Gå til innhold

Hvorfor er kristendom så utrolig fragmentert?


RWS

Anbefalte innlegg

Men sier du noe annet enn løgn og ville fantasier?

 

Har du noen kontakt med virkeligheten eller er du helt løsrevet og svever i din eget univers?

 

Hvis du synes jeg er streng mot deg så er det fordu du selv sier ganske mye negativt om andre. Hvis du hadde hatt evne til å endre perspektiv ville du sett at akkurat det samme kan sies om deg, utenfra er det ikke noen forskjell på deg og de du snakker negativt om. Derfor blinker alle hyklerlampene av det du skriver.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig når du presenterer åndelige ting for ateister, at de gang på gang reagerer med avvisning. Noe man ikke minst ser på dette religionsforumet. Etter hvert har vel du gått over til å reagere som en typisk ateist.

:)

 

Reagere med en avvisning? På noe som enda ikke er bevist? Bevis åndelig og du kommer til å få en reaksjon...

 

Mens du selv reagerer som en kristen-zombie, helt uten å kunne tenke selv...

Lenke til kommentar

Det er helt vanlig når du presenterer åndelige ting for ateister, at de gang på gang reagerer med avvisning. Noe man ikke minst ser på dette religionsforumet. Etter hvert har vel du gått over til å reagere som en typisk ateist.

Jeg reagerer på den måten du hever deg selv over andre, det er vel noe du har lært, å oppføre deg som en typisk kristen.

Lenke til kommentar

La meg prøve og tolke: Det nytter ikke for en kristen å skrive noe, da det uansett vil oppfattes slik at personen hever seg over andre?

 

Skal jeg si deg noe - den som ber om hjelp er ikke hovmodig. Hvis det var noen syke som søkte lege og noen som lot være å gjøre det, hvem av dem innrømte at de trengte hjelp?

Lenke til kommentar

Klart det nytter.

 

Det er ingen her som ber om hjelp, og hvertfall ikke din hjelp.

 

Men når du skriver så er det jo avgjørende for deg å forklare hvorfor det du står for er bedre enn det du snakker så styggt om. For eksempel sier du "Hva jeg mener er galt med det hele, er at shapeshifting er magi som trollmenn holder på med."

 

Når du sier slike ting, har du aldri en kritisk stemme i hodet som utfører et minimum av forhåndskontroll? For dersom jeg skulle sagt dette så ville jeg øyeblikkelig tenkt følgende:

 

1) Eksisterer shapeshifting?

2) Er shapeshifting magi?

3) Hvorfor er shapeshifting magi?

4) Finnes magi?

5) Hva er magi?

6) Finnes trollmenn?

7) Hva er trollmenn?

8) Må det være menn, eller kan det være trollkvinner også? Isåfall gjennta 6) og 7) for trollkvinner.

9) Hvorfor holder trollmenn på med shapeshifting?

10) Kan kvinner også holde på med shapeshifting?

11) Hvorfor er alt dette galt?

 

Ser du hva som skjer? En av dine setninger med ville påstander genererer minimum 11 spørsmål! Hva skjer så når du skriver et helt innlegg?

 

Det kunne like gjerne spasert en såkalt trollmann her og sagt en hel masse løgn og tull om deg. Trollmannen kunne skremt meg til å tro at kristne ofrer mennesker og drikker blod slik de gjør i bibelen. Og trollmannen ville sagt at det var det som var galt med det hele.

 

Men du kunne ikke sagt at det trollmannen sa om deg var løgn eller hykleri, fordi da nytter det jo plutselig ikke for en trollmann å si noe som helst?

 

Hvis du vil skrive noe uten at det oppfattes som at du ønsker å heve deg over andre, da får du slutte å snakke negativt om andre når du ikke evner å gi begrunnelse. Du må slutte å sverte andre og spre løgn om dem.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Men hvorfor ser du alt dette som løgn, når du tydeligvis selv har sansen for mørkere ting som kirkebrenning og death metal, og som bruker mange djevelske og/eller antikristne symboler?

 

Det er en afrikaner som heter Gideon Mulenga, som har et helt ekstremt vitnesbyrd. Han ble opplært av mora i satanisme fra begynnelsen av, han ble altså på en måte født til å være en ekstrem satanist.

