Gå til innhold

Hvordan, hva og hvem skapte Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud ble skapt av mennesket.

Mennesket ble skapt av evolusjonen av aminosyrer.

Evolusjonen ble skapt/styrt av miljøet på jorden.

Miljøet på jorden og jorden ble skapt av solen og avfallsstoffer fra stjerner.

Stjernene ble skapt av hydrogenskyer.

Hydrogenskyene ble skapt av hydrogenatomer som klynget seg sammen på grunn av tyngdekraften.

 

Noe enkelt --> Mer og mer kompliserte fenomener.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jepp, jeg finner det ikke logisk at det er mulig for noe som helst kan eksistere.
Vel, vi eksisterer, det er vi i det minste enige om alle som lever...

 

Kanskje er universet våres i et slags system (dataverden) hvor det ikke er ulogisk at noe kan eksistere.
Data verden er FRYKTELIG primitivt, kun null og enere hele veien der og ingen tenkning i det hele tatt. Har hørt programerere på jobben her snakke om "dumme" program som ikke gjør som de skal og smilt litt, for er det noen som burde forstå at et program og en maskin KUN gjør det programmet sier så er det vel nettopp dem... Men datamaskiner kan ikke utvikle seg selv, de kan ikke engang lære noe nytt på et serlig intelligent nivå...

 

Problemet er at vi eksisterer i denne merksnodige verden, i dette merksnodige universet... Klarer vi å unngå å utslettes så kan det godt være at vi finner svaret også... I dag har vi "utforsket" (kikket rundt oss...) i omtrent 0,1% av universet... Det er så mye vi vet...

 

 

Tror forresten ikke på Big Bang, da jeg ikke klarer å se logikken i det.
He he. Nei du sier noe. Du tror heller ikke på datamaskiner og andre ting du ikke klarer å se logikken i da eller? ;)

 

Hvorfor SKAL du ha svar på alt mulig? Minner litt om religiøse eller spøkelses troende dette, som så og si automatisk hopper til gud eller tilskriver fenomener til spøkelser og gjenferd fordi de ikke øyeblikkelig skjønner det og kan forklare det...

 

Kan godt være at big bang er feil på et eller annet område, det er "bare" en teori og ikke noen sannhet (vitenskapen opererer ikke med absolutte sannheter...) og den kan derfor endres. Som jeg sa, vi vet faktisk ikke alt, vi vet så og si ingenting...

Lenke til kommentar

Vel, vi eksisterer, det er vi i det minste enige om alle som lever...

Ikke alle. René Descartes er fremdeles filosofipensum. "Jeg tenker derfor er jeg" handler eksklusivt om egoet:

 

A common mistake is that people take the statement as proof that they, as a human person, exist. However, it is a severely limited conclusion that does nothing to prove that one's own body exists, let alone anything else that is perceived in the physical universe. It only proves that one's consciousness exists (that part of an individual that observes oneself doing the doubting). It does not rule out other possibilities, such as waking up to find oneself to be a butterfly who had dreamed of having lived a human life.

- Wikipedia

 

Men jeg er enig i konklusjonen din. Vi vet ingenting. Vi antar.

Lenke til kommentar

Om så universet oppsto fra et eneste knøttlite atom - hvor kom det fra?

 

Ingen her som har gått på skole?

 

Big bang-teorien sier at universet oppstod fra en singularitet, ikke et atom. Og hovedteorien er at det fantes ikke noe før singulariteten, tiden som konsept eksisterte ikke. Med andre ord gir det ikke mening å spørre om hva som var før singulariteten (som "the big bang" utvidet seg fra), det var rett og slett ikke noe "før". Det som skjedde i det singulariteten utvidet seg er det som kalles for "the big bang" (selv om det selvsagt ikke var et "smell" eller en "eksplosjon" som sådan).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke dette ungdomsskolepensum?

 

Men nei, det var ingenting før singulariteten. Det var kun singulariteten, og ingenting "før" - det eksisterte ikke noe "før singulariteten". Tiden startet i det singulariteten utvidet seg, derfor gir det ingen mening å spørre om hva som var "før" - tiden "før" fantes ikke.

Lenke til kommentar

Mennesket skapte gud. Enkelte mennesker tror på sin selvskapte gud, noe som er latterlig i mine øyne.

 

Skal man tro på noe, så tro på det/de som er rund deg i hverdagen, ikke kast bort tid på å tro på noe som uansett hva enkelte sier, ikke eksisterer. "Jo men gud er med meg hver dag, jeg snakker med gud"

 

Kanskje på tide å snakke med en psykolog istedenfor?

Lenke til kommentar

Ikke den typen skole. :-)

 

Det fantes ikke noe før singulariteten, med andre ord altså ingenting. Også skjedde det noe. Ut av ingenting.

 

Fin teori, men du syns ikke det er litt...usannsynlig? Absolutt ingenting. Så skjer det noe.

 

Ikke at gud med skjegget er noe mer sannsynlig.

Det gir ikke mening å omtate det som var "før" singulariteten som "før".

Big bang skapte nemlig også tiden ;)

Lenke til kommentar

Vel, vi eksisterer, det er vi i det minste enige om alle som lever...

Det er jo ganske så opplagt.
Du tror heller ikke på datamaskiner og andre ting du ikke klarer å se logikken i da eller?
Har aldri skrevet at jeg ikke skjønner logikken i datamaskiner.

Hvorfor SKAL du ha svar på alt mulig? Minner litt om religiøse eller spøkelses troende dette, som så og si automatisk hopper til gud eller tilskriver fenomener til spøkelser og gjenferd fordi de ikke øyeblikkelig skjønner det og kan forklare det...

Fordi jeg er ett nysgjerrig vesen. Jeg har det i minste ikke hoppet til noen konklusjon. Jeg filosoferer kun over ting, og prøver å tenke ut ett mulig svar.

Er ikke dette ungdomsskolepensum?

Men nei, det var ingenting før singulariteten. Det var kun singulariteten, og ingenting "før" - det eksisterte ikke noe "før singulariteten". Tiden startet i det singulariteten utvidet seg, derfor gir det ingen mening å spørre om hva som var "før" - tiden "før" fantes ikke.

Ja, du fikk "sikkert" svaret på livets og nåtidens største spørsmål på en ungdomskole.

Hva fikk singulariteten til å skje da? Var det ingenting? Etter min logikk kan ikke noe skje utifra ingenting. Det må alltid ha vært noe for at det skal kunne være noe. Tiden har alltid eksistert da enhver prosess tar tid.

Dette viser litt hva jeg mener: http://www.youtube.com/watch?v=uabNtlLfYyU

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...