Gå til innhold

Anmeldelse: Borderlands 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Når godeste Furevik gir det en nier føler jeg at jeg kan legge på et par tall over det igjen. Har to forhåndsbestillinger liggende inne, det er ferdig nedlasta i Steam og jeg har er en forholdsvis blank timeplan i helga. Noe som virkelig gleder meg er at jeg leser flere steder om historien, som skal være ganske god, og om sideoppdrag med easter eggs og ett som det ryktes har stjålet all dialogen fra Top Gun. At humoren også skal ha fått seg en løft er virkelig rosinen i pølsa.

 

Litt overrasket over at de har fjernet progresjonen på de forskjellige våpentypene, men veldig glad for at de har tatt vekk ferdigheter med spesifikke våpen for hver karakter (som Mordechai med sniper og revolver eller Roland med maskingevær og hagler).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en nier..., bare fordi spill er gode og AAA betyr det vel ikke at de er klassiske? Jeg sliter litt med å se hva som gjør dette til 9/10. Føles mer ut som en 7/10, som er godt, ifølge skalaen. Dette spiller er jo ikke akkurat sjangerdefinerende, er det?

 

Spill spillet å døm sjøl. Utifra hva jeg leser så leser jeg en 10/10... Annmelderen har faktisk spilt spillet, i motsetning til deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enda en nier..., bare fordi spill er gode og AAA betyr det vel ikke at de er klassiske? Jeg sliter litt med å se hva som gjør dette til 9/10. Føles mer ut som en 7/10, som er godt, ifølge skalaen. Dette spiller er jo ikke akkurat sjangerdefinerende, er det?

 

Vel... Borderlands var jo på mange måter sin egen sjanger, og ettersom Borderlands 2 ser ut til å gjøre det samme som det forrige spillet bare bedre så er det vel per. def. sjangerdefinerende. Men så kan man jo diskutere hvorvidt det faktisk er en ny sjanger eller bare veldig klok sjangerblanding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra det eg har spilt til nå har det bare være positivt, litt synd at ingen av vennen mine har spilt Borderlands og er skeptisk, men får spille gjennom aleine, storyen virker mye meir solid i 2ern, so det skal gå fint.

 

Uansett, måtte dra meg vekk nå, før det var for seint, da eg har jobb imåro. Blir noen lange timer på jobb.. :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Enda en nier..., bare fordi spill er gode og AAA betyr det vel ikke at de er klassiske? Jeg sliter litt med å se hva som gjør dette til 9/10. Føles mer ut som en 7/10, som er godt, ifølge skalaen. Dette spiller er jo ikke akkurat sjangerdefinerende, er det?
Spill spillet å døm sjøl. Utifra hva jeg leser så leser jeg en 10/10... Annmelderen har faktisk spilt spillet, i motsetning til deg.

 

Vel, det er jo ikke noen hemmelighet at gearbox betaler gamer for reklame for Borderlands 2. Kanskje gamer da føler seg presset til å gi gode karaktere, kanskje litt vel gode? Dette kan vel hende gjelder flere spill, også?

 

Jeg sliter litt med å se at spill etter spill roses opp i skyene her, uten å gjøre stort mere enn forgjengerne sine bittelitt bedre, når teknologien tydelig er der for mer avanserte spill enn det som lages. Dette gjelder b.l.a Diablo 3, Battlefield 3, i min mening borderlands 2, og call of duty. 9/10, 9/10, 9/10 og 8/10. Gamer har forøvrig hatt reklame for alle tre så vidt jeg vet.

 

I min mening burde ihvertfall cod hatt 7/10 om ikke mindre, og 8 til de andre. Jeg lurer på om gamer er redd for sin økonomiske posisjon og til samme grunn gir for gode karakterer og ikke greier å være et kritisk spillmedie. Dette er bare spekulasjoner, så ta det med en klype salt men jeg sliter litt med at så mange spill får en så høy karakter at de betegnes som klassisk, og svært god.

 

Redigerte da jeg hadde glømt å ta med "ikke".

Endret av PcAj
Lenke til kommentar
Enda en nier..., bare fordi spill er gode og AAA betyr det vel ikke at de er klassiske? Jeg sliter litt med å se hva som gjør dette til 9/10. Føles mer ut som en 7/10, som er godt, ifølge skalaen. Dette spiller er jo ikke akkurat sjangerdefinerende, er det?
Spill spillet å døm sjøl. Utifra hva jeg leser så leser jeg en 10/10... Annmelderen har faktisk spilt spillet, i motsetning til deg.
Vel, det er jo ikke noen hemmelighet at gearbox betaler gamer for reklame for Borderlands 2. Kanskje gamer da føler seg presset til å gi gode karaktere, kanskje litt vel gode? Dette kan vel hende gjelder flere spill, også?Jeg sliter litt med å se at spill etter spill roses opp i skyene her, uten å gjøre stort mere enn forgjengerne sine bittelitt bedre, når teknologien tydelig er der for mer avanserte spill enn det som lages. Dette gjelder b.l.a Diablo 3, Battlefield 3, i min mening borderlands 2, og call of duty. 9/10, 9/10, 9/10 og 8/10. Gamer har forøvrig hatt reklame for alle tre så vidt jeg vet.I min mening burde ihvertfall cod hatt 7/10 om ikke mindre, og 8 til de andre. Jeg lurer på om gamer er redd for sin økonomiske posisjon og til samme grunn gir for gode karakterer og ikke greier å være et kritisk spillmedie. Dette er bare spekulasjoner, så ta det med en klype salt men jeg sliter litt med at så mange spill får en så høy karakter at de betegnes som klassisk, og svært god.Redigerte da jeg hadde glømt å ta med "ikke".