For å komme seg oppover i systemet måtte han etterhvert utføre en stor mengde drap. Dette gjorde han ved å ta skikkelsen til en lege ved et sykehus, og han gikk rundt i legens skikkelse og ga pasientene dødelige sprøyter. Dermed skjønte ingen hva som hadde skjedd, for de hadde ikke sett noen ukjente som gjorde noe galt med de syke.

Etter hvert ble han satt i fengsel, og han rømte fra fengselet ved å skape seg om til en slange. Slangen kunne krype ubemerket ut av fengselet.

En gang satt han bakerst i en kirke, for å kunne drive sitt nedbrytende arbeid derfra. Han mistet alle papirene sine, medregnet attester fra skoler i djevledyrking. En pastor kom og plukket opp papirene, og Mulenga bortforklarte papirene. Men så falt det ut noe fra lommene hans, det var et sertifikat på at han var utlært i voodoo. Noe som resulterte i videre samtaler med pastorene som var samlet på et kurs, på dette stedet.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Det er helt vanlig når du presenterer åndelige ting for ateister, at de gang på gang reagerer med avvisning. Noe man ikke minst ser på dette religionsforumet. Etter hvert har vel du gått over til å reagere som en typisk ateist.

 

Kanskje det har noe med at en del teister her på forumet reagerer på samme måten.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ser du alt dette som løgn, når du tydeligvis selv har sansen for mørkere ting som kirkebrenning og death metal, og som bruker mange djevelske og/eller antikristne symboler?

Hei, du lever i en annen virkelighet enn samfunnet rundt deg.

 

Vil du at vi skal tre inn i din virkelighet for å kommunisere med deg? Eller klarer du å skifte perspektiv når du snakker med andre?

 

Jeg vet at du lyver, fordi du har ikke peiling på det du snakker om. Du kan ingenting og alt du sier er galt. Istedenfor kunnskap lever du i din religiøse drømmeverden der du erstatter fakta med fantasi. Du dikter opp alt og tror det er sant.

 

Det som er trist er at andre kristne har satt et system for å ytterligere forgifte svake sinn som ditt med ustrakt propaganda. Og du har ingen evne til kritisk tanke som dermed ville satt en effektiv stopper for løgn som kristenpropagandaen sprer. Slike løgnaktige historier om liksom-satanisten Gideon Mulenga eller andre. Det er løgn og propaganda som kun de mest kyniske kirkesamfunnene sprer i et svakt forsøk på å lure noen lettlurte mennnesker til seg.

 

Tror du på alt som alle mennesker sier til deg?

Tror du på det alle kristne mennesker sier til deg?

Velger du selv å tro på hva mennesker sier til deg?

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg stiller deg spørsmål for jeg legger merke til at du ikke klarer å svare på de allerede stilt.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil vel begynne med spørsmål 1, "Eksisterer shapeshifting", og du vil svare nei på det.

Hvorfor svare nei? Fordi det er en fantasi. Hvorfor må det være en fantasi?

 

Hva vil du svare på sistnevnte - fordi det ikke finnes noen åndelig magiverden, eller fordi det finnes magi men ikke slik magi?

 

Donald Duck introduserer barn for mangt og mye innen okkultisme, det er både hekser som driver med shapeshifting, trollmannen Merlin, ufoer, underjordiske, lykkeamuletter, den gode fe, osv.

I voksen alder oppdager jeg at mye av dette blir en tidlig introduksjon til alvorlige temaer. Hvor tror du de har fått disse temaene fra? På toppen av alt er innbyggerne i Andeby en slags snodige kvasi-dyr. Halvt dyr, halvt menneske, kanskje? Endene er kanskje 75% ender, mens mange andre ser helt ut som mennesker. Bortsett fra at de har hundeneser eller griseneser.

Hvorfor skal barn og voksne konstant utsettes for slike halvskapninger? Den første som startet var visst Beatrix Potter, med de bøkene om små, søte kaniner som gikk rundt i dress. Jeg mener i dag det var en litt tvilsom ide.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en fantasi?

