Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Det er ikke merkelig. HTC er en viktig partner for MS i forhold til mobiltelefoner, og de var villige til å lage en telefon som de rett og slett kaller HTC Windows Phone 8X. Det var ikke Nokia villig til.

 

Du kan si at Nokia bør føle seg snytt, og jeg er forsåvidt enig når man snakker om USA - et marked Nokia aldri helt har klart å kapre. Men i Europa, så vil Nokia Lumia 920/820 selge som gress i forhold til andre Windows Phone-mobiler.

 

Heldigvis for Windows Phone-økosystemet har HTC endelig laget noen skikkelige telefoner. Men, det blir uten tvil en Nokia på meg fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke merkelig. HTC er en viktig partner for MS i forhold til mobiltelefoner, og de var villige til å lage en telefon som de rett og slett kaller HTC Windows Phone 8X. Det var ikke Nokia villig til.

 

Du kan si at Nokia bør føle seg snytt, og jeg er forsåvidt enig når man snakker om USA - et marked Nokia aldri helt har klart å kapre. Men i Europa, så vil Nokia Lumia 920/820 selge som gress i forhold til andre Windows Phone-mobiler.

 

Heldigvis for Windows Phone-økosystemet har HTC endelig laget noen skikkelige telefoner. Men, det blir uten tvil en Nokia på meg fortsatt.

Hehe... Mange mener vel at HTC har laget skikkelige telefoner i lang tid nå. Kanskje ikke det hippeste, mest fansye, eller det som er mest in', men de har den kjappeste mobiltelefonen på markedet. One X gruser konkurrentene etter at den fikk oppgradert sin Android versjon.

Det at Nokia ikke ville putte "windows" inn i modellnavnet, kan ikke du vite. Det vi vet er at MS foretrekker HTC fremfor Nokia. Hvorfor de gjør det, blir bare gjetting. Og jeg tror ikke at folk flest kjøper 920 fremfor en ekte windows phone, hvis det er windows phone de er ute etter. Da tror jeg de velger å høre på MS, og kjøper den telefonen MS sier er Windows Phone.

Og igjen, et knippe med fanboys kan nok ikke redde Nokia. MS hadde kunnet det, men gjør tydeligvis ikke det... Merkelig.

Lenke til kommentar

Ja, merkelig er vel ordet.

Har fulgt ned på både Nokia's og htc's presentasjoner, men har ikke sett, hørt eller lest noe sted at Microsoft foretrekker htc fremfor Nokia...

Virker heller motsatt i og med Nokia's innsats for Windows Phone.

Synes htc's nye mobiler er flotte og har hatt tre på rad nå, men denne gang blir det en Lumia 920.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, merkelig er vel ordet.

Har fulgt ned på både Nokia's og htc's presentasjoner, men har ikke sett, hørt eller lest noe sted at Microsoft foretrekker htc fremfor Nokia...

Virker heller motsatt i og med Nokia's innsats for Windows Phone.

Synes htc's nye mobiler er flotte og har hatt tre på rad nå, men denne gang blir det en Lumia 920.

 

Ja jeg har heller ikke lest noe sted at MS foretrekker HTC? Har hatt 2 HTC på rad, og også jeg kommer til å gå for en 920 når den kommer. En gul en sådan! :green:

 

Det som forøvrig er merkelig, er hvorfor "newnick" hele tiden må rakke ned på Nokia i denne tråden... Stikk i Apple-tråden og vær negativ der, eller ta deg en bolle! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde satt pris på om du hadde tatt denne diskusjonen i en annen tråd. Hvorvidt MS ser på 8X som signaturmodell påvirker ikke hvor god telefon Lumia 920 er. Det er allerede bekreftet at Nokia har tilgang på ganske mye kjernefunksjonalitet, i tillegg til at de påvirker framtiden til WP8 i forhold til hvilke krav de har.

 

Det er flott at HTC lager egne Windows Phone-modeller, men det forandrer ikke det faktum at denne tråden omhandler Nokia Lumia 920 og de som er interessert i denne telefonen.

 

Vi preikes i en annen tråd newnick.

Endret av iMono
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde satt pris på om du hadde tatt denne diskusjonen i en annen tråd. Hvorvidt MS ser på 8X som signaturmodell påvirker ikke hvor god telefon Lumia 920 er. Det er allerede bekreftet at Nokia har tilgang på ganske mye kjernefunksjonalitet, i tillegg til at de påvirker framtiden til WP8 i forhold til hvilke krav de har.

 

Det er flott at HTC lager egne Windows Phone-modeller, men det forandrer ikke det faktum at denne tråden omhandler Nokia Lumia 920 og de som er interessert i denne telefonen.

 

Vi preikes i en annen tråd newnick.

