Gå til innhold

Er Torchlight II bedre enn Diablo III? (PC)


Anbefalte innlegg

Diablo 3 gikk jeg lei etter normal. Dvs, jeg gikk egentlig lei lenge før, men holdt pga løfter om at spillet begynte etter normal. Det gjorde det ikke. Det var fortsatt ganske ræva. AH ødela spillet fullstendig for min del. Det skulle aldri vært der. Det, og at det lagget pga nettverk når jeg spilte "singelplayer".

 

Helt enig. Diablo 3 føles som en avansert AH simulator. Det er litt som om selve spillet er en addon til AH, og ikke omvendt slik det burde være. Og når Blizzard gjør endringer i D3 så føles det for min del ut som at alle avgjørelser taes ut ifra hvordan det vil påvirke AH og pengestrømmen, og ikke hvordan det vil gjøre spillet bedre.

 

Jeg kom meg til Act 2 i inferno før jeg ble lei av å farme etter noe som aldri droppet. Etter å ha farmet Act 1 inferno en god stund så hadde jeg faktisk ikke en eneste del av utstyret mitt som jeg hadde funnet selv, og sånn skal det ikke være i et single player spill hvor looten er superviktig.

 

Men håper at TL2 kan fylle litt av det tomrommet som D3 etterlot seg etter å ha gledet seg i årevis..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt Torchlight 2, kommet til ACT 2. For all del, ett helt OK spill, har planer om å fullføre story, kanskje ett run på nytt med ny klasse. Men utover det, så er det lite å vende tilbake til for min egen del. Kan vel kalle det en slags Diablo 2.1

 

Har selv hatt over 300 timer med Diablo 3, og det er fortsatt gøy, spesielt med tanke på de siste patchene og SPESIELT pga patchen som kommer (1.0.5). Det viser bare at Blizzard ikke gir seg før Diablo 3 er så bra som det forventes å skal være. Diablo 3 er et spill som kommer til å vare lenge, lenge, lenge.. Sjekk ut patchnotes til PTR 1.0.5 her:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6572970237

Lenke til kommentar

Hva med alle Diablo 1,2 folka som har lead-jobber i Diablo3-teamet?

 

Brødsmuler samanlikna med dei som forlot Blizzard North før Blizzard (Irvine) stengde førstnemnde. Kven trur du var viktigast i utviklinga av Diablo 1/2 - teamet med Schafer-brørne, Bill Roper, og David Brevik i spissen, eller Wyatt Cheng? Resten av folka Wilson prater om er jo tydelegvis namnlause, så kva for ein innverknad dei hadde på tidlegare spel er det vanskeleg å seie noko meiningsfyld om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva med alle Diablo 1,2 folka som har lead-jobber i Diablo3-teamet?
Brødsmuler samanlikna med dei som forlot Blizzard North før Blizzard (Irvine) stengde førstnemnde. Kven trur du var viktigast i utviklinga av Diablo 1/2 - teamet med Schafer-brørne, Bill Roper, og David Brevik i spissen, eller Wyatt Cheng? Resten av folka Wilson prater om er jo tydelegvis namnlause, så kva for ein innverknad dei hadde på tidlegare spel er det vanskeleg å seie noko meiningsfyld om.

 

Det var vel ikke poenget mitt var det? Hvem som var viktigst, det har tydeligvis noe for deg og si. jeg ville bare påpeke at Blizzard har tatt med seg dyktige folk fra Blizzard North .......

Lenke til kommentar

Har prøvd demoen til Torchlight 2 og er kommet litt under halveis (tror jeg =P), og synes spillet er et friskt pust. Spillet er et godt eksempel på at man kan ha godt gameplay uten å ha kjempebra grafikk. Tegneserie stilen likte jeg, dette var også noe som gjorde til at jeg fokuserte lite på grafikken, og mer på gameplayet. Ellers føltes spillet solid ut. Historien? Det er jo den klassiske, de gode skal ta de onde, så det ga meg egentlig ingen spenning sånn sett, men synes historien var helt grei. Er også flott at dette er et singleplayer spill, som fungerer som et singelplayer spill og uten tvang om å være pålogget internett når du spiller.