 

Dette kan jeg lett avkrefte uten å ha snakket med Tor-Steinar eller Øystein om akkurat dette tilfellet. For det første tviler jeg på at vår alles eminente nynorskskribent har noen som helst formening om hvilke annonser vi kjører på siden og hvem som betaler for det.

 

Vi diskuterer ikke slikt innad i redaksjonen, og de aktuelle anmelderne, frilans eller ei, vet ikke hvem som kommer til å figurere med annonser. Dette gjelder forøvrig ikke bare oss; det er ikke etisk forsvarlig å la annonseinnehaverne diktere hva vi skal skrive, og Tor-Steinar er veldig bestemt på at slike ting ikke skal forekomme. Ingen av frilanserne har (så vidt jeg vet) innsikt i hvordan Gamer.no og Mediehuset Tek i sin helhet ligger an økonomisk ? i hvertfall hadde ikke jeg det da jeg var frilanser. De er her for å skrive gode teksterom spill, og ikke for å bekymre seg over slike ting.

 

Jeg forstår godt at gode tallkarakterer + annonser = mistenkelig ? og jeg tviler på at du er den siste som kommer til å antyde at dette fører til urent mel i posen ? men etter snart to år med Gamer.no har jeg altså lært at dette ikke påvirker skribentene så direkte som du antyder.

 

Det er helt i orden å være uenig med karakterene som blir satt (selv om forrige CoD fikk en syver, om jeg husker riktig), og det er en diskusjon du gjerne må ta med den enkelte anmelderen. Jeg tror dog det er mer fruktbart å diskutere panegyrikken/slakten og argumentasjonen i selve teksten heller enn bare karakteren. Om du finner punkter du føler er problematiske i teksten tror jeg det er lettere for skribenten å komme med en tilbakemelding når du er uenig.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvilken klasse vil dere gå for da?

Jeg kunne tenkt meg en som er god på sniper,men som også kan bruke

rifler med granatkastere osv.

En som er god på det meste.

Er vel Zero jeg burde gå for da??

 

Nei, det høyrest mest ut som du burde gå for Commando (Axton) eller Gunzerker (Salvador). Særleg førstnemnde er ganske vel avrunda med tanke på kva våpen dei kan utnytte, og ligg tett opp mot "vanlege karakterar" i FPS-ar. Maya og Zero er meir quirky.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Bestemte meg for å teste dette etter alle de gode anmeldelsene, men må si at jeg er ganske skuffet. Historien i spillet ble intetsigende for meg og det føltes egentlig som å begynne å se en film fra midten. Grafikken er selvsagt en smakssak, men jeg ble aldri noe glad i den og da blir det vanskelig å la seg engasjere av verdenen rundt seg. I tilegg synes jeg det til tider er unødig vanskelig og frustrerende. Man dør ekstremt mye og selv om du respawner relativt nærme der du dør, går du fort lei. Læringskurven er nesten som å bli kastet utfor et stup - lær deg å fly fort som f*** før du treffer bakken. Dette var bortkastede penger for min del. 5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Kcal: Spiller du kun alena? Ja, det er vanskeligere når man er helt alene. Spillet er laget for at du skal spille sammen med andre. Eller som jeg mener, det er laget for xbox live :)

 

Spilt sammen med en kamerat. Synes ikke spillet ble så mye lettere egentlig. Eneste fordel er at man kan gjenopplive hverandre. Synes uansett at det er litt merkelig at de ikke har klart å skalere vanskelighetsgraden bedre når man spiller alene. Det er greit at samarbeid er i fokus, men det er ikke alltid man kan spille med andre og da er det dumt at spillet straffer deg for det.

Lenke til kommentar

Kcal: Spiller du kun alena? Ja, det er vanskeligere når man er helt alene. Spillet er laget for at du skal spille sammen med andre. Eller som jeg mener, det er laget for xbox live :)

 

Spilt sammen med en kamerat. Synes ikke spillet ble så mye lettere egentlig. Eneste fordel er at man kan gjenopplive hverandre. Synes uansett at det er litt merkelig at de ikke har klart å skalere vanskelighetsgraden bedre når man spiller alene. Det er greit at samarbeid er i fokus, men det er ikke alltid man kan spille med andre og da er det dumt at spillet straffer deg for det.

Vanskelighetsgraden øker når flere spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden går opp, men det gjør også firepower og skills. Å være flere gjør spillet lettere selv om fiendene blir vanskeligere. Bedre loot får du også.

 

Selv soloer jeg, klarer meg ganske godt som siren. Men ja, spillet har blitt en del vanskeligere.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...