Godt sagt :-)

Har lest, hørt og sett div. video om Lumia 920. Og tror mer det jeg ser med egne øyne. Med de siste opplysningene angående video/kamera og bildestabilisator, råeste touchskjerm noensinne, trådløs lading og nfc, Nokia maps/drive, Nokia music, Office og wp8 +++ er jeg ikke lenger i tvil om hva som er min neste mobil. Det er MITT valg av mobil og beklager ios og android, dere nådde bare ikke opp.

Denne gangen blir det en kul og gul Nokia Lumia 920.

Ser ut som en del andre er enige...

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/09/iphone5-spec-showdown/

Lenke til kommentar

Hva er nokia music?

Det er en gratistjeneste fra Nokia som følger med alle Lumia-modeller. Musikken er sortert etter samlinger/sjangre/kanaler, og man kan gjøre musikken tilgjengelig offline. Det er ikke en erstatter for Spotify/Xbox Music, men et veldig bra gratis-alternativ for de som vil bruke det.

 

Selv synes jeg det blir veldig interessant å se hvordan Xbox Live Music vil utarte seg når den er tilgjengelig på Xbox, Windows 8 og Windows Phone 7.8/8. Tror ikke jeg kommer til å forlate Spotify (ihvertfall ikke hvis de fortsetter å utvikle applikasjonene for Windows-plattofrmen), men hvis MS kan dra med seg flere plateselskaper over på denne modellen er det bra for oss som har lyst å være lovlig.

 

Klarer nesten ikke vente på annonseringen av WP8 sine funksjoner. Family Room huben virker svært interessant, spesielt hvis man også kan lage egne rom for f.eks. bandet sitt, vennegjengen sin etc.

Lenke til kommentar

 

Vi preikes i en annen tråd newnick.

 

Når man diskuterer Nokia 920, som ennå ikke er i salg, er det vel legitimt å stille spørsmål rundt hvorfor ikke Nokia får være den offisielle WP8 leverandøren, og dra paralleller til "hovedkonkurrenten", som ble den offisielle WP 8 telefonen? Jeg er interessert i 920, men ble mer lunken da jeg oppdaget at det var en annen produsent som skulle pushe WP8 til massene. Hva er det med 920 som MS ikke liker?

920 kan nok være den telefonen jeg søker, men jeg er ikke ukritisk før jeg har prøvd et eksemplar og blitt frelst.

Nokia music er en vits, spør du meg.

Lenke til kommentar

 

Vi preikes i en annen tråd newnick.

 

Når man diskuterer Nokia 920, som ennå ikke er i salg, er det vel legitimt å stille spørsmål rundt hvorfor ikke Nokia får være den offisielle WP8 leverandøren, og dra paralleller til "hovedkonkurrenten", som ble den offisielle WP 8 telefonen? Jeg er interessert i 920, men ble mer lunken da jeg oppdaget at det var en annen produsent som skulle pushe WP8 til massene. Hva er det med 920 som MS ikke liker?

920 kan nok være den telefonen jeg søker, men jeg er ikke ukritisk før jeg har prøvd et eksemplar og blitt frelst.

Nokia music er en vits, spør du meg.

En slik påstand blir jeg nysgjerrig på. Kan du utdype?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@newnick Det er nok heller det at Microsoft ønsker å vise at Windows Phone ikke bare er Nokia, men også andre produsenter som f.eks HTC, Samsung eller Huawei.

Vel, det kan jo hende, men jeg kjøper ikke den. Kanskje jeg er litt i overkant skeptisk, men jeg har erfaring med å bli skuffet av tilsynelatende strålende Nokia telefoner.

Samsung har allerede lansert en WP8 telefon, og hadde MS villet "bevise" at WP8 ikke er lik Nokia, hadde nok Samsung vært et mye bedre valg enn HTC, da de har et langt større navn innen mobilbransjen. Nei, det er noe som skurrer her, og det er rett og slett merkelig at ikke Nokia ble valgt. Mye tyder på at telefonen svikter på en eller flere viktige funksjoner i WP8.

Nokia music er en vits da de overhode ikke kan levere den musikken jeg ønsker å høre på.

Lenke til kommentar

@newnick Det er nok heller det at Microsoft ønsker å vise at Windows Phone ikke bare er Nokia, men også andre produsenter som f.eks HTC, Samsung eller Huawei.

Vel, det kan jo hende, men jeg kjøper ikke den. Kanskje jeg er litt i overkant skeptisk, men jeg har erfaring med å bli skuffet av tilsynelatende strålende Nokia telefoner.

Samsung har allerede lansert en WP8 telefon, og hadde MS villet "bevise" at WP8 ikke er lik Nokia, hadde nok Samsung vært et mye bedre valg enn HTC, da de har et langt større navn innen mobilbransjen. Nei, det er noe som skurrer her, og det er rett og slett merkelig at ikke Nokia ble valgt. Mye tyder på at telefonen svikter på en eller flere viktige funksjoner i WP8.