 

Jeg har forøvrig ingen interesse om utkåre en "vinner" mot diablo 3 eller andre spill, men føler at dette er et spill som man kan spille som man selv føler det.

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Torclight 2 ser ut til å være et langt bedre spill enn semi Free to play Diablo 3.

Det er svært tydelig at noe av designet til Diablo 3 går på at selskapet skal tjene penger gjennom AH , jo mer spillerne selger der jo mer vil selskapet kunne tjene uten at de gjemmer det i "dlc".

Nei, da er det mer morsomt og givende å spille T2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg storkoste meg med Diablo III, jeg spilte gjennom hele spillet med en monk og fullførte Inferno før de patchet spillet slik at inferno ble enklere. Selv om jeg storkoste meg kommer jeg ikke til å gjør det en gang til med en annen character. Når man fullfører inferno har man egentlig spilte ferdig spillet 4 ganger :p.

 

Nå har jeg spilte noen timer med Torchlight II og synes det er kjempegøy. At man får disponere sine "Level up" poeng som man vil er kjempe artig (i mot setning til Diablo 3)! Det er også bra at man får velge sine "Skills" selv.

 

Hvilken spill man liker best er vel smak og behag. Jeg storkoste meg med Diablo 3, tok Inferno som en utfordring og klarte alt. Nå storkoser jeg meg med Torchlight 2 og regner med at det blir like artig som Diablo 3.

Endret av jackbrennan2008
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, dei har tatt med seg folk frå Blizzard North - det er ikkje mykje i Diablo 3 som tyder på at dei òg er dyktige. Tvert om, Torchlight 2 kjennes mykje meir ut som Diablo 3 gjort riktig enn det faktiske Diablo 3 har gjort så langt.

 

Nja, du må da innrømme at det finnes dyktige folk i Diablo 3-teamet også. Det er ikke mange som kan kunsten å føre forbrukerne så langt bak lyset, at de kan få deg til å betale 400kr for å få muligheten til å gjøre deres arbeid, og tjene inn penger for dem! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med Diablo III er at "gjenspillbarheten" ikke er til stede. I Diablo II kunne man spille samme karakter mange ganger, og gå forskjellige ugjenkallelige veier. I Diablo III har du maks 10 karakterer, og kan forandre dem alle sammen "on the fly" bare du er ute av combat. Med dette, pluss always online, så skjøt Blizzard seg selv i foten.

 

Problemet med Torchlight for min del er at det blir enda mer komisk og fargesprakende, og enda mindre seriøst enn Diablo III. Skulle heller sett det motsatte: Altså at spillet var mørkere enn Diablo III. Da hadde jeg vært interessert.

Lenke til kommentar

Nja, du må da innrømme at det finnes dyktige folk i Diablo 3-teamet også. Det er ikke mange som kan kunsten å føre forbrukerne så langt bak lyset, at de kan få deg til å betale 400kr for å få muligheten til å gjøre deres arbeid, og tjene inn penger for dem! :)

 

Ja, eg føler meg snytt. Eg betalte for spelet og har foreløbig brukt fleirfoldige timar på å kose meg. Eg er så langt bak lyset at eg ikkje ein gong ser det i enden av tunellen! (Korleis skriv ein tunell? tunnell? tunnel?)

 

Trur eg kjem til å storkose meg med T2 slik eg gjorde med T1. Diablo 3 er eit godt spel som blir stadig betre for kvar patch som kjem, men det er mest laga for folk flest, som har sine positive og negative sider så klart.

Lenke til kommentar
Problemet med Diablo III er at "gjenspillbarheten" ikke er til stede. I Diablo II kunne man spille samme karakter mange ganger, og gå forskjellige ugjenkallelige veier. I Diablo III har du maks 10 karakterer, og kan forandre dem alle sammen "on the fly" bare du er ute av combat. Med dette, pluss always online, så skjøt Blizzard seg selv i foten. Problemet med Torchlight for min del er at det blir enda mer komisk og fargesprakende, og enda mindre seriøst enn Diablo III. Skulle heller sett det motsatte: Altså at spillet var mørkere enn Diablo III. Da hadde jeg vært interessert.

Da kan kanskje Grim Dawn eller PAth of Exile være verdt en titt? Jeg har støttet Grim Dawn via Kickstarter, men der har det vært stille en stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...