1...?

 

U1 og U2 er bare genialt & enkelt.

Lenke til kommentar

Dere som har FX og dere som muligens vil anskaffe dere det, hva slags optikk har dere og eventuelt hva ville dere ha anskaffet dere ?

 

Har Nikkor 20/2,8, 50/1,8, Macro 60/2,8 og en 105/2 DC som skal byttes med en 135/2 DC, og en AI 35/1,4. Zoomobjektiv: 28-70 og 28-200, i tillegg til en MF Tokina AT-X 80-200 som jeg fremdeles bruker en del.

Ønskeliste:

85/1,4 G

Sigma 120-300/2,8

Lenke til kommentar

Dere som har FX og dere som muligens vil anskaffe dere det, hva slags optikk har dere og eventuelt hva ville dere ha anskaffet dere ?

 

Til D600 har jeg:

Nikkor AF-S 16-35mm f/4 G ED VR

Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR

Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II

Sigma AF 150mm f/2.8 APO EX HSM macro DG D

Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC

 

Jeg ser for meg at jeg bytter sigma 70-200 til en Nikon 70-200 etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...