Gå til innhold

Anmeldelse: Borderlands 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Som tegneserie entusiast så elsker jeg grafikken.

 

Syntes Borderlands hadde en sykt stor achilles heel, det var allt for lett at spillet ble walkover, hvis du havnet 4-6 lvler over kapitellet du var på så tilbydde ikke spillet noe utfordring. Men det var ekstremt morsomt å spille 4 kompiser sammen helt til det ble walkover.

 

Håper Borderlands 2 ikke har det samme problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tegneserie entusiast så elsker jeg grafikken. Syntes Borderlands hadde en sykt stor achilles heel, det var allt for lett at spillet ble walkover, hvis du havnet 4-6 lvler over kapitellet du var på så tilbydde ikke spillet noe utfordring. Men det var ekstremt morsomt å spille 4 kompiser sammen helt til det ble walkover.Håper Borderlands 2 ikke har det samme problemet.

 

Det kom vel en patch som gjorde at fiendenes lvler skalerte med din egen etterhvert, da ble spillet raskt et par hakk mer morsomt og utfordrende.

 

Likte veldig godt Borderlands 1, og da spesielt våpensystemet som minnet meg om den tiden da vi satt dag inn og dag ut å farmet utstyr på Diablo 2. Historiemessig var ikke Borderlands spesielt bra, men det var veldig underholdende.

 

Personlig så er dette det eneste spillet jeg har sett noe frem til i år, så får jo satse på at det faller godt i smak.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men for min del så er kultur et vidt begrep, og rommer mangt. Akkurat som jeg kan sette meg ned å nyte hjernedød action i film, som Expendables eller en god Jackie Chan klassiker, så kan jeg i en annen sinnstemning nyte David Lynch sin Blue Velvet eller Ingmar Bergmans Persona om jeg vil se etter noe mer subtilt. Jeg kan lese Dostojevskijs Idioten side om side med Marvel Zombies, og jeg kan lytte til Rihanna like gjerne som jeg kan sitte timesvis med Rachmaninov på øret.

 

Poenget er at alt det jeg ramser opp her er kultur. Akkurat som et skyte-loote-spill uten dypere mening.

[edit] Jeg satt forresten selv på gjerdet, og han overbeviste meg :) Men alt kan selvfølgelig ikke fungere for alle.

 

Ikke helt enig i det du skriver om kulturbegrepet, men om vi ser bort fra det så lurer jeg da på hva som er poenget med anmeldelser når du sidestiller Sylvester Stallone og Ingmar Bergman? Dette gjøres jo ikke akkurat i filmens verden.

Lenke til kommentar

Borderlands 1 var veldig repetivt, det er ikke et spill jeg noengang kunne tenkt meg å spilt alene, for morroa kommer hvis du spiller sammen med noen og det er sinnsykt fett, enspillerdelen er nesten heller bare en ekstra funksjon for de som kjeder seg alt for mye.

 

Så hvis borderlands 2 er mer varierene, og kan spilles på LAN med 4 stk, så tror jeg vi har et av de beste LAN spillene på lang tid som venter på oss..!

Lenke til kommentar

Jeg startet Borderlands 1 flere ganger og ga meg etter ti minutter. Synes spillet virket elendig grunnet sitt tegneserieartige preg.

 

Heldigvis så ble det til at jeg testet den en siste gang når vi skulle spille via system link her, og da ble jeg totalt hektet. Ville fortsatt avslutte spillet etter rundt 10-15 minutter, men bare kort tid etter jeg ville slå av spillet var jeg hektet.

 

Har spilt igjennom spillet 2 ganger med kompiser, og det har vært helt fantastisk. Gleder meg så sykt til å ta fatt på Borderlands 2 og håper det vil bli like bra som det første var.

Lenke til kommentar

slitsomt å lese dialekt

 

Fun fact: Nynorsk og bokmål er jamstilte målformer, og Furevik skriv ikkje dialekt. Kan ellers peike deg i retning debatten om nynorsk og Gamer.no i Tilbakemeldingsforumet, der konklusjonen kort sagt var at nynorsken er her for å bli, så lenge det er det føretrekte målføret til ein eller fleire skribentar.

 

Så då treng vi ikkje tenke meir på det. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...