Nokia music er en vits da de overhode ikke kan levere den musikken jeg ønsker å høre på.

Det er jo ganske übertydelig at du har et eller annet merkelig og skurrende problem med Nokia.

Vil derfor foreslå at du skaffer deg en hvilken som helst annen flott mobil og skriver om den i en eller annen tråd, bare ikke her...

 

@newnick Det er nok heller det at Microsoft ønsker å vise at Windows Phone ikke bare er Nokia, men også andre produsenter som f.eks HTC, Samsung eller Huawei.

Vel, det kan jo hende, men jeg kjøper ikke den. Kanskje jeg er litt i overkant skeptisk, men jeg har erfaring med å bli skuffet av tilsynelatende strålende Nokia telefoner.

Samsung har allerede lansert en WP8 telefon, og hadde MS villet "bevise" at WP8 ikke er lik Nokia, hadde nok Samsung vært et mye bedre valg enn HTC, da de har et langt større navn innen mobilbransjen. Nei, det er noe som skurrer her, og det er rett og slett merkelig at ikke Nokia ble valgt. Mye tyder på at telefonen svikter på en eller flere viktige funksjoner i WP8.

Nokia music er en vits da de overhode ikke kan levere den musikken jeg ønsker å høre på.

Det er jo ganske übertydelig at du har et eller annet merkelig og skurrende problem med Nokia.

Vil derfor foreslå at du skaffer deg en hvilken som helst annen flott mobil og skriver om den i en eller annen tråd, bare ikke her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor enkelte ikke tolererer en sunn skepsis til et nytt pridukt. Jeg har vel utallige ganger nå gjentatt att jeg vurderer 920 som min neste telefon, men i motsetning til enkelte andre, vil jeg vente og se om Nokia leverer varen før jeg bestemmer meg. Hvis noen har problemer med at jeg belyser noen underlige forhold mellom MS og Nokia, ja så får dere jaggu takle det. Jeg kommer uansett til å følge med i denne tråden før jeg bestemmer meg.

 

Lenke til kommentar

Sunn skepsis er bra og det bør alle ha.

Skjønner bare ikke poenget med å presentere noe som ligner på en konspirasjonsteori om Nokia, Microsoft og htc. Har fått med poenget...

Det er nok ikke værre enn at MS naturlig nok ønsker flere produsenter som leverer mobiler med WP8. Og htc er et godt valg i og med at de lager gode og solide mobiler.

MS har, og fortsetter, et tett samarbeid også med Nokia som med all tydelighet er dedikert til WP8.

Det har kanskje noe med ordtaket om å ikke ha alle eggene i samme kurv...

Synes det ville vært mer merkelig om MS hadde satset alt på bare en produsent.

Men Nokia er tross alt fortsatt verdens nest største produsent av mobiltelefoner, bare nylig forbigått av Samsung i salg.

Har hatt flere htc-mobiler og vært veldig fornøyd, men nå er det tilbake til Nokia etter mange år.

Kommer uansett, basert på de opplysninger jeg har, fra faktaopplysninger, rykter, det jeg har sett med egne øyne, lest, sett og hørt, til å kjøpe en Nokia Lumia 920, type knall Gul.

Det er MIN neste mobil, håper alle finner den mobilen de er fornøyd med.

Om det er en annen enn mitt valg spiller ingen rolle.

Alle har rett til å velge hva de vil og være fornøyd med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er interessant at denne mobilen og benytter seg av GLONASS posisjonerings system :) ,

Navstar GPS har lenge vært brukt , sett at blandt andre Seismikk fartøy bruker kombinasjon av GPS og GLONASS.

(for de som er heilt grønne på område, er GLONASS (Globalnaya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema) , et satelitt posisjonerings system, som Russland drifter / ble utviklet omtrent samtidig med GPS. (73 og 76)

Skal være noe mer nøyaktig på nordlige breddegrader (eller var iallefall tilfelle tidligere ,begge systemene har blitt forbedret).

 

Håper sjølvsagt på sikt at Nokia ikke satser alt på et system, -vet- de kunne lagd kule Android telefoner (har sett en N9 som kjører det).

 

Interessert i 920 sjøl -men- gjenstår å se om WP8 åpner seg mer ,og fjerner de mange kjipe begrensningene WP 7 og 7.5 hadde.

Blitt godt vant med Lumia 800 min ,men var kjempeglad da jeg plukket opp en 808 Pureview og kunne sende motta bilder ,musikk og filmer over blåtann, samt "browse" telefonens innhold (og kopiere ganske fritt) fram og tilbake gjennom .... Windows utforsker! ( kan ikke fatte en såkalt Windows Phone ikke kan det) .

:) filemanager er heller ikke dumt.

 

Men skal bli kult å prøve den bildestabiliserings teknologien og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...