Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Synes det er interessant at denne mobilen og benytter seg av GLONASS posisjonerings system :) ,

Navstar GPS har lenge vært brukt , sett at blandt andre Seismikk fartøy bruker kombinasjon av GPS og GLONASS.

(for de som er heilt grønne på område, er GLONASS (Globalnaya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema) , et satelitt posisjonerings system, som Russland drifter / ble utviklet omtrent samtidig med GPS. (73 og 76)

Skal være noe mer nøyaktig på nordlige breddegrader (eller var iallefall tilfelle tidligere ,begge systemene har blitt forbedret).

 

Håper sjølvsagt på sikt at Nokia ikke satser alt på et system, -vet- de kunne lagd kule Android telefoner (har sett en N9 som kjører det).

 

Fra Nokia sine sider så står det at Lumia 920 støtter følgende posisjoneringsteknologier:

Magnetometer

A-GPS

Posisjonering ved hjelp av WLAN-nettverk

Glonass

 

Så da blir det både GPS og Glonass, noe som bør gi meget bra posisjonering. Spørsmålet er jo om dette vil ta ekstra mye strøm da....?

Endret av Selectaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å bestille en gul Lumia 920 fra en forhandler. Følgende svar fikk jeg tilbake i dag:

 

"I følge Nokia skal den lanseres i Norge i Hvit og i sort i første omgang.

Hva som skjer videre vet ikke vi og ikke våre leverandører.

Det kan være at den kommer etter hvert. Men vi vet ingenting"

 

Ai, ai, ai!!! Dette er første gang jeg hører noe om at 920'en bare skal leveres i tradisjonelle/kjipe farger først Noen andre som har hørt noe om dette, evnt har mer informasjon?

Endret av Selectaa
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bestille en gul Lumia 920 fra en forhandler. Følgende svar fikk jeg tilbake i dag:

 

"I følge Nokia skal den lanseres i Norge i Hvit og i sort i første omgang.

Hva som skjer videre vet ikke vi og ikke våre leverandører.

Det kan være at den kommer etter hvert. Men vi vet ingenting"

 

Ai, ai, ai!!! Dette er første gang jeg hører noe om at 920'en bare skal leveres i tradisjonelle/kjipe farger først Noen andre som har hørt noe om dette, evnt har mer informasjon?

Merkelig. Elop sa at man kunne forvente Rød og gul ved lansering, mens grå og Cyan kunne komme ved en senere anledning.
Lenke til kommentar

Når er denne ute i butikk?

Ikke annonsert enda, men i Norge tror jeg du må regne med at den ikke kommer før November.

 

Er veldig på vippen om jeg skal kjøpe eller ei. Har hatt HTC Titan i 2-3 mnd nå og er knallfornøyd, Men nye dingser er jo morro selvfølgelig. Tenker at det kanskje er smart å sitte litt på gjerdet og se hva ellers som dukker opp? Fikk lyst på den gule 920'n, men om den ikke kommer til Norge med første uansett - er det ikke noe løp og kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...