Gå til innhold

Nå kan du teste Steams TV-modus (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Hm, kanskje Valve burde gi ut sin egen kontroller, eventuelt ordne et samarbeid med Logitech. Litt håpløst at den receiveren til Xbox-kontrolleren ikke ser ut til å la seg handle i norske sjapper, spesielt visst den kontrolleren er den eneste brukbare til PC. Har en billig dings selv, kjøpt på DealExtreme, og den fungerer greit med emulatorer, etc., men har ikke fått den til å funke med Steam (prøvd med Bastion og Limbo).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)
Kanskje, men det er fortsatt ting som PC er dårlige på, som jeg personlig er helt avhengig av. For eksempel split-screen støtte.

 

Kan bare si det går ann på PC,. Ekke problem det, noen ganger kan du ha to skjermer også :D

 

Aye, men så skal helst spillene støtte det da. Er her PC henger litt etter, det finnes ikke noen særlig brukbare Mario Kart-surrogater.

Lenke til kommentar

To bad at spilling har blitt så mainstream. Har jo et par 360'er, og har egentlig hele tiden hatt en konsoll helt siden min første, en Philips G7000, men har like vell vært en PC-gamer. Konsoll er kun fordi jeg ikke kan motstå eksklusive titler, svake meg. Alt som finnes på PCm kjøpes dog på pc.

 

Konsoll mener jeg holder utviklingene tilbake. Jeg savner den tiden spillutviklere knivet om å presse HW'en så mye som mulig, og det fulgte med tykke bøker med masse info og historier man kunne lese på båtturen hjem fra byen.

 

 

Lenke til kommentar

Denne nye Steam funksjonen var virkelig etterlengtet. Spilte noen timer mens jeg chattet innimellom på storskjermen jeg har i stuen.. Har alltid hatt PCen min koblet til men mislikte liten skrift og å bruke mus/tastatur på dette. Ser frem til oppdateringer. No blir nok kun PS3en brukt til de eksklusive spillene 2-3 ganger i året :p

Lenke til kommentar
(...)
Kanskje, men det er fortsatt ting som PC er dårlige på, som jeg personlig er helt avhengig av. For eksempel split-screen støtte.

 

Kan bare si det går ann på PC,. Ekke problem det, noen ganger kan du ha to skjermer også :D

 

Aye, men så skal helst spillene støtte det da. Er her PC henger litt etter, det finnes ikke noen særlig brukbare Mario Kart-surrogater.

 

Prøvd Split Second?

Lenke til kommentar

Mens vi først er inne på sofamaskinvare, noen som kan anbefale en grei kontroller?

Jeg synes Logitech sine er nokså gode, ellers så fungerer Xbox 360 og PS3 sine kontroller på PC med litt fikling eller riktig utstyr:

http://www.logitech.com/no-no/gaming/controllers

 

Har lenge ønsker å ha thumbstick byttet ut med d-pad og knapper slik Wii U sin kontroll kommer til å ha, om noen ha sett en slik kontroll send gjerne en link.

Lenke til kommentar

ellers så fungerer Xbox 360 og PS3 sine kontroller på PC med litt fikling eller riktig utstyr:

 

Ikke si "med litt fikling", det er så mange som har fordommer mot kontroller på PC og de trenger ikke falske argumenter. XBox360-kontrolleren (m/ledning) er bare å plugge i så funker det.

Lenke til kommentar

PS3-kontrollen fun

ellers så fungerer Xbox 360 og PS3 sine kontroller på PC med litt fikling eller riktig utstyr:

 

Ikke si "med litt fikling", det er så mange som har fordommer mot kontroller på PC og de trenger ikke falske argumenter. XBox360-kontrolleren (m/ledning) er bare å plugge i så funker det.

Med PS3-kontrollen måtte jeg finne en driver jeg måtte laste ned og installere (litt fikling).

 

Trådløs Xbox-kontroll tror jeg trenger en liten mottager, ved ikke om det er noen kabel man kabel man kan feste til 360-kontrollen som har USB. Vi har kontroll med kabel til Xbox 360 også, men PC-en har ikke en slik inngang, så den fungerer ikke med mindre vi bruker en overgang som dette:

http://images.bizrice.com/upload/20120104/For_Xbox_360_Breakaway_Cable_Wired_Controller.jpg

 

I dag selges det vel Xbox 360-kontroller som er laget for å fungere på både PC og Xbox 360, og blir markedsført med det på forpakning også.

 

Uansett, ingenting var mer plug-and-play enn en dedikert PC-kontroll i forhold de kontrollene vi hadde til Xbox og PS, kontrollen til Logitech var også behagelig å holde i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...