Fordi det ikke eksisterer andre steder enn i folk fantasi... Ikke et eneste bevis, ikke så mye som et fnugg av indikasjoner annet enn i folks frie fantasi og som du sikkert skjønner holder ikke det som bevis, da vil jo alt kunne bevises da... . Du skjønner det sikkert ikke, men det har seg altså ikke slik at sånne ting forkastes bare for forkasningens skyld, det forkastes rett og slett fordi det ikke finnes fnugg av beviser for noe av dette du her hevder. Vanskelig å forstå for en som tror at selv Donald Duck og tegnede hekser har noe med virkeligheten å gjøre, men slik er det. Den dagen noe av dette kan forefinnes utenfor folks fantasi så snakker vi, men ikke før det...

 

Før bevis foreligger er det ingen vits i å tro at dette er annet enn fantasi, så hvorfor gjør du det... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du vil vel begynne med spørsmål 1, "Eksisterer shapeshifting", og du vil svare nei på det.

Hvorfor svare nei? Fordi det er en fantasi. Hvorfor må det være en fantasi?

 

 

Det er fantasi når påstandene ikke har et belegg utover det som er umulig å skille fra fantasi..

 

 

Hva vil du svare på sistnevnte - fordi det ikke finnes noen åndelig magiverden, eller fordi det finnes magi men ikke slik magi?

Ingen magi er funnet... dessverre holdt jeg på å si, for det hadde vært skikkelig kult om magi faktisk hadde fantes... :) Men enn så lenge er magi kun påstander tuftet på subjektive oppfattelser iblandet en stor del fantasi...

 

 

Donald Duck introduserer barn for mangt og mye innen okkultisme, det er både hekser som driver med shapeshifting, trollmannen Merlin, ufoer, underjordiske, lykkeamuletter, den gode fe, osv.

I voksen alder oppdager jeg at mye av dette blir en tidlig introduksjon til alvorlige temaer. Hvor tror du de har fått disse temaene fra?

Du kan jo spørre de som tegner hvor de får ideene sine fra? Mikke og minni har jo vært sammen i 70 (?) år og enda ikke gift, blir liksom litt som å lure på hvorfor de ikke er gidt de spørsmålene dine om Donald syntes jeg... :)

 

 

På toppen av alt er innbyggerne i Andeby en slags snodige kvasi-dyr. Halvt dyr, halvt menneske, kanskje? Endene er kanskje 75% ender, mens mange andre ser helt ut som mennesker. Bortsett fra at de har hundeneser eller griseneser.

Hvorfor skal barn og voksne konstant utsettes for slike halvskapninger?

Hvorfor skal vi egentlig utsettes for noe som helst i underholdnings øyemed, ja bortsett fra guds tjenester da, men selv der hender det jo at presten trekker frem magi, som da jesus gikk på vannet og slikt.. Ville det ikke blitt en fryktelig trist verden om vi skulle slutte med, eller forby, alt mulig som noen i sine religiøse forestillinger vil ha bort? "Men troen på jesus bør være nok!", liksom...

 

Personlig har jeg lært mye rart i Donnald Duck & Co jeg, da evnene og ideene ofte tar opp ting som jeg senere har hatt nytet av :) Og noen nytta av det jeg lærte på søndags skolen, i menigheten og på konfirmasjons undervisningen har jeg faktisk ikke hatt, så en kan jo da se hva som er viktigst, i så måte...

 

 

Den første som startet var visst Beatrix Potter, med de bøkene om små, søte kaniner som gikk rundt i dress. Jeg mener i dag det var en litt tvilsom ide.

 

Hvorfor? Hvorfor syntes du dette var en tvilsom ide? Hva skjer på grunn av at hun, Fru Potter, tegnet og forestilte seg noen kaniner i dress? Skjønner ikke tankegangen din jeg, for hadde du tenk deg litt om så er det masse mer ondt og vondt som har kommet ut av at folk har lest bibelen, men det er liksom ikke så farlig det? Bedre da å se på kaniner i dress som noe farlig og tvilsomt enn religiøse påstander som heller ikke eer tuftet på virkeligheten... Som at jesus gikk på vannet foreksempel... Hvor mange har ikke druknet når de trodde de skunne gjøre det samme? :)

 

Hva er så farlig med kaniner i dress liksom? :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...